Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie użytkownicy wszelkiego rodzaju ciągników ;) planowałem zakup ciagnika ale jeszcze nie zakupilem. sprzedaje swoj 235 i poszukuje ciagnika do 25-27 tys zł mocy 60-90 KM

i proszę o opinie

zetor 7211 lub 7011

massey ferguson 690 ( aczkolwiek jakoś nie mam ochoty)

case international 785-985 XL

czy może coś innego. wykluczam C360 c385 i zetora 8011.

ciągnik musi posiadać wspomaganie i być w miarę komfortowy.

proszę o informacje o spalaniu i naprawach bo macie to i wiecie ;) pozdrawiam

Opublikowano

z tych modeli co podałeś to jedynie zetor by mnie zainteresował

ciągniki sprawdzone o dobrej renomie kabina to niewątpliwy atut - sam mam 2812 a troche pracowałem na 7340 a tak kabina dużo sie nie rożni od 7211

ciagnik prosty w budowie to i naprawa będzie prosta

nie myślałeś o czym z 4x4?

Opublikowano

Ziel no i cena części zabija :D Jak na 15ha to tylko jakiś Zetorek tylko na Twoim miejscu 3 razy bym się zastanowił czy nie lepiej kupić 4x4 .... Po przesiadce z 7211 wiem co on znaczy w pracy :)

Opublikowano

czy Case pali więcej niz zetor? ;) opinie ktore slyszalem to takie że zetory to smoki i beczke trzeba wozic z tylu ale najwiecej gadaja Ci ktorzy nie mieli stad pytam Was. Ile średnio taki zetor wciągnie?

co do 4x4 to nei potrzebuje bo powoli przekształcam gospodarstwo w nasadzenia porzeczki i wiśni mam jeszcze c328 ktore wkrotce zastapi jakis sadowniczy a ten wiekszy z powodzeniem mi wystarczy, druga sprawa że droższy a budżet nie pozwoli na dokładke

Opublikowano

To ja bym szukał na Twoim miejscu albo 7211 albo 7711 ze skierowaniem bardziej na tego drugiego ale 3 razy się zastanów czy chcesz bez tego przedniego ... Ja jako zawsze zwolennik ciągników bez napędu przyznaje się bez żadnego ale że po przesiadce z 7211 to dzień do nocy .... Jeżeli chcesz jeszcze taniej to zastanowiłbym się nad C-362 :) Ale jednak większe skierowanie kładę na Zetora :) Co do spalania to bajki bajki i jeszcze raz bajki ... Ktoś mi mówił że jak kupie 8145 to będę lał do niego wiadrami ... Jakoś po tej przesiadce z 7211 tego za mocno nie odczułem wiadomo masa robi swoje ale w życiu w tym roku nie zrobiłbym tego w polu co zrobiłem 8145 bo niekiedy rozrzutnik szedł zanurzony w ziemie po same osie a ten czołg spokojnie go wyciągał .... Po to ktoś w zetorze wymyślił na obrotomierzu to zielone pole żeby się go trzymać bo jak masz cisnąć go do spodu to swoje wtedy wypije .... Ja na Case bym się nie oglądał wolałbym stanowczo już MFa bądź jakąś Renie chociaż po tym co ostatnio widzę jak te ciągniki powoli zaczynają padać różnym ludziom to zdegustowałem się zachodem ... a sam pamiętam Renaty szukałem....

Opublikowano

7011

proszę o informacje o spalaniu i naprawach bo macie to i wiecie ;) pozdrawiam

Coś Ci mogę napisać bo mam,a więc:

-rzekomo przerażające spalanie-mit,w orce 6-7l\h,w prasie zwijającej(a lekko) nie ma 5(możecie nie wierzyć) osobiście mierzyłem,

-jak będziesz dbał,tj na czas zmieniał oleje itd. to Ci posłuży-silnik nie do zajechania,

-naprawy no nie zbyt skomplikowane jak piszą wyżej-da radę samemu zrobić tylko zależy też co się sypnie bo może być trochę rozbierania-no ale jak wspomniałem prosta i nie skomplikowana maszyna to i za często do niego zaglądać nie będziesz.Ceny części no droższe jak do C-360 tak 2 krotnie ale też nie specjalnie powalają.Jak byś miał wybierać pomiędzy 72 a 70 to weź 7045 a zapłacisz tyle co za 7211-przodek to jednak spora różnica na "+"

Jak coś chcesz więcej wiedzieć to pytaj.

