Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

w nowych ciagnikach gdzie w silnikach jest technologia wykorzystujaca adblue nie ma recylkulacji spalin. Mam pytanie jeszcze odnosnie spalin, jak wysoka moga miec temperature w tym przewodzie, bo chcialbym zamontowac tam zaworek, pytanie jaki zeby wytrzymal temperatury.

Edytowane przez slawny
Opublikowano

po przeczytaniu tego tematu postanowiłem sam coś pogrzebać przy silniku ale nie zabardzo wiem która to rurka.

 

mam pytanie jest to rurka B na zdjeciu kolegi slawny???

Opublikowano

Byłem ostatnio u znajomego i on wykręcił ten cały EGR wraz z rurką i zrobił dwie zaślepki. Przewody z płynem chłodniczym połączył, aby był przelew. Wymontował śmigło wiskozowe i założył sztywne. Powiem wam szczerze inny ciągnik i osiągi. Przynajmniej się nie grzeje.

Opublikowano

moje modyfikacje na dzien dzisiejszy to wymiana termostatu na starszy model i wstawienie zaslepki zrobionej z kawalka blachy miedzy chlodnice spalin a zawor egr( duzo lepsze i latwiejsze rozwiazanie gdyz w kazdej chwili mozna wrocic do oryginalnego set-up'u posiadam jeszcze zestaw do przerobienia wentylatora na zwykly bez wiskozy jednaj na razie go nie zakladalem aby przetestowac rozne konfiguracje, na dzien dzisiejszy czyli zatkany egr i termostat78stopni daje efekty: silnik nie zamula ponizej 1500rpm co przeklada sie na 2x zadsze uzywanie polowek i mniejsze zdzieranie spzegla, odnosnie temperatury to myslalem ze bedzie caly czas ok 80 jednak przy pracy ciezkiej jednak skacze do tych 100 i skoki sa jednak temp rosnie i spada w duzo mniejszym tempie moim zdaniem dzieje sie tak gdyz wiskoza zalacza sie w temp ok 100 stopni takze najlepszym rozwiazaniem byloby do mojej konfiguracji sprzeglo wiskotyczne o temp ok 85-90 stopni aby na pusto chodzilo sobie na pol gwizdka a pod obciazeniem na full nie dopuszczajac do rosniecia temp

Opublikowano

Witam. Posiadam Forterre z 2010 roku i dzisiaj z ciekawości zajrzałem do zaworu EGR i muszę stwierdzić, że rożni się od tego na zdjęciu tym ,że nie posiada rurki A. Wie ktoś może jakie jeszcze modyfikacje przeszła Forterra w 2010 roku, nie interesują mnie modyfikacje wyglądowe. ???? Dodam, że nie posiadam również wiskozy. Pozdrawiam

Opublikowano

Witam.Mam zetora114 z 2007r i ten sam problem z temperaturą.Zamierzam zmienić termostat na 77 stopni i pogrzebać w wiskozie.Wiem że można ją podregulować,chociaż nie wiem jeszcze jak,bo nie wyciągałem jej.Odpowiedzialny za jej włączenie jest bimetal wrażliwy na temperaturę .Jest to najczęściej blaszka lub sprężynka .Jak się nagrzeje to się wygina , wciska zaworek i włącza wentylator. Nie wiem jak to jest w zetorze.Jak ktoś ma to wywalone to mógłby zdjęcie wrzucić na forum,bo nie wiem kiedy to wyciągnę.

Opublikowano (edytowane)

Mam Forterrę 115 z 2012 roku z przebiegiem 30 mth i też jest przymulona do 1500 obrotów. Czytałem o waszym pomyślę tuningu i mam taką prośbę. Poniżej są zdjęcia silnika i nie wiem który to przewód jest do zaślepienia. Czy trzeba zmieniać termostat?

Poniżej jest zdjęcie z zaznaczonym elementem przy turbinie. Do czego to służy?

 

89257692388023889696_thumb.jpg

 

89764538110298293174_thumb.jpg

 

 

44854461499221401973_thumb.jpg

Edytowane przez Piotr0509
Opublikowano

Witam. Kiedyś natknąłem się na temat odłączenia EGR'u w forterze. Temat chyba już był dawno zamknięty, wiec szukam odpowiedzi w tym dziale. Wgl warto jest to odłączać? Liczę na pomoc. Pozdrawiam. :)

Opublikowano

Mam kubotę m 6040 i normę spalin EURO 3 zawór EGR z chłodnicą wywaliłem cały zawór zaślepiłem otwory turbina działa jak należy, odme pusciłem też bokiem bo była podłączona do turbiny dołożyłem jeszcze Intercooler teraz ten traktor bryka jak potrzeba. A paliwka to o wiele mniej i silnik przcuje równiutko.

Po jasną cholere zakładać EGR do silnika jak on zwiększa zuzycie paliwa nie wspomnę tu o żywotności któą skraca co najmniej do połowy i za chwile trzeba kupić nowy silnik bo stary sie zepsuje. Te wymysły ekologów nie mają się jak do rzeczywistości zużyć i kupić nowe

Opublikowano

a czy można zaślepić ten egr w ten sposób że docinam cienką blaszkę i wkładam między chłodnice egr a kolektor wydechowy? Bo tak chyba jest najmniej roboty.

 

a czy można zaślepić ten egr w ten sposób że docinam cienką blaszkę i wkładam między chłodnice egr a kolektor wydechowy? Bo tak chyba jest najmniej roboty.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Posiadam zetora forterre 11441 z 2003 roku i mam pytanie. Czy posiada on zawór EGR ?

Chciałęm go jakoś zaslepić ale nie wiem gdzie on jest ;/

Tematy połączone

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

Panowie, czy nie lepiej zatkać tą rurkę na ostatnim złączu tj. z kolektorem powietrznym,wtedy na pewno bedzie mniejsze ryzyko przepalenia tej blaszki.A właśnie, jaką blaszkę najlepiej zastosować:dachową, kwasowkę a może lepiej z piwa ;) ?Po świętach sam też wezmę się za ten EGR a przy okazji za termostat .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v