Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moim massey fergusonem 5425. Natomiast nie daje wzbudzenia na rozrusznik.  Po naciśnieciu sprzęgła i przekręceniu stacyjki ciągnik nie odpala. Nie daje prądu na ten osobny kabel przy rozruszniku. Jak podam zasilanie to ciągnik odpali. Gdzie szukać przyczyny. W stacyjce czy przy sprzęgle? Po mierzeniu miernikiem nie daje żadnego napięcia. Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

No i gitara trzeba patrzeć najpierw takie pierdoły. żeby sobie niepotrzebnie roboty nie na robić tym bardziej ze żeby się do czujników pod pedał dostać trochę zabawy jest. :)

Opublikowano

Wymieniałem z 3 lata temu czujnik przy pedale. Wolę sobie nie przypominać jaki tam jest dostęp 😂 przy tych ciagnikach zawsze pierdoły. Ale daje radę 😇

Opublikowano

Witam panowie mam taki problem z moim niedawno kupionym masseyem 5460 otóż wyrzuca mi płyn chłodzący ze zbiornika poniżej poziomu minimum i z wezyka przelewu czuć delikatne dmuchanie. Dodam ze test na spaliny w układzie chłodzenia nic nie wykazał. Pomóżcie bo nie wiem czy to normalne czy jest jakiś problem. Z góry dzięki za pomoc. Moze ktoś kto posiada taki model coś podpowie.

Opublikowano (edytowane)

A płyn w olej gdzieś nie idzie?

Dmuchanie wskazywało by ma uszczelke ale jak test na co2 nic to chyba nie. A nie grzeje ci się nadmiernie może termostat nie działa prawidłowo. 

A płyn jest ten  co był może tu jest problem. 

Edytowane przez TomaszKK
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, TomaszKK napisał:

A płyn w olej gdzieś nie idzie?

Dmuchanie wskazywało by ma uszczelke ale jak test na co2 nic to chyba nie. A nie grzeje ci się nadmiernie może termostat nie działa prawidłowo. 

 Olej też czysty. Własnie tez mnie to zastanawia bo gdyby co2 wykazywał to sprawa by była jasna a tak to nie mam pojecia co moze byc przyczyna. Termostat wymieniłem na nowy pompa wody nowa nowy korek zbiornika a temperatura rosnie do czerwonego i spada czyli ewidentnie w momencie otwierania termostatu. A po zgaszeniu ciagnika słychac syczenie. Co jeszcze moze powodowac cisnienie w układzie chłodzenia jak nie kompresji. 

Płyn dolewałem pewnie inny. Ale myslisz ze to może być powodem cisnienia? 

Edytowane przez PrzemekMucha
Opublikowano

A co zaleca producent. Najlepiej to wg normy producenta. Możesz od claasa brać to to samo co mf.

Może termostat jest coś nie halo A z plynem może też źle odbiera i oddaje temp. Teraz na lato może spusc ten płyn A jakieś czyste naczynie zalej masseya woda i zobacz. A przy wymianie termostatu albo pompy nie zatkales jakiegoś małego kanału nieraz są takie i potem to robi robotę 

Opublikowano (edytowane)

Raczej nie zatkałem ale ktos tu wczesniej grzebał i nie załował silikonu. Czyli wykluczyłbyś winę jakiś przedmuchów z  kompresji silnika? 

Skoro ciągnik sie nie grzeje olej czysty i płyn tez to czy takie cisnienie moze miec jakies złe skutki na zdrowotnosc silnika?

I jak to jest mozliwe ze z tego wezyka przelewu cały czas pompuje powietrze? Skąd ono moze sie brac? 

Samo przytkanie jakiegoś kanaliku moze miec taki wpływ?

Przed wymiana termostatu i pompy było to samo poprostu doradzili mi to mechanicy ale nie pomogło

 

Edytowane przez PrzemekMucha
Opublikowano (edytowane)

Spaliny w to ktoś wyzej pisał test są na to. Hm chyba że uszkodzenie jest gdzieś po stronie dolotu.  Turbina też robi ciśnienie. Ale czy aż takie. No a być duże ciśnienie czy tak dobrze hm coś w końcu może pęknąć, jakieś zawsze tam będzie. A próbowałeś zatkac układ do tego manometr i nabic z kompresora czy gdzieś nie ucieka? Tylko z cisnieniem ostrożnie nie wiem dokładnie do ilu można żeby coś nie poszło. Wykluczysz tym jednoznacznie czy układ tak jest szczelny.

