Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich chodzi oto na jakich obrotach pracujecie swoimi ursusami 3512 prosze o pisanie jaka prace wykonujecie i w jakim zakresie obrotów. z góry dzieki.

 

proszę o swoje propozycje

Edytowane przez quercus
Łączenie postów
Opublikowano

Ja mojego kręce przeważnie na 2000 obrotów czy jade pustym czy z pełnymi przyczepami poprostu inaczej nie umiem wsiadam pale i rozpędzam do 2 tyś. na każdym biegu wogóle ze wszystkim tak pracuje czy sieje,bronuje, no widomo z opryskiwaczem mniej obrotów ;)

Opublikowano
raz to temat jest bez senu ;) a po drugie to uzywaj opcji EDYTUJ :D

Jezeli ci sie niepodoba to twoja sprawa moim zdanie to jest ciekawy temat poniewaz jesni orzą na max obr. a drudzy na 1500

Opublikowano

ja tam chyba nigdy nie przekroczyłem 1700 obr./min

Opublikowano

Różnie to bywa, ale z reguły:

 

Lekkie prace bez WOM -> 1100-1400rpm

Lekkie prace z WOM -> 1700rpm

Praca z turem -> 900-1200rpm

Transport jak mi sie nie spieszy -> 1200rpm

Transport jak mi sie spieszy -> 2300rpm

 

Dodam że bardzo podoba mi sie dźwięk tego silnika jak wchodzi na obroty, dlatego czasem lubie mu depnąć ;)

Opublikowano

No to tak:

 

Pług - 1500rpm

Talerzówka - 1500rpm

Siewnik - 1500-1700rpm

Agregat - 1600-1700rpm

Transport:

-lekki - 1300-1500rpm, no chyba że się spieszy, 1800rpm

-ciężki - 1600-1800mth.

Brony - 1300-1500rpm

Rozrzutnik - 1600rpm

Anna - 1000-1500rpm

Opublikowano

Maksymalny moment obrotowy dla tego silnika występuje przy 1500rpm i są to optymalne obroty w cięższych pracach jeśli kierować się ekonomią zużycia paliwa. Wiadomo, że np. w rotacyjnej trzeba dać większe obroty-ja utrzymuję 1800-2100rpm, w innych pracach-podobnie jak koledzy wyżej...

Opublikowano

Mój znajomy kosił kiedyś kosiarką rotacyjną na usługach swoim 3512. Był też kiedyś u mnie kosić lucernę, to utrzymywał ciągnik na 1700-1800obr./min. Mówił, że jak jeździł na jakieś wyrośnięte łąki to kręcił nawet 2000obr./min.

Opublikowano
Różnie to bywa, ale z reguły:

 

Lekkie prace bez WOM -> 1100-1400rpm

Lekkie prace z WOM -> 1700rpm

Praca z turem -> 900-1200rpm

Transport jak mi sie nie spieszy -> 1200rpm

Transport jak mi sie spieszy -> 2300rpm

 

Dodam że bardzo podoba mi sie dźwięk tego silnika jak wchodzi na obroty, dlatego czasem lubie mu depnąć ;)

ja podobie jak mirasek kęce mf 255 wazne żeby z wom-em nie piłowac go wyżej jak 1800 obr bo ma szybki wom prawie 540eco, a nie rozumiem znajomego który to zafascynowany moim fergim kupił 3512 i niepotrafi wogóle tym pracowac bo przesiadł sie z t25 i np. w3 skibach tylko sie kopie a z 2skibowym jeździ 2ką na pół gazu tak 1300-1400 obr no ale on wie lepiej, ferguson musi miec obroty i tyle, jak stary odbierał 20 lat temu mf-a serwisant radził żeby dawac w pi*de ile się da że perkins tak musi miec, no i pod żadnym pozorem wolnych obrotów nie zmniejszac tzn poniżej 800 obr nie ustawiac, bo wielu wiem że zmiejsza że niby za szybko sobie pyka bez gazu