Opublikowano

dziękować (flaszka) za rozwianie wątpliwości co do spalania :P

co do 4x4 to ich cena trochę wyższa i tez w sumie wolał bym może i 70.. niz 72 bo lepiej 2 -3 lata starszy a lepiej poszanowany niż kupić parcha i dokładać. co do cen to na alledrogo i innych nie zbyt jest wybór do 26 tys zł. wiadomo tez że nikt na nowych gumach nie sprzeda. cóż.. przy niedziele wsiądę w samochód pojeżdżę popatrzę będę miał jakieś porównanie. kolega ma case i powiedział ze jak by miał teraz kupować to zetora lub ursusa. ja ursusa nie chce bo dać za 360 20 kilka tysięcy żeby była dobra i wizualnie i mechanicznie to ja dziękuje. wole starszego zetora bo chociaż namiastka komfortu jest ;) renówki się trafiają ale rzadko za te pieniądze a jak sie trafi to gumy łyse no i większe ryzyko.

Opublikowano

powiem tak zetor spali mniej w ciezkiej pracy niz c 360.nie ma nic za darmo musi czyms jechac powietrze go nie napedza. zetor ma bardzo wygodna kabinke ja mam zetorka 7011 dla mnie to idealny ciagniczek mam na nim tura i czasem nie pogardziłbym przy ciezkiej pracy 4*4 ale spokojnie wspołpracuje z unia 3*35 i unia kombi 3m.

Opublikowano (edytowane)

Witam planuje zakup ciągnika narazie na 15ha, napęd 4x4 moc w okolicach 100ps cena do 35000zł, znalazłem Same explorer 80 z turem za 33000zł, albo MF 3080 za 30000zł, co myślicie o ciągnikach,

 

Połączone

Edytowane przez razor275
Dublowanie tematu
Opublikowano

Ja osobiscie z MF-a bym zrezygnowal. Moj kolega kupil takiego dwa lata temu i, po roku jak mu zacza sie sypac musial prawie 15tys. wlozyc w remont. I teraz padla pompa hydrauliczna, niechce tez mu przelańczać z zułwia na zająca i odwrotnie. No chyba ze by ci sie trafil jakis dobry egzeplarz.

Opublikowano

Ja też mam takie samo zdanie jak kolega wyżej chodź moge sie mylić ale ja bym obejrzał na żywo obydwa ciągniki bo ten z turem może być bardziej (wybujany) ;)

Opublikowano

Ja tez stalem przed takim dylematem zastanawialem sie czy zachodzni czy cos polskiego czy czeskiego. Po tym jak sie nasluchalem od znajomych o zachodnich to ja nie chce tego na podworko widziec no chyba ze nowka, znajomy ma MF 3080 albo 3085 to w remont skrzyni wlozyl 18 tyś to robił na zime a wiosną już coś innego mu się rozleciało, kolejnemu znajomemu za pompe wody do JD zawołali 8tyś. Następny miał już wiele marek ciągników obecnie ma renault 133-54 i MF 3050 i chce je sprzedac i kupić coś z zetora albo ursusa.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A ja tam złego słowa nie powiem na MF z serii 30XX kilku znajomych ma i wszystko śmiga jak należy kilka lat temu sami oglądaliśmy się za takim ciągnikiem ostatecznie jednak padło na Renault który też ma skrzynie i hydraulikę od MF i nic złego się nie dzieje.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@casejx dokładnie jak trafisz na zajechanego to ciągle możesz w nim siedzieć i naprawiać...

Opublikowano

Dzisiaj oglądałem kilka MF pierwszy to 2640 cena to 17tys, taka jest cena tych ciągników, czy ktoś chce go upchnąć, silnik ma po kapitalnym remoncie, ale dla mnie troche za duży, kolejnym był MF 3070 skrzynia 16/16 za 38tys tak się nad nim zastanawiam, czy warto tyle dać za niego,

Opublikowano

Odnowię temat:

