Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Jak raz sie zrobi kalibracje i nie jesteśmy zadowoleni z płynności to należy ją powtarzać aż do zadowalającego skutku? Przód i tył robi się za jednym zamachem czy trzeba osobno do przodu i do tyłu?

Opublikowano

miałem robioną raz, jeszcze na gwarancji, ale teraz muszę ją zrobić ponownie, bo rewers jest za bardzo agresywny, szczególnie w tył.

@Arek nie mam pojęcia czy należy powtarzać proces kalibracji. Wszystko jest za jednym razem.

Opublikowano

witam pierwsza sekcja hydrauliki ma takie blokowanie dźwignia zaskakuje i utrzymuje przepływ do chwili wzrostu ciśnienia do 175 atmosfer (według instrukcji ) to teoretycznie przy np. obracaniu pługa powinna działać prawidłowo a u mnie trzeba cały czas ręką trzymać bo natychmiast odbija czy to jest normalne jak jest u was ?

Opublikowano

Witam u siebie mam 3 sekcje hydruliki i pierwsza o ktorej mowisz nie jest tez blokowana a te pozostale dwie mam z blokada dzwignia zaskakuje i trzeba ja spowrotem cofnac zeby rozlaczyc przepływ tak mi sie wydaje

Opublikowano

dwie pierwsze jak się mocno popchnie w stronę okna to wolny spływ się włącza ( czy jakoś tak sie nazywa ) ale w instrukcji pisze o tej pierwszej coś na wzór rozdzielacza z ursusa c330 tego na błotniku :) podobne działanie

Opublikowano

Szukałem dwa dni instrukcji od MF 5465 i jak juz znalazłem albo jestem ślepy albo niewyspany ale nie moge znaleść procedury kalibracji sprzęgieł w niej a jak nic nie zrobie z szarpaniem to chyba oszaleje...Jeśli ktos zna procedure bede wdzieczny jak podzieli sie wiedzą jak to zrobić,, najwyżej moze serwisantów złape kiedyś gdzieś w okolicy .

Opublikowano (edytowane)

panowie takie pytanka:

ile cm ma prześwit w masseyu 54xx?

jakiej średnicy maks można koła założyć międzyrzędowe i jak prześwit się uzyska?

czy cena 155000 zł netto za 2012 rok MF 5410 to dobra cena?

Edytowane przez FarmerB
Opublikowano

Co do ceny to obecnie nie mam informacji.

Ja mam koła w 5425 przód 36 a tył 48. Zwiększają prześwit o około 15 cm. Jak się pytałem czy można dać większe to powiedzieli, że to jest już max, ale pod tylnymi błotnikami jest jeszcze miejsce. Tylko chyba gorzej byłoby z przodem. Jutro sprawdzę jaki ma w tej chwili prześwit (na szerokich oponach).

Opublikowano

panowie macie pomysł na sprzęgło w 5465 dyna4 otóż od kilku dni mam problem z odpowiednim dozowaniem sprzęgła (jeśli puszczę sprzęgło to działa z pewnym opóżnieniem tak jak rewers i żadnego błędu mi nie wywala)

Opublikowano

panowie mam 5455 juz 4 rok i juz 4 rok mysle ze to byla najgorsza decyzja w moim zyciu na remonty wydalem juz ponad 20 tys dwa razy byl na serwisie rozkrecany dwa razy mialem robione sprzeglo ciagnik caly czas szarpie zero przyjemnosci z pracy ostatni remont byl w czerwcu dzis mamy pazdziernik i musialem dzwonic po serwis bo szarpie sam biegi zmienia kontrolki mrugaja :/ to jest jakas katastrofa !!! spalanie ogromne !!! mam 2300 godzin przejecane i strach myslec co bedzie sie z nim dzialo dalej... ciagnik pracuje z ladowaczem moze przez to to sprzeglo ale pamietam jak sprzedawca lukaszek l. zachwalal idealny do ladowacza.... dalem za niego ponad 300tys po 4 latach nie jest wart 150 i gdzie tu jest sens... szczeze odradzam ja na tym sprzecie ostrtro sie przejechalem.. wczesniej pracowalem na zetor 8145 troszke z niego kapalo ale szedl bez problemow a to jedynie pieniadze ze mnie wyciaga

 

kalibracja robi sie tak..potencjometr ustawiamu na zero olej musi byc rozgrzany obroty silnika rowno 1500!!! podciagamy dzwignie rewersu do gory trzymamy wciskamy i trzymamy wlacznik blokady mechanizmu roznicowego wlacza sie polbiegi A i B jesli mruga C to olej jest za zimny dzwignia rewersu do przodu jesli mrugaja kontrolki od jazdy przod tyl to kalibracja rozpoczeta jesli nie chce sie wykonac to niestety panowie ale jest problem

