Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciałbym zapytać czy dało by rade przerobić silnik ursusa c-385 na silnik z turbina i co by w nim trzeba było wymienić oprócz korbowodu, tłoków, tuleii i pierścionków?

Opublikowano
Witam chciałbym zapytać czy dało by rade przerobić silnik ursusa c-385 na silnik z turbina i co by w nim trzeba było wymienić oprócz korbowodu, tłoków, tuleii i pierścionków?

 

myślę ze jeszcze a jaczej napewno głowicę ale nie jestem pewien a napewno korektor wydechowy ;)

Opublikowano

niewiem czy kolego jest warto do C-385 zakładać turbine, ponieważ koszty mogą się mijać z celem a może nawet lepiej będzie jak sprzedaż 385 i kupisz se 1012 i taniej cię to wyjdzie ;)

 

a wie może ktoś ile to by mogło kosztować???, tak tylko z ciekawości pytam

Opublikowano (edytowane)

Chciałbym założyć turbo do c385 i mam pytanie co należało by wymienić i jaki może być tego koszt??

 

mógł bym prosić o usuniecie jednego tematu bo mi sie komputer zawiesił i dodałem przypadkowo 2 razy

 

Nie pisz posta pod postem, używaj opcji EDIT, drugi identyczny temat już usunąłem :P

Edytowane przez krolikNH
Łączenie postów i błędy
Opublikowano

Witam podepnę się do tego postu, bo nie mogę utworzyć nowego.

Mianowicie mam takie pytanko jak się ustawia kont wtrysku w c385, czy są jakieś znaki na kole zamachowym (ja żadnych nie mogę tam znaleźć), dałem pompę i wtryskiwacze do remontu pozakładałem tak jak było i kupa silnik pracuje podobnie jak we władimircu, powoli wkręca się na obroty zieje ogniem na dużym gazie, i jest dosyć słaby.

POMOCY PROSZE

Opublikowano

Kont wtrysku ustawia sie pompą. To znaczy luzujesz śrubki które trzymaja pompe i przesówasz ją w strone bloku albo w druga.

Albo przestawisz kólko napedowe na pompie.

Ale skoro wczesniej ciągnik chodził dobrze i nikt nic nie przestawiał to maił bym drobne watpliwości do fachowej naprawy podzespołów.

Poproś moderatora o usunięcie podwójnego posta. :P

Opublikowano

Jak kółko napędowe się przestawia czy chodzi o przestawianie tego trybu na rozrządzie, czy jakoś się przestawia tryb na pompie. A co do samego ustawiania to czy jest jakiś znak na kole zamachowym oznaczający GZP czy trzeba wykręcać wtryskiwacz i sprawdzać metodą Macajewa. Jeszcze coś, jaką siłą dokręcać wtryskiwacze (ile Nm) i czy można dać do wtryskiwaczy po 2 uszczelki, bo dałem po jednej to z 2 wtrysków ładuje kompresją i jak dokręcałem jeden z wtryskiwaczy to urwała się jedna śruba mocująca wtryskiwacz i teraz trzeba będzie zbiornik ściągać i wogule wszystko

Opublikowano

Powinna ci wystarczyc regulacja na śrubach mocujacych pompe.

Pompa ma kólko którym jest napedzane. I to waśnie kólko przestawiasz, Czyli luzujesz i przesuwasz w którąś strone. Ale ja bym samemu tego nie robił tylko zlecił to specjaliście.

Co do znaku na kole zamachowym to nie wiem.

Ja znam metode (Może to ta podana przez ciebie) w której wykrecamy wtryskiwacz i kręcimy kołem zamachowym aż tłok znajdzie się na górze. Z pompy odkecamy przewód ciśnieniowy i sprawdzamy i regulujemy. To tak w skrucie.

Co do mocy dokrecania to nie wiem. Ale bez tego klucza to zawsze dokręca sie na siłe ale z wyczuciem.

Co do uszcelek pod wtryski to nie radził bym dawać 2 bo wtryskk bedzie za mało wystawał do komory spalania. A to niesie za soba konsekwencje.

Może miałes brud na głowicy w miejscu przylegania podkładki pod wtrysk co spowodowało jej nie dociśnięcie.

Mi sie wydaje że skoro piszesz że jest słaby i wali ogniem to wtrysk jest za późny.

Opublikowano

w moim zetorze 8011 zprowadzonym z danii był taki patent. wszystko ładnie chodziło. nic chyba niebyło wmontowane z innego modelu. turbo dodawało mu nawet sporo mocy

Opublikowano

niektórzy robią ale jeśli fabryka rozwiązała to inaczej czyli musiała być jakaś tego przyczyna, w końcu oni robili jakieś obliczenia wytrzymałościowe materiału a ingerując w to można stracić silnik jak któryś element nie wytrzyma dodatkowej mocy :o

Opublikowano
Chciałbym założyć turbo do c385 i mam pytanie co należało by wymienić i jaki może być tego koszt??