Obecnie posiadamy zetora majora 80 z ładowaczem + zetora 8145 + Ursusa C-362... Stwierdzamy że na naszą produkcję mleczną czyli łąki + ququ + trochę ziemi + trochę dzierżaw łąk posiadamy troche za duże te ciągniki mianowicie rozchodzi się głównie o 8145 który jest za duży i za dużo pali niestety... ciągnik typowo do ciężkiej roboty której u nas aż tak dużo nie ma raptem ok. 9ha ziemi (co prawda gliny) i z drugie tyle łąk + troszkę dzierżaw czyt. dokupienie słomy ... Wiadomo po ile jest ropa teraz a co się wiąże z ekonomią ... C-362 też na 100% idzie na sprzedaż z racji tej diabelnej pompy od hydrauliki ... Myślałem o czyms lżejszym a zarazem mniej pijącym zamiast 8145 a zamiast C-362 coś małego 3 cylindrowego do lekkiej roboty czyli kosiarka, zgrabiarka itp. Myślę że za Zetora idzie dostać ok. 34 tys zł + za C-362 ok. 13 tys zł co daje nam razem 47 tys zł na dwa inne ciągniki ... Myślałem również o jakieś malutkiej renacie z 3 cylindrami pod maską i np. takim Fergusonie 698 lub 3 cylindrowa renata + zetor 7745 ... Na łąki jednak preferuje lżejszy sprzęt a ten kawalek ziemi zawsze się obrobi... Co proponujecie? Co radzili byście zrobić? Sprawa ogólnie na spokojnie czyli na zimę kiedy roboty tak nie ma...

 

P.S. C-362 sprzedać tak jak stoi czy ją odmalować i sprzedać trochę drożej??

Opublikowano

chcesz kupić 2 ciągniki?? według mnie warto byłoby pomyśleć o jednym z mocą ok. 50KM, a jeśli będziesz miał na to ok. 45k zł to może warto trochę dołozyć i kupić nowego FT 550??? cena za podstawową wersję ok. 50k zł, i masz ciągnik nowy, który wg. mnie będzie idealny do zgrabiarki, kosiarki i innych lekkich prac

co do pytania czy malować c-362 przed sprzedażą to moja odpowiedź brzmi nie, pamiętam jak rok czy półtora roku temu szukałeś tego ciągnika, i jeśli nie mylę się to chciałeś taki nie picowany. Sądzę że stan wizualny bez picówki szybciej się sprzeda niż malowany

Opublikowano

bratrolnika chce mieć dwa ciągniki czyli łącznie 3 wiem że przez zimę pracuje tylko jeden ale kiedy przychodzi czas sianokosów każda chwila się liczy i tak naprawdę jeden stoi przy owijarce, drugi przy prasie a 3ci z turem przy przyczepie więc dlatego 3 muszą być ... z dwoma ciągnikami to samo już przerabiałem naprawdę jak mieliśmy w tym roku 3 to znacznie szybciej wszystko szło... Więc zostajemy przy 3 ciągnikach tylko muszę 2 zmienić na jakieś mniej żarłoczne... czyt. lżejsze na łąke tyczy się to głównie 8145 bo nic do niego nie mam ale ciągnik nie jest w pełni wykorzystany na jego możliwości... w ciągu roku każdy z tych ciągników wykręcił ok. 100mth najwięcej Major bo od początku czerwca aż 88mth...

Opublikowano

znam sytuację, mam bardzo podobną żeby nie powiedzieć identyczną (podobny areał, podobna produkcja), tylko ze u nas radę muszą dawać c-330 i c-360+tur

według mnie jeśli masz Majora, to nie ma sensu pchać się w ciągnik typu 7745, po pierwsze dosyć drogi, po drugie mieć dwa ciągniki takiej samej klasy na takim areale to nie tak

polecałbym coś w stylu Zetora 3320, 3340, ciągnik do bólu prosty, żeby nie powiedzieć prymitywny, z dobrym komfortem, ewentualnie MF/Ursus pokroju 4512/14, mało palący, sprytny, do prac lekkich idealny.

Opublikowano (edytowane)

wiesz 4514 niestety też jest za drogi a jak powiedziałem za kase z 8145 i C-362 muszę kupić 2 inne i np. odpowiednikiem (tak mi się wydaje) takiego 4514 będzie np. taki mf http://otomoto.pl/ma...9559.html albo i jeszcze tańszy landini http://otomoto.pl/la...14-A329522.html napewno nie chce mfów serii 30XX ... A zamiast C-362 np. jakieś renault małe ...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano (edytowane)

Myślałem np. nad czymś takim z małych http://otomoto.pl/re...dt-A316540.html albo http://otomoto.pl/ma...ie-A323607.html

i z większych do pługa i prasy czyli takiego: http://allegro.pl/ma...3537497152.html

ale może ktoś by jeszcze coś doradził :)

 

Ale tak naprawdę człowiek przedobrzył z tymi ciągnikami... Spokojnie starczyły by mniejsze...

Edytowane przez Luke16

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v