  • Like 1
Opublikowano

zgadzam sie z kolegą wyżej też słyszałem że ferdek musi pracowac na obrotach i tak jest on jak nie ma obrotów to po prostu nie idzie tak naprawde niewiem jak można orac na 1500 obr nie zdrowo dla silnika przy orce musi byc gaz w podłodze bynajmniej u nas wszyscy prawie tak użytkują te ciągniki

Opublikowano
zgadzam sie z kolegą wyżej też słyszałem że ferdek musi pracowac na obrotach i tak jest on jak nie ma obrotów to po prostu nie idzie tak naprawde niewiem jak można orac na 1500 obr nie zdrowo dla silnika przy orce musi byc gaz w podłodze bynajmniej u nas wszyscy prawie tak użytkują te ciągniki

 

Taa? Co ty nie powiesz, 13 lat orzemy ferdkiem na max 1500rpm, jakoś mocy mu przez te lata nie ubyło? Skoro ciągnik ma max moment obrotowy w granicach 1300-1500, to wyższe obroty zwiększają mu tylko prędkość, obciążcie ciągnik na 100% (ale go nie przeciążajcie), z wyższych obrotów zejdzie wam do 1500, sprawdzone.

Opublikowano
ja tam chyba nigdy nie przekroczyłem 1700 obr./min

Kolego ile lat ty jezdzisz tym ursusem? Traktor to nie samochód ze na max. obrotach to mozna go zajechac, osobiscie niewierze w to że nigdy nie wkreciles go na maksymalne obroty to poprostu nierealne ;)

 

ja pracuje swoim ursusem3512 na takich obrotach

Sleza-1500-1800

Tłuka 1500-2200

transport lekki 1500-2400

transport ciezki 2200-2400

oranie 2400-2400

bronowanie 2000-2400

kultywator 2400 2400

glebogryzarka 1200 2000

Opublikowano
ja podobie jak mirasek kęce mf 255 wazne żeby z wom-em nie piłowac go wyżej jak 1800 obr bo ma szybki wom prawie 540eco, a nie rozumiem znajomego który to zafascynowany moim fergim kupił 3512 i niepotrafi wogóle tym pracowac bo przesiadł sie z t25 i np. w3 skibach tylko sie kopie a z 2skibowym jeździ 2ką na pół gazu tak 1300-1400 obr no ale on wie lepiej, ferguson musi miec obroty i tyle, jak stary odbierał 20 lat temu mf-a serwisant radził żeby dawac w pi*de ile się da że perkins tak musi miec, no i pod żadnym pozorem wolnych obrotów nie zmniejszac tzn poniżej 800 obr nie ustawiac, bo wielu wiem że zmiejsza że niby za szybko sobie pyka bez gazu

a co sie stanie jezeli z wom-em pracuje sie na obrotach od 1500 do 2400 przewarznie w okolicach 2000

Opublikowano
a co sie stanie jezeli z wom-em pracuje sie na obrotach od 1500 do 2400 przewarznie w okolicach 2000

Nic sie nie stanie ale 540 obr/min na WOM ciągnik uzyskuje przy 1788rpm silnika i tyle wystarczy bo maszyny tyle najwięcej potrzebują, a np. przy 2200rpm masz 664 na WOM dlatego nie widze zasadności kręcić silnika powyżej 1800rpm przy pracach z WOM

 

Powiedz mi co Ci da kręcenie do 2400rpm skoro silnik osiąga maksymalną moc przy 2250rpm?

