Skocz do zawartości

Farmtrac 690 -Awaria łożyska w skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam wszystkich użytkowników farmtraca lub ewentualnie mechaników tych ciągników.

mam problem z modelem 690 ma ok 3 lata i ok 300mth.

dochodzą niepokojące odgłosy skrzypienia ze skrzyni biegów i nie wiem jak to "ugryźć"

podobno wyszła jakaś trefna seria któregoś łożyska na jakimś wałku w skrzyni...

może ktoś miał taki problem albo naprawiał coś podobnego to proszę o podpowiedź...

dodam jeszcze że to skrzypienie pojawia się podczas jazdy i do przodu i do tyłu..

 

Opublikowano

No jak czujesz się na sile trzeba zajrzeć do skrzyni co poszło inaczej nawet najlepszy mechanik nie będzie wiedział ,dużo właścicieli pisało o tylnym łożysku bardzo czułe na niski poziom oleju ,pilnuję osobiście olej musi być na max albo lekko ponad

Opublikowano

Miałem na myśli to że ktoś może miał do czynienia z tym samym problemem bo o tym że jakieś łożysko w tym modelu jest felerne to od ludzi z serwisu słyszałem.

Powiedzieli że to nie pierwszy przypadek , zawsze to samo łożysko i zawsze zaraz po zakończeniu gwarancji...

Podobno po wyjęciu tego bubla nie było na nim nawet jednej literki oznaczenia czy numeru.

Czyli pewnie jakiś tani dalekowschodni zamiennik... :)

Opublikowano (edytowane)

NA ogół trzeba zdjąć . kapitalny remont skrzyni chodzi mi o cene usługi to w granicach 1500-2000zł specjalizuje sie w tym firma Agrotraktor Bagienice . Zrobią Ci to w jeden dzień góra dwa można tez mechanika dobrego i wyjdzie dużo taniej ( u mnie 800zł) ale czas pracy znacznie dłuższy u mnie robił prawie dwa tygodnie fakt pierwszy raz robił skrzynie w FT i czekaliśmy za częściami. Siada łożysko na górnym wałku w miejscu łączenia bloków . Wyskakujący bieg lub przełożenia sa spowodowane tym że okruchy stali dosttały sie w kanaliki gdzie wchodza te wodziki  i nie załącza go do końca( MOŻESZ ZDJĄĆ okładzinę i odkręcić blachę osłonową usunąć te odpadki i bedzie wchodzić ładnie bez ingeręcji w skrzynie ) taki objaw tez był u mnie . Kolejnym bedzie zatkany rozdzielacz hydrauliczny pod siedzeniem ... Pierwsze co zrób sprawdz olej odkręć korek spustowy tak na szybko żeby wyleciało0 jak naj mnniej i zobaczysz czy sa jakieś okruchy metalu na magnesie jeśli są to na 100% coś poszło . A zasada jest taka im wcześniej sie za to weźmiesz tym mniej bedzie do wymiany . Koszt odlewu zembatek tzw. choinki zespolonych zębatek to juz wydatek 1600zł plus łożyska itp Co do oznaczeń były  to łożyska wzmacniane oznaczenie chyba uuc czy uc jakoś tak i numer był normalny . Ale u mnie to Mth zrobiły swoje ponad 7000 było jak awaria nastąpiła

Edytowane przez Gość
Opublikowano

A wie ktoś może czy skrzynie w FT na przykład 690 i 555 są takie same??

Rozpocząłem ten temat bo próbuję usprawnić skrzynię w modelu 690 - podobno często spotykana sprawa (opisałem wcześniej).

Jeszcze pytanko do "zkordalski"...

W jakim modelu to łożysko na górnym wałku wymieniałeś?

Dało się wyjąć bez większej ingerencji w skrzyni czy tylko wystarczyło rozpołowić???

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Witam

Miałem taki problem jak opisujesz .Na początku coś zgrzytało lekko normalnie jeździłem aż kiedyś podczas orki ciągnik się zatrzymał  silnik zgasł od tego czasu tak piszczało ze ciężko było z pola wrócić. Padło łożysko w skrzyni mechanik to nazwał że na ataku ,dość drogie było , nikt nie chciał tego zrobić (choć ciągnik miał 600 mth i był po gwarancji) ale mechanik dzwonił do Farmtracka  i zrobił w końcu ale kabina do góry i wszystko osobno było 

Opublikowano

Jeśli rozbierasz już i chcesz tylko wymienić łożysko to trzeba rozjechać i zdjąć kabinę . Skrzynia jest inna miedzy tymi modelami . Ale jeśli mówimy o remoncie skrzyni gdy już sie za to bierzemy  i wymieniamy wszystkie łożyska i wszystkie tryby które chodz trochę sa uszkodzone ( można zostawić jak jest i wymienić tylko jedno wadliwe łożysko to już twoja sprawa ) to wtedy traktor jest rozebrany w mak. Oczywiście silnik odjeżdza nienaruszonu to jedyny element nie rozebrany . Nawet trzeba rozjechac zwojnicami traktor był naprawde rozebrany w mak. Udoskonalenia to musza w fabryce zrobić . bezpośredni dolot oleju przez przewody na łożysko i po sprawie a nie metoda smarowania przez chlapanie . I wtedy możesz mieć nawet min oleju ale pompa pcha olej na każde łozysko nie zależnie gdzie sie znajduje . No ale nasi tego  jeszcze nie opanowali może za 10 lat ....

