Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

szmergiel to jest Twoje zdanie na jego temat ... Ja mam swoje ... Po jakiego diabła mi cieżki ciagnik na 15ha i to w większości łąk?? Major raz że mało pali a dwa taszczy bez zająknięcia spokojnie 4 skibowy pług Rabewerka a ziemia ciężka i gliniasta przy czym Majorem jeździlem szybciej no i spalił mniej ... Kolego obrabiałem ten areał kiedyś Zetorem 7211 i też dawal rade ... A Major to taki drugi Farmtrack tylko z silnikiem Zetora ... A jednak opinie o Farmtracku są dobre :P Na łąki ciągnik cięższy niż 3,5t nie jest potrzebny ;)

 

I coś na temat ciagników Landini ... Pewna osoba prestrzegała mnie przed tą marką... Że jednak to ma mało wspólnego z MFem oprócz silnika i w niektórych modelach kabiny ... Że podnośniki, szkrzynie to już włoski wymysł techniki... Ile jest w tym prawdy? I czy mu wierzyć ??

 

 

ja poprostu stwierdzam ze jarasz sie majorem jakby to byl jakis super traktor,pewnie gdybys mial troche wiecej kasy i kupil proxime to z pewnoscia proxima bylaby najlepsza itd.nie zmienia to faktu ze major to najtanszy i najprostszy model w ofercie wiec nie mozna z gory stawic go ca wzor zwlaszcza w porownaniu z klase wiekszymi traktorami.ps jezeli major to drugi farmtrac to juz napewno widze jego super osiagniecia(mam farmtraca i powiem jedno fajne to moz i jest po przesiadce z innego ale lekkie i delikatne jak niewiem co)zaprzeczysz ze major jest zrobiony tylko i wylacznie pod katem obcinania kosztow?wszystko najtansze ,najciensze

Opublikowano (edytowane)

c

szmergiel to jest Twoje zdanie na jego temat ... Ja mam swoje ... Po jakiego diabła mi cieżki ciagnik na 15ha i to w większości łąk?? Major raz że mało pali a dwa taszczy bez zająknięcia spokojnie 4 skibowy pług Rabewerka a ziemia ciężka i gliniasta przy czym Majorem jeździlem szybciej no i spalił mniej ... Kolego obrabiałem ten areał kiedyś Zetorem 7211 i też dawal rade ... A Major to taki drugi Farmtrack tylko z silnikiem Zetora ... A jednak opinie o Farmtracku są dobre :P Na łąki ciągnik cięższy niż 3,5t nie jest potrzebny ;)

 

I coś na temat ciagników Landini ... Pewna osoba prestrzegała mnie przed tą marką... Że jednak to ma mało wspólnego z MFem oprócz silnika i w niektórych modelach kabiny ... Że podnośniki, szkrzynie to już włoski wymysł techniki... Ile jest w tym prawdy? I czy mu wierzyć ??

Zalezy od rocznika landini. Wiem ze te powyzej lat 90 maja silnik perkins i caly tyl od McCormika. Podobnoz silnik oszczedny a tyl niedozajezdzenia.

A ciagnik to polecam Zetora 7211 na ten areal. Sami mamy takiego i ciagnik zwrotny, silny i wytrzymaly. Ma zrobione 10tys Mtg i w silniku nic nie bylo robione aby regulacja zaworow i wtryskow.

Edytowane przez koko140
Opublikowano (edytowane)

szmergiel ale major jest mozę i najtanszym ciągnikiem z oferty zetora ale po co mi wybajerzona kabina z klima, podnośnik sterowany elektroniką, napęd załączany przyciskiem, skrzynia z bajerami lecz gdy to się popsuje to płacz i płac... Z resztą po co mi wielki ciągnik 150KM jak nie który u nas pokupowali na 20ha ziemi?? I te ciągniki sobie stoją prawie cały rok bo mało kto ma maszyny do nich a obrabiają 80KM ciągnikami... Nie rozumie do dzisiaj dzien pewnego sąsiada który ma mfa 3095 i DF 6.10 a nie ma ciągnika pośredniego czyli 80KM do MFa zapina pług 3 skibowy a DF cały rok prawie stoi nie używany, a tura ma na mf 255 i pytanie po co mu ten DF?? ... Kolejny sąsiad ma mfa 3060 a obrabia wszystko C-360 pługiem 2 skibowym ... U nas ludzie pustawiani sa głównie na łąki i to sporo w dzierżawach bo nikt nie chce sprzedać... A co za tym idzie potrzebne nam są małe ciągniki... Jak wujo posiadajacy ursusa 1224 i śmiga nim z prasom sipmą to szybko zmądrzał i szuka teraz czegoś 80KM bo Ursus zjada go z paliwem... myślę ze spokojnie starczyły by mi 2 ciągniki ale wygoda z 3ma jest nieziemska ....