Możesz zrobić na starym korku gorącym gwoździem w uszczelke tunel żeby nadmiar ciśnienia uciekał i tam popracować zobaczyć co będzie.  

Nie jestem specem ale pamiętam przypadek że coś w czymś tak było i były cuda. Grzanie gotowanie nie działało tocjak należy.  Sproboje z testem szczelności bo tak wymieniać dobę to trochę bez celu robić zbędne koszty 

Edytowane przez TomaszKK
Opublikowano

Nie sprawdzałem w ten sposób ale spróbuje zobaczymy czy coś pokaże. Mam stary korek który nie ma uszczelki zaraz przy samym brzegu korka i wtedy ciśnienie nie idzie na ten wężyk tylko ciekaw jestem czy ktoś specjalnie usunął ta uszczelkę czy tak było fabrycznie. Powiem szczerze ze już nie wiem co robić mechanicy niechętnie chcą się podjąć tej roboty bo chyba tez nie wiedza co może być przyczyna. 

Opublikowano

Może tej uszczelki tam nie było celowo o fabrycznie powinna być. 

Tylko nie przesadzaj z cisnieniem na próbie. 

Kurczę ktoś powinien wiedzieć w końcu ten silnik jest w bardzo wielu różnych pojazdach.

Opublikowano

Ano próbuj sam jeszcze nieraz się ustali. Jeżeli tylko płyn w olej nie idzie to nic nie będzie. A jeżeli głowica ma mikro pęknięcie to i tak fachowiec będzie ja musiał robić bądź nowa

Opublikowano
Dnia 30.10.2022 o 19:04, tomaszek83 napisał:

Poszukuję instrukcje napraw, instrukcję obsługi, katalog części do 5465 będę wdzięczny za każdą pomoc.

Też się podpinam. Dzięki z góry.

Opublikowano

włączyłem kalibrację skrzyni w MF 5410 traktor dobre pół godziny młócił i nie dał rady skończyć co jakiś czas takie tempe uderzenie w środku skrzyni odłączyłem akumulator i przerwałem kalibrację macie jakieś pomysły traktor przed i teraz po jeździ normalnie półbiegi przełączają się płynnie biegi słychać jak są wkładane próbować jeszcze raz? kalibracja nie była robiona z 2000 mgh

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
    • Przez JasiuS
      Cześć pacjent to MF 8240 ze skrzynia powershift funk ah150 wersja z hydrauliką 110l/min 
      Po zakupie zostało naprawione juz kilka awari i przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni. I tu pojawił sie problem. W filtrze hydrauliki z lewej strony za zbiornikiem paliwa znalazłem oring o średnicy około 34mm. Oring nie jest przerwany ale ubrudzony klejem anaerobowym.
      Filtry poszły zamienniki z Donaldsona i ssawny za flanszą z hifi. Olej Orlen 10w30 utto (około 150l wchodzi) przez pewien czas wszystko bylo git skrzynia chodzi ładnie, wszystkie biegi bez szarpnięć czy tez poślizgu hydraulika pracowała jak należy aż do momentu testu gdy po dłuższej pracy z bezorkowcem zapaliła sie czerwona kontrolka zapchania filtra hydrauliki. Ciągnik został od razu zgaszony po ostygnięciu maszyny i ponownym zapłonie przez chwilę świeciła sie juz tylko pomarańczowa kontrolka poziomu oleju a stan jest prawidłowy.
      Po tym incydencie nie świeci sie nic, ale ciężko działa wspomaganie kierownicy i słychać syczenie w rozdzielaczu podczas kręcenia. Powoli podnoszą sie tylne ramiona i pomimo prób nie wyłącza sie przedni naped, cały czas słychać jego pracę. Skrzynia natomiast przełącza biegi bez zarzutu.
      Wykonałem pomiar nr 1,2 i 7 (ZAŁĄCZNIK) i ciśnienia są w normach.
      O tym oringu w filtrze znalazłem wzmiankę na zachodnich forach ale sprawa nie została wyjaśniona. Może ktoś wie gdzie mam szukać przyczyny, albo podpowie mi co jeszcze sprawdzić. 
       
      Pozdro
       
       
       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v