Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

5410 następujący problem na zimnym oleju jest ok jak się trochę rozgrzeje po puszczeniu pedału sprzęgła załączanie następuje z dużym szarpnięciem ( z takim uderzeniem ) po rozgrzaniu jest znowu wszystko ok z szarpnięciem załącza się ok 10 min latem jest to mniej dokuczliwe a zimą nawet bardzo miał ktoś coś takiego u siebie ? od razu dodam że kalibracja nic nie daje a olej w skrzyni będę wymieniał jak trochę się zciepli

Opublikowano

Przyłączam się do tematu... u mnie też czasem występuje te szarpanie i to raz do przodu raz do tyłu. Skrzynie kalibrował mechanik z serwisu i nic to nie dało, a sprzęgło też się da skalibrować??

Opublikowano

Mam pytanie do posiadaczy MF z serii 5400:

 

na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie używanego MF 5445?

Co jest najdroższe w naprawie i dyskwalifikuje dany egzemplaż?

 

Z góry dzięki za pomoc ;)

 

PS: może jest ktoś z mazowieckiego, kto posiada takiego MF i mógłby doradzić przy zakupie?

Opublikowano

Witam.
Panowie chodzi mi po głowie massey 5460. Czy któryś z użytkowników mógłby mi po króce wyrazić opinie na temat tego modelu? Wady, zalety?
Z góry dziękuję. Pozdrawiam

Opublikowano

na pewno spradzic działanie skrzyni, przydało by sie tez sprawdzic cisnienie sterujące i te na hydraulice, to to niszczy skrzynie, no i elektronika czy wszystko działa jak trzeba, najlepiej sciagnac sobie instrukcje obslugi, poczytac co jak ma dzialac i jechac ogladac. Co do silnika to on jednak jest stosunkowo tani i prosty w naprawie w porownaniu do skrzyni.

Opublikowano

Mam takowe pytanie czy ktoś tu na forum montował do MFa 5455 czy pochodne z skrzynia SpeedShift 4 prędkości WOM. Mianowicie w chodzi mi o ta druga przekładnie żeby np 540 obr wom osiągać przy 1800 obr na silniku a nie przy 2200. czy jest to wgl możliwe i jakie mogą być koszty takiej inwestycji ?

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam Masseya 5435 rok 2009 szukam podpowiedzi, gdzie z tylu ciągnika znajduje się miejsce do smarowania półosi? Mój mechanik jest niedysponowany, zrobiłem przegląd silnika, zmieniłem filtry i olej w silniku ale nie wiem jak przesmarować tylna oś.

Edytowane przez artur21
Opublikowano (edytowane)
Dnia 31.10.2018 o 22:48, artur21 napisał:

grzegorz13174 dzięki za odzew, czy wiesz może ile razy machnąć towotnicą żeby nie przesadzić?

 

  

W żadnym przypadku 10 razy, bo wypchasz uszczelniacz, maksymalnie 2-3 razy

Edytowane przez b0gdan
Opublikowano

Witam ponownie, chyba termostat mi się zablokował w massey 5435 2009r. Wskaźnik temperatury jest na czerwonym polu i wylatywał  mi płyn ze zbiornika wyrównawczego.  Czy dam rade sam go wymienić ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
    • Przez JasiuS
      Cześć pacjent to MF 8240 ze skrzynia powershift funk ah150 wersja z hydrauliką 110l/min 
      Po zakupie zostało naprawione juz kilka awari i przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni. I tu pojawił sie problem. W filtrze hydrauliki z lewej strony za zbiornikiem paliwa znalazłem oring o średnicy około 34mm. Oring nie jest przerwany ale ubrudzony klejem anaerobowym.
      Filtry poszły zamienniki z Donaldsona i ssawny za flanszą z hifi. Olej Orlen 10w30 utto (około 150l wchodzi) przez pewien czas wszystko bylo git skrzynia chodzi ładnie, wszystkie biegi bez szarpnięć czy tez poślizgu hydraulika pracowała jak należy aż do momentu testu gdy po dłuższej pracy z bezorkowcem zapaliła sie czerwona kontrolka zapchania filtra hydrauliki. Ciągnik został od razu zgaszony po ostygnięciu maszyny i ponownym zapłonie przez chwilę świeciła sie juz tylko pomarańczowa kontrolka poziomu oleju a stan jest prawidłowy.
      Po tym incydencie nie świeci sie nic, ale ciężko działa wspomaganie kierownicy i słychać syczenie w rozdzielaczu podczas kręcenia. Powoli podnoszą sie tylne ramiona i pomimo prób nie wyłącza sie przedni naped, cały czas słychać jego pracę. Skrzynia natomiast przełącza biegi bez zarzutu.
      Wykonałem pomiar nr 1,2 i 7 (ZAŁĄCZNIK) i ciśnienia są w normach.
      O tym oringu w filtrze znalazłem wzmiankę na zachodnich forach ale sprawa nie została wyjaśniona. Może ktoś wie gdzie mam szukać przyczyny, albo podpowie mi co jeszcze sprawdzić. 
       
      Pozdro
       
       
       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v