 

mógł bym prosić o usuniecie jednego tematu bo mi sie komputer zawiesił i dodałem przypadkowo 2 razy

 

Nie pisz posta pod postem, używaj opcji EDIT, drugi identyczny temat już usunąłem :o

Prawidłowo to są inne tłoki korbowody pompa wtryskiwacze kolektor ssący i wydechowy filtr powietrza tłumnik i chyba tyle

Opublikowano
niektórzy robią ale jeśli fabryka rozwiązała to inaczej czyli musiała być jakaś tego przyczyna, w końcu oni robili jakieś obliczenia wytrzymałościowe materiału a ingerując w to można stracić silnik jak któryś element nie wytrzyma dodatkowej mocy :o

u mnie padła turbina tylko i to po 5 latach użytkowania ciągnika u mnie. a niewiadomo ile czasu on za granicą z tą turbinką jeździł. a tak wogóle to chyba ktoś się tym profesjonalnie zajmował bo widziałem innego zetora w komisie i miał identycznie zmontowaną turbinkę...

Opublikowano

Katalog części gdzieś mi wcięło ale kiedyś go przeglądałem i zdaje sie główne różnice n/a vs turbo to inne kolektory i pompa wtryskowa :o Korby, tłoki i reszta miały ten sam nr katalogowy... Jak znajde to sprawdze.

Opublikowano

nie jestem pewien ale najprawdopodobniej różnią się też głowice bo turbo ponoć ma większe zawory z racji większego sprężania ale nie jestem w 100% tego pewien. kolego mirasek turbo ma tłoki z trzema pierścieniami a chromowany ma przekrój w kształcie trapezu, a zwykły ma 4 i nie ma trapezowego i od razu nie radzę zakładać zwykłych do turbo strasznie szybko dostają po d... my do naszego kiedyś takie założyliśmy i po dwóch latach ciągnik dalej do rozbierania i nie były to chińskie podróby ale taki mechanik mówił że to standard

Opublikowano

Witam wszystkich rolników! Jestem tu nowy i mam pytanie dotyczące właśnie ursusa c 385. Rownież chciałem założy do niego turbo, ale nigdzie nei moge dostac kolektorów.. A nowe są bardzo drogie.. Może ktoś ma z Panów rolników gdzieś w garażu cześci do tego silnika, najbradziej zalezy mi na kolektorach oraz głowicy bo zestawy naprawcze i sama turbine kupie nowa. Czekam na odpowiedz. Moj nr gg to 4666230. pozdrawiam

Opublikowano

jezeli chodzi o ustawienie pompy to w misie po prawej stronie przy kole zamachowym jest otwor o srednicy okolo 7 mm tam wklada sie pret a w kole sa 2 otwory jeden oznacza wtrysk a drugi to gmp .Jak sie kreci koloem to w pewnym momecie pret wejdzie w otwor w kole

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez MichalP
      Mam kilka pytań co do silnika w tym ciągniku może ktoś mi podpowie.
      1. Gdzie na silniku jest tabliczka żeby odczytać dokładnie  wersje silnika ? 
      2. Miska olejowa - odkręciłem wszystkie śruby  i mam problem od strony skrzyni odchodzi trzyma się od strony napędu. (odkręcone jest 24 śruby) czy   jest jakiś myk żeby tą  miskę zdjąć? 
      Dodam tylko że  moja ma uszy  gdzie na innych zdjęciach poglądowych  ich nie widzę.  Może ktoś dysponuje jakąś instrukcją serwisową do tego silnika 
      3. Jakiej  firmy kupować   tłoki i cylindry ? 
       
    • Przez dawid1983
      Witam ponownie  jestem po wymianie filtrow hydraulicznych i oleju hydraulicznego  i stwierdzilem ze na ten sezon wymienie olej w silniku w tamtym sezonie duzo nie przejechalem i ku mojemu zdziwieniu dzis zabralem sie za spuszczenie i co sie okazalo czarny jak smola a byl zalany turdus15w/40 niechce tego oleju moze poradzicie jaki wy zalewacie swoje mf-y
    • Przez Lukecki
      Witam, wydaje mi się że w moim Ursusie 1614 są za niskie max obr. Gaz w podłodze a jest tak mniej więcej 2000 obr. (obrotomierz nie działa) czy jest tam jakiś ogranicznik? Dodam że nie może zgasnąć po puszczeniu gazu dopiero po podniesieniu pedału od spodu. 
      Na filmach na YT mają większe obroty z tego co mi się wydaje 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v