Skocz do zawartości
News
wojtal82

farmtrac 690 awaria łożyska w skrzyni

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
wojtal82    0

witam wszystkich użytkowników farmtraca lub ewentualnie mechaników tych ciągników.

mam problem z modelem 690 ma ok 3 lata i ok 300mth.

dochodzą niepokojące odgłosy skrzypienia ze skrzyni biegów i nie wiem jak to "ugryźć"

podobno wyszła jakaś trefna seria któregoś łożyska na jakimś wałku w skrzyni...

może ktoś miał taki problem albo naprawiał coś podobnego to proszę o podpowiedź...

dodam jeszcze że to skrzypienie pojawia się podczas jazdy i do przodu i do tyłu..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruski99    0

U mnie w moim famtrac 555 dt 1000 mth i tak samo coś jęczy piszczy i wyskakują biegi ta mała wajcha z polowych na luz i nie wiem co z tym robić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marian2011    112

No jak czujesz się na sile trzeba zajrzeć do skrzyni co poszło inaczej nawet najlepszy mechanik nie będzie wiedział ,dużo właścicieli pisało o tylnym łożysku bardzo czułe na niski poziom oleju ,pilnuję osobiście olej musi być na max albo lekko ponad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal82    0

Miałem na myśli to że ktoś może miał do czynienia z tym samym problemem bo o tym że jakieś łożysko w tym modelu jest felerne to od ludzi z serwisu słyszałem.

Powiedzieli że to nie pierwszy przypadek , zawsze to samo łożysko i zawsze zaraz po zakończeniu gwarancji...

Podobno po wyjęciu tego bubla nie było na nim nawet jednej literki oznaczenia czy numeru.

Czyli pewnie jakiś tani dalekowschodni zamiennik... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruski99    0

A żeby wymienić to łożysko w skrzyni w 555 dt to trzeba kabinę zdejmować wie ktoś ?

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zkordalski    94

NA ogół trzeba zdjąć . kapitalny remont skrzyni chodzi mi o cene usługi to w granicach 1500-2000zł specjalizuje sie w tym firma Agrotraktor Bagienice . Zrobią Ci to w jeden dzień góra dwa można tez mechanika dobrego i wyjdzie dużo taniej ( u mnie 800zł) ale czas pracy znacznie dłuższy u mnie robił prawie dwa tygodnie fakt pierwszy raz robił skrzynie w FT i czekaliśmy za częściami. Siada łożysko na górnym wałku w miejscu łączenia bloków . Wyskakujący bieg lub przełożenia sa spowodowane tym że okruchy stali dosttały sie w kanaliki gdzie wchodza te wodziki  i nie załącza go do końca( MOŻESZ ZDJĄĆ okładzinę i odkręcić blachę osłonową usunąć te odpadki i bedzie wchodzić ładnie bez ingeręcji w skrzynie ) taki objaw tez był u mnie . Kolejnym bedzie zatkany rozdzielacz hydrauliczny pod siedzeniem ... Pierwsze co zrób sprawdz olej odkręć korek spustowy tak na szybko żeby wyleciało0 jak naj mnniej i zobaczysz czy sa jakieś okruchy metalu na magnesie jeśli są to na 100% coś poszło . A zasada jest taka im wcześniej sie za to weźmiesz tym mniej bedzie do wymiany . Koszt odlewu zembatek tzw. choinki zespolonych zębatek to juz wydatek 1600zł plus łożyska itp Co do oznaczeń były  to łożyska wzmacniane oznaczenie chyba uuc czy uc jakoś tak i numer był normalny . Ale u mnie to Mth zrobiły swoje ponad 7000 było jak awaria nastąpiła

Edytowano przez zkordalski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal82    0

A wie ktoś może czy skrzynie w FT na przykład 690 i 555 są takie same??

Rozpocząłem ten temat bo próbuję usprawnić skrzynię w modelu 690 - podobno często spotykana sprawa (opisałem wcześniej).

Jeszcze pytanko do "zkordalski"...

W jakim modelu to łożysko na górnym wałku wymieniałeś?

Dało się wyjąć bez większej ingerencji w skrzyni czy tylko wystarczyło rozpołowić???

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciapekc328    0

Witam

Miałem taki problem jak opisujesz .Na początku coś zgrzytało lekko normalnie jeździłem aż kiedyś podczas orki ciągnik się zatrzymał  silnik zgasł od tego czasu tak piszczało ze ciężko było z pola wrócić. Padło łożysko w skrzyni mechanik to nazwał że na ataku ,dość drogie było , nikt nie chciał tego zrobić (choć ciągnik miał 600 mth i był po gwarancji) ale mechanik dzwonił do Farmtracka  i zrobił w końcu ale kabina do góry i wszystko osobno było 


kupię przyczepę dwuosiową wywrotkę ładowność około 4t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zkordalski    94

Jeśli rozbierasz już i chcesz tylko wymienić łożysko to trzeba rozjechać i zdjąć kabinę . Skrzynia jest inna miedzy tymi modelami . Ale jeśli mówimy o remoncie skrzyni gdy już sie za to bierzemy  i wymieniamy wszystkie łożyska i wszystkie tryby które chodz trochę sa uszkodzone ( można zostawić jak jest i wymienić tylko jedno wadliwe łożysko to już twoja sprawa ) to wtedy traktor jest rozebrany w mak. Oczywiście silnik odjeżdza nienaruszonu to jedyny element nie rozebrany . Nawet trzeba rozjechac zwojnicami traktor był naprawde rozebrany w mak. Udoskonalenia to musza w fabryce zrobić . bezpośredni dolot oleju przez przewody na łożysko i po sprawie a nie metoda smarowania przez chlapanie . I wtedy możesz mieć nawet min oleju ale pompa pcha olej na każde łozysko nie zależnie gdzie sie znajduje . No ale nasi tego  jeszcze nie opanowali może za 10 lat ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal82    0

Kabina w większości modeli może zostać

Wystarczy wyjechać skrzynią do tyłu na tylnych kołach i już wszystko na oczach.

