Skocz do zawartości

Podwójny filtr PP zamiast Bąka - czy jest sens?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Przy rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach ciśnienie oleju w spada poniżej 1, na max obrotach 3,5 , słyszałem że założenie filtrów PP zamiast bąka tymczasowo załatwi sprawę. Czy ktoś to potwierdzi, podnosi się ciśnienie oleju? PP mają większy opór, może to jest z tym związane. Napewno lepie czyszczą olej. Ale sama podstawa pod filtry kosztuje 300zł

Opublikowano

Ja myślę, że nie ma sensu eksperymentować z tymi filtrami i wydawać takiej kasy, jeśli się nie wie do końca, czy to się sprawdzi. Jeśli dawały by większy opór to ciśnienie poza filtrem byłoby jeszcze niższe. Na twoim miejscu to kupiłbym jak najszybciej pompę olejową. Przy takim małym ciśnieniu to szybko możesz zatrzeć silnik.

Opublikowano

a czy pompa załatwi sprawę tu raczej potrzebny remont ,a na jakich obr masz tak małe ciśnienie .A filtr to niewiele pomoże niewiem jak tam jest z olejem bo jak idzie na wał a część mniejsza na filtr to większy opor filtra zwiększy dopływ na wał ale to półśrodki na krótki okres i tak remont przyjdzie i tak ,lepiej i taniej zmień olej na gęstrzy

Opublikowano

moim zdaniem jest sene gdyż sam zrobiłem remont silnika w 1002 został zrobiony szlif wału oczywiście nowe panewki nowa pompa nowy zawór nowy wałek rozrządu i koła na rozrządzie i się okazało że na zimnym silniku 4 na wysokich obrotach a na rozgrzanym 2 z gazem wciśniętym do końca na 1500 obrotów poniżej 1,5, a po wymianie filtrów w żniwa z przyczepą na 800 obrotach trzyma okloło 4 do 4,5 a na większym gazie 5,5 więc uważam że jest sens a olej mam 15w 40 pozdrawim.

Opublikowano
Przy takim małym ciśnieniu to szybko możesz zatrzeć silnik.

 

no ja nie wiem. raczej przy zerowym cisnieniu mozna zatrzec silnik. gdy tepm. wody w chlodnicy osiagnie 85 stopni C i silnik sie rozgrzeje to cisnie ma prawo spasc do 2 a nawet 1. no chyba ze na zimnym silniku bedzie mial 2 to znaczy ze jest do remontu. a co do tych filtrow to jezeli musisz wymienic filtr to tylko na PP. nie warto zakladac nowego wkladu do baczka skoro masz okazje wymienic go na nowy.

  • Like 1
Opublikowano

Minimalne ciśnienie na jałowych obrotach to 0,8 bara, przy 2200rpm powinno mieścić sie w przedziale 3,4 - 6,7 bar (wartości mierzone przy temperaturze oleju 80 st.C)

 

Zdrowy motor na jałowych będzie miał coś w okolicach 2,5 bara po rozgrzaniu.

 

@tata1

Dawaj PP i zalej 20W50, napewno ciśnienie sie poprawi.

Opublikowano

Filtr założony, ciśnienie sie podniosło, teraz na rozgrzanym na wolnych obrotach ma około 1, a na zimnym nie spada poniżej 4.

 

20W50 jaki to olej - Producent?

Opublikowano

Dlaczego niby? Producent zaleca do silnika Milvus albo Superol CC i nie widze sensu lania do tej starej konstrukcji jakichś wynalazków, tym bardziej że jest już wyeksploatowana i pewnie trzeba robić dolewki między wymianami - chyba że motor jest w bardzo dobrym stanie i pracuje w ciężkich warunkach to lej nawet Motula czy Liqui Moly. Mój 912 jeździ na City Diesel od 1,5 roku, wcześniej lany był Milvus i napewno ciągnik nie ucierpiał z tego powodu ;)

 

Jakiego Gulfa polecasz?