Opublikowano (edytowane)

Trafiłeś na felerny model i tyle, który na bank nawet się nie zbliżył do ceny 300 tyś złotych :P Z takimi przebojami jak twoje na tym forum, a także w realu jeszcze się nie spotkałem, aczkolwiek współczuję i polecam forumowych specjalistów od MF takich jak Mariusz Zdun, czy Rafik256 oni twój problem rozwiązali by zdecydowanie lepiej, niż "fachowcy" od korbanka z którymi miałeś do czynienia

Edytowane przez b0gdan
Opublikowano

kolego w czasie gdy kupowalem ciagnik euro stalo bardzo wysoko do ciagnika dodaj tura przedni tuz z walkiem wychodzi 300 tys i co to ma znaczyc ze mialem pecha? te ciagniki poprostu sa slabe i nie warte pieniedzy a za stres ktory przez niego przeszedlem nikt mi nigdy nie zwroci...

Opublikowano (edytowane)

Może nie wszystkie ciągniki. Bo w sumie jesteś chyba pierwszy na tym forum, kto miał aż tyle problemów. Kiedyś kilka osób miało problem z pompą wtryskową. Ale to w starszych wersjach 54xx. Poza problemami z czujnikiem położenia sprzęgła ludzie w zasadzie innych problemów nie mają z tym modelem. Jednak jak kolega pisze miałeś pecha, chociaż nie wątpie, że są to nerwy i stres ale jednak bym n ie uogólniał.

Jeśli sam ci biegi zmienia. Może być jakiś problem z elektroniką. To samo może dotyczyć szarpania przy zmianie kierunku. Na gwarancji też ci się to działo?

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

czujnik polozenia sprzegla mialem wymieniany juz dwa razy ...wszystkie czujniki w skrzyni mialem juz wymieniane..tak ze moge wam jedynie wszystkim zazdroscic ze tak fajnie sie wam spisuja moj to jest jedna wielka pomylka

Opublikowano

kolego w czasie gdy kupowalem ciagnik euro stalo bardzo wysoko do ciagnika dodaj tura przedni tuz z walkiem wychodzi 300 tys i co to ma znaczyc ze mialem pecha? te ciagniki poprostu sa slabe i nie warte pieniedzy a za stres ktory przez niego przeszedlem nikt mi nigdy nie zwroci...

No takich pieniędzy jakie ty zapłaciłeś, to ja bym w życiu za ten ciągnik nie zapłacił :P W jakiej kwestii te ciągniki są słabe, bo z tego co czytam miałeś do czynienia tylko z jednym? Ja swój wybór uważam za optymalny w czasie kiedy go dokonywałem. W tej kasie, z takim wyposażeniem lepszego nie było, a i naprawy ponad planowe w przeciągu 2100 godzin kosztowały mnie mniej niż 1 tyś złotych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
    • Przez JasiuS
      Cześć pacjent to MF 8240 ze skrzynia powershift funk ah150 wersja z hydrauliką 110l/min 
      Po zakupie zostało naprawione juz kilka awari i przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni. I tu pojawił sie problem. W filtrze hydrauliki z lewej strony za zbiornikiem paliwa znalazłem oring o średnicy około 34mm. Oring nie jest przerwany ale ubrudzony klejem anaerobowym.
      Filtry poszły zamienniki z Donaldsona i ssawny za flanszą z hifi. Olej Orlen 10w30 utto (około 150l wchodzi) przez pewien czas wszystko bylo git skrzynia chodzi ładnie, wszystkie biegi bez szarpnięć czy tez poślizgu hydraulika pracowała jak należy aż do momentu testu gdy po dłuższej pracy z bezorkowcem zapaliła sie czerwona kontrolka zapchania filtra hydrauliki. Ciągnik został od razu zgaszony po ostygnięciu maszyny i ponownym zapłonie przez chwilę świeciła sie juz tylko pomarańczowa kontrolka poziomu oleju a stan jest prawidłowy.
      Po tym incydencie nie świeci sie nic, ale ciężko działa wspomaganie kierownicy i słychać syczenie w rozdzielaczu podczas kręcenia. Powoli podnoszą sie tylne ramiona i pomimo prób nie wyłącza sie przedni naped, cały czas słychać jego pracę. Skrzynia natomiast przełącza biegi bez zarzutu.
      Wykonałem pomiar nr 1,2 i 7 (ZAŁĄCZNIK) i ciśnienia są w normach.
      O tym oringu w filtrze znalazłem wzmiankę na zachodnich forach ale sprawa nie została wyjaśniona. Może ktoś wie gdzie mam szukać przyczyny, albo podpowie mi co jeszcze sprawdzić. 
       
      Pozdro
       
       
       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v