A przypadek mojego łożyska nawet bez rozpoławiania da radę ogarnąć.

Padło łożysko na górnym wałku w przedziale biegów z tyłu.

A da radę wyciągnąć przez "zakresy" do tyłu...

Jak ktoś potrzebuje w szczegółach to chętnie podpowiem.

Pozdrawiam wszystkich.

I zachęcam rzecz jasna do udziału na  takich forach...

Musimy sobie pomagać no nie??? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisałem w innym dziale ale nikt nie odpowiedział, więc spróbuję tutaj.

 Naprawiał ktoś skrzynie Carraro w Farmtrac 690 DT ? (wyjęcie jej na stół i wymiana kilku łożysk i kół zębatych) Mam takiego na warsztacie i szczerze  powiem że nie wiem ile wziąć za robotę.  Dodam że musiałem  zdemontować ładowacz czołowy, rozpołowić, ściągnąć kabinę, tylne kola, zwolnice, podnośnik i wom, inaczej nie da się rozebrać skrzyni.

Będę bardzo wdzięczny za  wszelkie podpowiedzi ponieważ nie chciałbym przedobrzyć  z ceną bo jednak to nie o to chodzi by z chłopa ostatnią koszulę ściągnąć ale też to bardzo dużo  pracy więc nie chciałbym za pół darmo robić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zkordalski    94

U mnie robił skrzynie Ale w 70 bez ładowacza wzioł mechanik 800 zl odliczyl wyżywienie.  Inny chciał przyjechać firma zrobili by mi to w dwa dni i chcieli 2000 zl ten robił po godzinach zeszło mu dwa tygodnie ale dużo mniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plapla123    3

przemyslawfigura  za ile zrobiłeś tą skrzynię w FT 690DT. Co było przyczyną awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozpadło się łożysko na wałku rewersu, elementy łożyska zniszczyly jeszcze kilka elementów. Musiałem zdemontować i rozebrać skrzynię w drobny mak. Koszt robocizny 1900 PLN

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plapla123    3

Jak tam z częściami gdzie zamawiałeś czy są problemy z dostępnością u mnie na razie wszystko ok. 1350 mtg. pytam żeby wiedzieć na wypadek awarii tyle o tym się mówi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yoda    33

Ja miałem awarię skrzyni. Wada to był za długi bagnet od oleju. Nawet przy maksymalnym poziomie najwyższe łożyska chodziły na sucho. Mechanik przerobił smarowanie żeby powrót lał olej z góry skrzyni. Zawsze nawet przy małym poziomie coś pomoże łożyskom. Przy okazji zmienione całe sprzęgło (2 tys. kompletne z dociskiem). I dorobione smarowanie wałków wyciskających tarcze. Wszystko chodziło na sucho bez żadnego smarowania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yoda    33

Po prostu przewiercone wałki u tokarza i wstawiony smarownik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzychomen
      Witam czy wie ktoś z jaka siłą należy dokręcić głowice w farmtracu 690DT z silnikiem perkinsa 4cyl.
      Gdyż w instrukcji napisali że dokręcić głowice może tylko autoryzowana stacja obsługi (śmiech na sali xD) i nie ma podanych takich informacji.
      Czy ktoś już to robił i czy mógłby mi w jakiś sposób pomóc ?
    • Przez Stanisław89
      Tak jak w tytule. Mianowicie rozważam kupno Farmtraca Hertige 6075 DT i tu nasuwa się pytanie czy warto się pchać w niego czy może jednak popularnego 675.Cena jaką mi powiedziano wyniosła nie całe 107,000 w wyposażeniu jakie mi jest potrzebne . Farmtrac miał by zastąpić Zetora 7211 , który pracuje od 89. Nie robił by jakiś ciężkich prac gdyż stoją nad nim inne. Wiem ,żę model nie zbyt popularny ale przewinął się na forum.
    • Przez ludwik1977
      Witam wszystkich. Mam następujące pytanie: czy coś wiecie na temat ciągnika FARMTRAC 9120 DTn (chodzi mi bardziej o wady niż zalety) bo przymierzam się do zakupu jego i chcę coś więcej wiedzieć?? np faktyczne spalanie przy pługu 4 obrotowym, talerzówce 3m i agregacie uprawowo-siewnym aktywnym. Za wszystkie odpowiedzi z góry dziekuję przeczytam każdą
    • Przez robert1226
      Proszę użytkowników tego modelu o pisanie jak wam się sprawują , jakie macie spalanie w różnych pracach.
    • Przez Ursusc385
      Wszystko na temat ciagnikow rodziny "Farmtrac"
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.