Opublikowano

ja do swojego 1002 leje 15w40 ale mam silnik bo remoncie i dolewki prawie nie istnieją a do pronara MaxWay o tych samych parametrach. Dlaczego nie lotos kolego mirasek bo on zostawia osad w silniku i odkręcając misą masz na silniku dziwny nalot a po gulfie nie a po za tym to są oleje na wysokie obciążenia

Opublikowano

Masz silnik po remoncie a to zasadnicza różnica bo kolega pytał o olej do motoru z dużym przebiegiem. Dlaczego?

 

Sam olej nie zostawia osadu bo jak pewnie zauważyłeś jest czysty gdy go wlewasz do silnika :D Wszelakie osady powstaja na skutek procesu jego utleniania, szczególnie ułatwionego w czasie smarowania, gdy olej znajduje się w cienkiej warstwie w wysokiej temperaturze, przy jednoczesnym katalitycznym wspomaganiu utleniania przez metaliczne podłoże. Tak z grubsza powstają osady, dlatego oleje posiadają odpowiednie dodatki zmywające i rozpraszające.

 

Gulf zapewne ma więcej detergentów i dyspergatorów, co określa całkowita liczba zasadowa (TBN). Obecnie produkowane oleje mają liczbę TBN całkowicie niezależną od gatunku oleju - trafiają się oleje mineralne z wyższą TBN niż syntetyki. Wszystko zależy od przeznaczenia oleju...

 

Do czego dąże... Silnik z wysokim przebiegiem, eksploatowany napewno na oleju z małą ilością w.w dodatków pewnikiem nagromadził wiele szlamów, laków i nagarów. W dodatku ma już dość niskie ciśnienie smarowania ale jeszcze dopuszczalne by silnik dalej użytkować. Wlewasz mu wspaniały olej z wysoką TBN który wszystko wypłukuje, rewelacja, nie? No właśnie nie, motor sie rozszczelnia a cały ten syf krąży w układzie smarowania i zanim filtr oleju go wyłapie istnieje ryzyko zatkania kanałów olejowych. W rezultacie zamiast pomóc może narobić biedy.

 

Poprę sie przykładem, żeby nie było że tylko bajdurze teoretycznie. Znam przypadek gdzie do silnika w leciwej osobówce koleś wlał super hiper Valvoline, po czym zaczął brać olej, padło ciśnienie, silnik zapocił sie i był gotowy do remontu :) Autko dostało drugi silnik. O podobnych sytuacjach w ciągnikach nie słyszałem, zapewne dlatego że mało kto kombinuje jak koń pod góre :) Dlatego podałem taki a nie inny olej, o takiej a nie innej lepkości która daje efekt "doszczelnienia" dużych luzów eksploatacyjnych w silniku a tym samym poprawe ciśnienia smarowania. Wymycie osadów nie pomoże staremu silnikowi.

 

Aha, zwykle starsze silniki nie mają uszczelnień dostosowanych do nowoczesnych olejów. Dlatego do U912 leje Lotos, tak jak przewidział producent i wcale mu to nie szkodzi, a do kilkuletniego MF leje półsyntetyk Total (ale chyba wróce do Fuchsa), ba, gdyby pełne syntetyki nie były takie drogie w zakupie z pewnością stosowałbym taki do MF. Mam nadzieje że moje wypociny są w miare zrozumiałe ;)

Opublikowano

mirasek zrozumiałe tak, ale olej 15w 40 czy 20w50 a o takich można mówić przy wiekowych silnikach to nie stynetyki. a oleje mineralne czy najlepsze czy najgorsze nie wypłukuje sadów, tylko te kiepskie namnażają je a te lepsze nie. a z tym przykładem co podałeś to powiem tyle że ktoś z małą ilością IQ to zrobił bo pewnie z oleju mineralnego przeszedł na syntetyk czyli brak słów

Opublikowano

Tak było jeszcze jakiś czas temu, obecnie wytwarzane oleje mają liczbę TBN niezależną od gatunku oleju, tak jak juz napisałem trafiają się oleje mineralne z większą ilością dodatków myjąco-dyspergujących niż nawet niektóre syntetyki. Popatrz przykładowo na Tudrusa 15W40, zawiera aż 15,5 mgKOH/g oleju, gdy Lotos Syntetic 5W40 posiada 11,5 mgKOH/g oleju, więc nie jest to już regułą i przy przechodzeniu na inny olej trzeba zajżeć w karte produktu i porównać TBN aby nie było znaczaco wyższe niż dotychczas.