Opublikowano

Kabina w większości modeli może zostać

Wystarczy wyjechać skrzynią do tyłu na tylnych kołach i już wszystko na oczach.

A przypadek mojego łożyska nawet bez rozpoławiania da radę ogarnąć.

Padło łożysko na górnym wałku w przedziale biegów z tyłu.

A da radę wyciągnąć przez "zakresy" do tyłu...

Jak ktoś potrzebuje w szczegółach to chętnie podpowiem.

Pozdrawiam wszystkich.

I zachęcam rzecz jasna do udziału na  takich forach...

Musimy sobie pomagać no nie??? :)

  • Like 1
Opublikowano

Pisałem w innym dziale ale nikt nie odpowiedział, więc spróbuję tutaj.

 Naprawiał ktoś skrzynie Carraro w Farmtrac 690 DT ? (wyjęcie jej na stół i wymiana kilku łożysk i kół zębatych) Mam takiego na warsztacie i szczerze  powiem że nie wiem ile wziąć za robotę.  Dodam że musiałem  zdemontować ładowacz czołowy, rozpołowić, ściągnąć kabinę, tylne kola, zwolnice, podnośnik i wom, inaczej nie da się rozebrać skrzyni.

Będę bardzo wdzięczny za  wszelkie podpowiedzi ponieważ nie chciałbym przedobrzyć  z ceną bo jednak to nie o to chodzi by z chłopa ostatnią koszulę ściągnąć ale też to bardzo dużo  pracy więc nie chciałbym za pół darmo robić. 

Opublikowano

U mnie robił skrzynie Ale w 70 bez ładowacza wzioł mechanik 800 zl odliczyl wyżywienie.  Inny chciał przyjechać firma zrobili by mi to w dwa dni i chcieli 2000 zl ten robił po godzinach zeszło mu dwa tygodnie ale dużo mniej

Opublikowano

Ja miałem awarię skrzyni. Wada to był za długi bagnet od oleju. Nawet przy maksymalnym poziomie najwyższe łożyska chodziły na sucho. Mechanik przerobił smarowanie żeby powrót lał olej z góry skrzyni. Zawsze nawet przy małym poziomie coś pomoże łożyskom. Przy okazji zmienione całe sprzęgło (2 tys. kompletne z dociskiem). I dorobione smarowanie wałków wyciskających tarcze. Wszystko chodziło na sucho bez żadnego smarowania...

Opublikowano

Witam. Pomóżcie mam problem. Obcielo mi się zabezpieczenie na walku rewersu który wychodzi ze skrzyni na zewnatrz. Wałek ten chowa mi sie do skrzyni. Nie mam pojecia ja go zablokowac po wciagnieciu aby zalozyc wodzik i zabezpiczenie. Czy trzeba rozbierac cala skrzynie aby zalozyc zabezpieczenie w FARMTRACU 70.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Orientuje się ktoś jak ustawić rozrząd/kąt wtrysku w farmtrac 555?
    • Przez Ursusc385
      Wszystko na temat ciagnikow rodziny "Farmtrac"
    • Przez olwenboniface
      Cześć wszystkim!
      Od kilku dni zauważyłem, że w moim Farmtrac 675 DT układ hydrauliczny reaguje z opóźnieniem – szczególnie przy podnoszeniu i opuszczaniu osprzętu. Olej był wymieniany miesiąc temu, filtr wygląda w porządku. Ciśnienie też w normie.
      Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym zachowaniem? Zastanawiam się, czy problem może leżeć w zaworze sterującym lub pompie. Każda wskazówka mile widziana – zanim oddam ciągnik do serwisu, chciałbym poznać Wasze opinie.
      Z góry dzięki za pomoc i dobre rady!
      among us online
    • Przez Bartek1994
      Chcę kupić Farmtraca 675 DT.Chciałbym aby właściciele tego ciągnika podzielili się swoją opinia o nim.Z góry dziekuję.
    • Przez Gazpacho
      Mam problem z podnośnikiem, a konkretnie podnosi za nisko. Pytanie: czy jest możliwość wyższego podnoszenia bez demontażu ramion?



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v