Opublikowano

Ja jestem zwolennikiem większych obrotów w moim ferdku. Jestem po podorywkach i po bronowaniu i w podorywkach utrzymywałem mu troche mniejsze obroty na poziomie 2000-2100 a w bronowaniu 2000-2200 (szybciej jedzie) i zawze tak jezdze... oczywiscie na biegu numer 1 bo na 2 to bym go zajezdził, no chyba ze wjezdzam co dopiero na pole i moje uszy nie sa przystosowane do wycia silnika to wtedy 1800-2000 ale po godzinie pracy zwiekszam obroty do 2200. Ale staram sie zawsze nie przekraczac 2300

 

oczywiscie pisze o MF 255

Opublikowano
Perkins+ eksploatacja na najwyzej 1700obr= zamulanie silnika

Nie zgodze sie ;)

 

Obroty dostosowuje sie do zapotrzebowania na moc. Rozbija mnie koleś ciągnący pustą przyczepe 3P z gazem w podłodze ;) Ja sobie jade na 1200rpm i pomyśl kto zużywa mniej paliwa? Tak jak już napisałem, pracuje zwykle w przedziale 900-1700rpm i silnik jakoś sie nie zamulił. Dodam że są to z reguły prace lekkie.

Co do innych Perkinsów to nie robiłem dokładnych pomiarów ale 1004.4T spali podobnie a może i więcej paliwa na max. obrotach bez większego obciążenia niż w ciężkiej orce przy 1800rpm... Poza tym wystarczy spojżeć na charakterystyke mocy/momentu i jednostkowego spalania by stwierdzić że nie ma sensu kręcić go powyżej 1800rpm, chyba że chwilowo w jakiejś ekstremalnej sytuacji.

  • Haha 1
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja swoim staram się nie przekraczać 1800 obrotów ze względu na hałas(niekiedy pracowałem ze słuchawkami).W większości prac wystarcza 1500-1600 obrotów, lżejsze prace możliwie na najniższych obrotach. Tylko w wyjątkowych sytuacjach daje pełny gaz, np. krótki podjazd z ok 4 tonami ładunku robię na 2 i pełnym gazie, jakoś się wciągnie na górę ostatkiem sił. Zaoszczędzam sobie czasu i wrażeń słuchowych przy redukcji na 1.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krzys375
      Witam,
      Ursus 4514 96'
       
      Założyłem naprawione wtryski bo wszystkie lały, nowe paski klinowe SPA1357, nowy alternator.
       
      Po odpalaniu ciągnika coś, gdzieś piszczy.
       
      Pasek bardzo mocno poluzowałem ale ciągle piszczy.
       
      Co może być przyczyną? Pompa wody, sprężarka? Czy pompa wtryskowa jeśli jest zużyta może wydawać taki dźwięk - nie wiem . . . wtryski są zregenerowane a mówił mi Pan od naprawy że jeśli pompa słaba może nie mieć siły podać paliwa.
       
      Proszę o pomoc
    • Przez plati
      Witam
       
      Podrzucić ktoś jakis serwis który zajmuje sie generalna naprawa perkinsa włącznie z osiowaniem wału i obrabianiem bloku pod wymiar?
    • Przez masseyf12
      Witam, jak można wybić,wycisnąć tuleje z silnika perkins a4.236? Pękła mi jedna tuleja i chciałbym ją wyciągnąć bez odkręcania silnika. Czy da się ją jakoś wyciągnąć domowym sposobem, czy coś w tym stylu.( w c-360 nie ma problemu bo tuleje są ''mokre''), A w tym silniku są wciskane w kadłub. Czy ktoś sam wyciskał taką tuleje, jeśli tak to proszę o pomysły i propozycję.
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie . Chcialem zapytac ile wchodzi oleju do przekładni vario Fendt 818 i jak sie wymienia olej i filtry,czy trzeba kalibrowac skrzynie.Jaki olej stosujecie .Pozdrawiam i dziekuje za cenne podpowiedzi i rady.
    • Przez cezar12
      Witam. Mam duży problem z nh Td 80. Historia jego nie znam  bo wziolem go w rozliczeniu. A problem jest taki jak w tytule czyli leci ciurkiem płyn chłodniczy z dołu głowicy od przodu silnika. Leci oczywiści na zewnatrz. Leci ciurkiem. I mam pytanie co to może być? Czy to brok w głowicy puścił czy co może być?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v