 

Nie jestem jakimś ortodoksem wierzącym tylko w Lotosa ;) poprostu do wiekowego silnika zalałbym taki jak napisałem głównie ze względu na lepkość i dostępność, uzasadnienie dałem powyżej :D

 

Masz racje co do tego że jedne oleje powodują mniejsze wytwarzanie osadów a inne większe, zależy to od zastosowanych dodatków - inhibitorów utleniania. Odpornośc oleju na przemiany w wysokiej temp. określa liczba koksowania i powinna być zapisana w pełnej charakterystyce produktu.

Opublikowano

Teraz lotos nie robi już tak syfiastych olei tak jak kiedyś, większość może spokojnie dorównuje oleją "lepszych" marek. Do bizona od 10 lat laliśmy diesel 2 (z orlenu) i po rozebraniu silnika nie było żadnego syfu, nawet na dnie miski nie było szlamu.

Opublikowano

Witam, mam pytanie:

Czy ktoś z Was miał okazje regenerować odśrodkowy filtr oleju do ursusa c-385 i pochodne??

Głównie chodzi mi o zredukowanie luzów na ośce. Wiem, że dysze można zakupić nowe, ale reszte trzeba regenerować. Jaka jest potencjalna cena tego zabiegu.

Interesuje mnie to, bo mam luz między ośą wirnika a czopami ślizgowymi wirnika ok 1 mm. Moim zdaniem troche sporo, dysze też rozkalibrowane. Podejżewam, że to ma duży wpływ na o, że na gorącym silniku spada mi ciśnienie oleju, mimo, że silnik po kapitalce.

:rolleyes:

Opublikowano

tylko że to cacko, jakim jest przystawka na 2 filtry pp kosztuje u nas 270 zł + 2x10 zł za filtr. Nowy baczek 192zł kompletnny. Wiem, że same dysze po 10 ziko chodzą. Ciekawi mnie czy sam wirnik z ośką można nabyć...

Opublikowano

Może i się skusze na to.

A wytłumaczcie mi taką rzecz: po odpaleniu ciągnika ciśnienie oleju wynosi mi 5 atm na wysokich obrotach (na jałowych ok 4), a po rozgrzaniu konkretnym, a nawet po godzinie jazdy w pługu ciśnienie spada na wysokich obrotach do 2,5 a na perkoczących do 1,5 atm. Miał ktoś taki przypadek?? To możliwe, że aż taki wpływ ma bąk na to??

Opublikowano

Raczej takiego wpływu nie powinien mieć jest to aż o 50 % mniej. a do swojego ursusa załóż przystawkę i filtr jednorazowy, myślę ze to jest najekonomiczniejsze rozwiązanie :rolleyes:

Opublikowano

Witam po długiej nieobecności!

Dziś zakupiłem i założyłem podstawe na dwa filtry PP do ursusa 358 tak jak doradzalliście.

Dziekuje za porade. Teraz mam po odpaleniu prawie 5,5 atm, na najwolniejszych obrotach ponad 4,5 atm.

Jeszcze nie sprawdzałem ile spadnie ciśnienie podczas cięższej roboty, mam nadzeje że niewiele. Cała przeróbka wyniosła mnie 310 złotych wraz z filtrami 8.8.2,

Ale mam jeszcze jedno pytanko do wszystkich, którzy mieli styczbność z tą przystawką,

Moja po zakupie tam gdzie jest taki mały otworek, który idzie pod ukosem od kanału wysokiego ciśnienia w kierunku otworu prostokątnego w bloku (bocznik), to w tymże otworku była taka cieniusieńka warstewka jakby niedowiercenie metalu, czy ten kanalik powinien być przelotowy????

Ja przebiłem to lekko dotykając gwoździkiem ale nie wiem czy to był dobry pomysł. No ale nadmiar ciśnienia oleju moim zdaniem musi mie ujście kanałem bocznikowym?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v