Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rozdzielacz jest nowy więc teoretycznie wszystko powinno działać jak należy i zawór przelewowy i sekcje jest nowa więc nie chcę tam rąk póki co wsadzać bo jest na gwarancji. Pompa działa załącza się bo słychać. Jak włączam rozdzielacz to aż mi ciągnik tak jakby przygasa.


Rozdzielacz jest nowy więc teoretycznie wszystko powinno działać jak należy i zawór przelewowy i sekcje jak pisałem rozdzielacz jest nowy więc nie chcę tam rąk póki co wsadzać bo jest na gwarancji. Pompa działa załącza się bo słychać. Jak włączam rozdzielacz to aż mi ciągnik tak jakby przygasa.

Opublikowano

kolego z ta hydraulika to czarna magia.mi dla odmiany wszystkie trzy wajchy podnosza ramiona.jak chce podniesc przyczepe to najpierw ramiona a jak ma opor to dopiero przyczepe,rozdzielacz pod kierownica nowy i tlok tez.

Opublikowano

Krzychu1959 czy ten rozdzielacz i regulator kupiłeś takie same jak były według wszystkich oznaczeń? Bo w sklepach to czasem wciskają co popadnie a nie każdy rozdzielacz z każdym regulatorem będzie współpracował.

Opublikowano

dźwignia od regulatora ma 3 położenia, w jakim masz położeniu u siebie ? Poruszaj tą dźwignią od dociążania, pokręć pokrętłem. Jeśli nie używałeś, to trzeba walić dobrze ręką, aby tą dźwignię poruszyć od dociążania. Może masz rozdzielacz, który nie współpracuje z dociążaniem? Przygasanie silnika świadczy o tym, że zawór otwiera przepływ do siłownika, a blokada jest za rozdzielaczem.

Opublikowano

Ach te MTZ-ty.... Mój mtz 572 sprowadzony z Irlandi z 8 lat temu. Rocznik 98. Prawie wszystko to samo co 82, dźwignia przy fotelu nie działała w ogóle, po naprawie skrzyni i odłączeniu, przestawieniu dźwigni efekt był taki że przy ustawieniu jej w pozycji dociążenie wajchą przy kierownicy można było unieść tylne koła MTZ czego wcześniej nie dało się zrobić.  Może kwestia regulacji. Już wcześniej zdarzało się że agregat z rozłożonym hydropakiem raz podnosił do góry szybko i sprawnie aż przód podrywało do góry a raz to ledwo co nad ziemie i to bez różnicy czy robiłeś to z pełnym gazem czy bez. Teraz przyszedł czas na orke, pług odwracany 3-skibowy z agromaszu. I d*pa nie podnosi. Z gazem czy bez nic. Zawajchlowałem wszystkimi wajchami przy kierownicy, podniósł. Podczas obracania pług stawał na środku, ale po parokrotnym ruszeniu wajchą się obracał.

Co ciekawe im olej jest cieplejszy to problem ustępuje. Parę przejazdów i już elegancko podnosi, obraca pług. Następny dzień i znowu d*pa. Nie podnosi, po rozgrzaniu oleju problem znowu ustępuje. Na jesień problemu nie było.

Jeszcze jedno, póki zimny jak nie chciał podnieść czy obrócić pługu to przy pozycji dociążenie plus pierwsza wajcha od prawej od siebie w pozycje wymuszone spadek ciągnik bez problemu podniosło, ale pługu w górę już nie chciało.

 

Za tą wajchę z boku to się już ze 3 lata zabieram, ale zawsze machnę ręką bo przecież przy kierownicy działa... 

 

Manometr, ciśnienie, zawór przepływowy, bezpieczeństwa? jakieś pomysły? Wuny szukać w rozdzielaczu pod kierownicą czy w regulatorze?

Opublikowano

Gdy przesuwałem dzwignie od ustawień pozycyjnych i siłowych dzwignia przy siedzeniu zaczynała działać. Jedno proste? głupie pytanie? Jak się ustawia pozycje neutralną siłową i pozycyjną, tylko tą dzwigienkę w lewo prawo środek czy trzeba ją przesuwać do przodu i odpowiednio zazębiać z dzwigniami po lewej i prawej :) mam rozdzielacz r80

Opublikowano (edytowane)

Za bardzo ci nie poradziłem powiem ci tylko że to upierdliwy mechanizm. Kuknij sobie na dwa wcześniejsze linki do miesięcznika pronara które wstawiłem

Osobiście polecił bym ci wywalić regulator i założyć jednosekcyjny rozdzielacz z pozycją pływającą. Ja na razie używam wajchy koło fotela ale na bank poleci na złom.

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/77628-posiadam-album-z-pronaru-do-mtz8082/

Post nr 19. Lektura. Przyda się.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Dźwignia wyregulowana, działa prawie idealnie, ale nie do końca, wina leży pewnie po stronie luzów, ale tyle czasu nie był używany regulator że może coś zardzewiało albo po prostu TTTM, niestety na zimnym problem nadal jest, będę szukał dalej ale muszę zaopatrzyć się w manometr. Odnośnie tego regulatora widziałem na youtube fajny mod na elektrozaworach z regulacją prędkości opadania. Raczej pójdę w tym kierunku :) tym bardziej z racji że jestem mechatronikiem i już wiele układów pneumatycznych/hydraulicznych zbudowałem :) jeżeli coś wymodzę (jak czas pozwoli) wrzucę opis :) a instrukcję na pewno się przydadzą :) thx :)

Opublikowano

Kolego troszkę późno ale wg mnie zacina Ci się zaworek zamykający wolny przepływ w rozdzielaczu pod kierownicą
Dokladnie zapomniałem jak to jest ale związane to jest z polaczeniem regulatora i rozdzielacza tą cienką rurka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v