 

Czyli Landiniego mam sie nie bac jak nastraszył mnie tamten człowiek??

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

bogus56 no ale cóż nam zostało my wiemy swoje inni wiedzą swoje... Ciągniki, maszyny rolnicze to moje hobby i troszkę się też orientuje w temacie :P Wujo ma Ursusa 1224 silnik po generalce spalanie 10 litrów i to nawet w lekkich robotach... Więc nie pitolcie tu głupot że Zetor/Ursus pali taaak mało :D

No według niektórych opini można stwierdzić że nasze krajowe traktory sa w swiatowej czołówce jesli chodzi o niskie spalanie :)

Opublikowano (edytowane)

zupelnie sie z toba zgadzam codo argumentow o mocy traktora i bezsensownym kupowaniu duzych z jednym ale! jezeli chodzi o traktor ok 80km to wlasnie uwazam ze major jest zbyt lekki i robiony tandetnie.jezeli juz 80 km z zetora to tylko proxima ale jest tez duzo innych marek.ps.jezeli 6 cylindrowy trktor pali 10 i komus zle o chyba jest niepowazny, przeciez to ponad 100km to ile ma palic

Edytowane przez szmergiel
Opublikowano

 

 

Czyli Landiniego mam sie nie bac jak nastraszył mnie tamten człowiek??

Na to pytanie Ci nie odpowiem. Ale na praktykach jak bylem to robilem Landiniego 96r. Mechanik bardzo go chwalil wszystko mechaniczne zero elektroniki.

Opublikowano

szmergiel każdy robi jak uważa ale co do ciągników to niestety niektórzy nie mają wyobraźni więc stanowczo stwierdzam że nie ma sensu inwestowania w 100KM ciągnik na 15ha i to w szczególności łąk... Dla mnie na takie areały to max 80KM w porywach do 85KM... małe, krótkie i zwinne ciągniczki ...

Opublikowano (edytowane)

Kolego Luke16,Landini to to samo co MF,naprawde nie ma się czego bać.

A co do MF,bo ktoś wspomniał że są delikatne,Nasz MF 698 w zeszłym roku oraliśmy łąkę,pług bomet,to urwał:5 korpus od pługa i 10 lemieszy,

i to jest delikatność.

Edytowane przez pzzp5
Opublikowano

Landini ?

hmm ja osobiście nie brałbym teraz Landiniego

Nie wiem jak z dealerem jest teraz, tym w Rawie, ale wcześniej to była masakra, teraz też jest, do mojego Landiniego z 2003r (brany u nich nówka) nie mają praktycznie żadnych części, tylko wszytko z Włoch, a co najlepsze, niektórych części Włosi nawet nie mają już na wymianę!!! mówię o ciągniku z 2003 roku

Ceny też nie są małe, wprawdzie do silnika części są w miarę tanie (Perkins, i nie psuł mi się) ale np czujniki są bardzo drogie:

-czujnik ciśnienia oleju w skrzyni- 700zł

-czujnik EHR- 2200 zł

Opublikowano

No to ja napiszę o twardości Masseya - walnęło mi łożysko na wałku przedniego napędu i rolka dostała się w tryby - przy prędkości ok 15 km/h zblokowało przód na drodze gruntowej, rozebrałem , zmieniłem łożysko i chodzi wszystko do dziś, tryby nie ruszone

Opublikowano (edytowane)

Najgorzej to kupić ciągnik od takiego marnisza,jak kolega wspomniał,a takich to nie brakuje.

A ciekawe jak te nowe ursusy sie sprawują?

Edytowane przez pzzp5
Opublikowano

Landini ?

hmm ja osobiście nie brałbym teraz Landiniego

Nie wiem jak z dealerem jest teraz, tym w Rawie, ale wcześniej to była masakra, teraz też jest, do mojego Landiniego z 2003r (brany u nich nówka) nie mają praktycznie żadnych części, tylko wszytko z Włoch, a co najlepsze, niektórych części Włosi nawet nie mają już na wymianę!!! mówię o ciągniku z 2003 roku

Ceny też nie są małe, wprawdzie do silnika części są w miarę tanie (Perkins, i nie psuł mi się) ale np czujniki są bardzo drogie:

-czujnik ciśnienia oleju w skrzyni- 700zł

-czujnik EHR- 2200 zł

Mi chodzilo o te starsze modele Landini. Te nowe faktycznie sa produkowane we Włoszech i slyszalem ze ludzie nie sa znich zadowaleni.

Opublikowano

Skrzynie chyba mają inne bo pisał ktoś na forum, że mają wiecej biegów niż mf. Sam mam masseya 675, a w okolicy jęst jeszcze 690 i 698 i chodzą bez problemów. W ciężkiej orce spali 6l/h a mf 255 spala mi w tej samej robocie 5l/h (pewnie zaraz ktoś napisze że 1224 pali mu 5l/h w orce bo widze że niektórzy niezle bzdury wypisują o spalaniu swoich ciągników). W porównaniu do mf 255 komfort 675 to bajka i przede wszystkim nie ma żadnej skomplikowanej elektroniki do psucia. Jedyny minus to blacharka :/

 

Jeżeli to do mnie było to nie napisałem że zetor pali 5l/h tylko 5llitrów na 1 hektar akurat w tej robocie, a to jest bardzo ogromna różnica, bo na godzine to pali coś koło 9-10 litrów więc nie wiem dlaczego sądzisz że ktoś w tym temacie pisze że zetory palą 5l/h :huh:

Opublikowano (edytowane)

No i tak samo nie jest wyraźnie napisane 5l/ha, ale nie chodziło mi konkretnie o twoją wypowiedź, bo na forum czy przy fotkach użytkowników jest pełno informacji jak mało palą nasze krajowe sprzęty. Kiedyś czytalem wątek o 3p i c-360 i wyszło na to że c-360 to super oszczędny traktor :/

Edytowane przez KRISTOFORn
Cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Na 15 hektarowe gospodarstwo nie będzie nic lepszego jak C360.Powierzchnia wsam raz dopasowana do utrzymania tego ciągnika,wszelakie inne egzotyczne ciągniki będą jedynie uciążliwą skarbonką.

 

Oczywiście że oszczędny,wystarczy zadbać o poprawne ustawienia układu paliwowego,zaworów oraz zadbać o filtra powietrza a ciągnik w średnio ciężkiej pracy wypali 25l dzień

Opublikowano

Alamo sorry że to napiszę ale Ty się zawiesiłeś na epoce C-360... :D Przecież C-360 to przeżytek i chyba najgorszy ciągnik jaki mógł Ursus wyprodukować (tak tak zaraz mnie ich właściciele zafascynowani w Polską myśl techniczną zlinczują)... Albo nie pracowałeś nigdy żadnym zachodnim sprzętem i gadasz jak mój sąsiad który ma 2 x C-360 i nie może wychwalić a jak przyjdzie akcja ququ to jako jedyny jest wciągany na pryzmę ... U nas oprócz nas i sąsiada nikt na całą wieś nie ma C-360 każdy posprzedawał ...

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi w szczególności co do Landini :)

Ja już postanowiłem albo Renault albo MF :)

Opublikowano

Bo mało palą, zrobiłem obeznanie w terenie po sklepach i części są dostępne... Rozmawiałem z ludźmi posiadającymi te ciągniki i wychwalić nie mogą...

Co do modeli:

MF - 690, 698 ostatecznie 675 ale ostatni do prasy będzie za słaby

Renault - 85-14, 95-14, 90-34, 85-34

 

ale jakoś chyba na mfa się zdecyduje

Opublikowano (edytowane)

Super rozsądne podejscie do sprawy, bo jeśli masz rozeznanie, że nie ma problemu z czesciami do tego dochodzi niska awaryjność i małe spalanie tych ciągników to czego wiecej chcieć. Mf 675 mógłby być do prasy ale musiał by mieć turbo bo wolnossacy faktycznie może być za słaby. Tak samo są 698T z tym samym silnikiem :)

Edytowane przez bogus56

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v