Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jeśli chodzi o zmianę biegów to automatycznie reguluje który polbieg jest odpowiedni do danej predkosci. często z 3a zmieni mi nie na 2d tylko na 2c lub nawet 2b. ale są wyjątki bo redukujac z dwójki na jedynkę to przewaznie nie zmieni polbiegu tylko zostanie na tym samym i jest odczuwalne takie chwilowe zatrzymanie. jeśli masz przekladnie pelzajaca to nawet zatrzymując sie na biegu 4d automatycznie zmieni Ci na 4a. ma coś takiego że nie pozwala ruszać z maksymalnego przełożenia.

Opublikowano

jakis miesiac temu nie mieli ich w ofercie, ale jak chcesz to ci sciagna nie ma problemu, tylko ze w moim przypadku jak chcialem 6460 to powiedzieli ze cena bedzie taka jak za 6465 takze pare ladnych tysiecy trzeba nadplacic.

Opublikowano

Mam pytankocool.gif

Jak palą wasze mf"y przy bardzo niskich temperaturach,głównie chodzi mi o modele bez CR,ponieważ posiadam model 5435 i nie wiem czego mam się spodziewać w zimeohmy.gif

Z góry dzięki za odpowiedz. Pozdrawiamtongue.gif

Opublikowano

Witam. Mam problem z fergusonem 5445 a dokładnie to nie chce zgasnąć po wyłączeniu zapłonu. Przekrecam kluczyk w lewą stronę, zegary gasną a ciągnik spada na wolniejsze obroty ale nie gaśnie... To jest sterowane elektronicznie??

Opublikowano (edytowane)

Witam. Znalazłem model właśnie 5465 tylko mam do Was specjalistów Fergusona i tego modelu pytanie. Jak się sprawują, awaryjność? Co najcześciej pada, jakie występują najcześciej usterki.

Znalazłem na allegro ten ciągnik, byłem go zobaczyć, wygląd taki jak na fotce taki w rzeczywistości, 3200mtg wszystko ma w oryginalne facet zaorał nim 60ha swojego pola i nie robił nic ciężkiego więcej, bo pole sprzedał, a teraz sprzedaje ost maszynę jaką ma ten ciągnik. Tylko problem mam taki, że nigdy nie jechałem fergusonem, jak patrzyłem w środku ideał wszystko tylko biegi jakby hmm.. nie wchodziły jak w aucie tak płynnie, nie wiem czy to, że na zimno chodził, z odpaleniem nawet nie było źle, kilka sec i odpalił na zimnym jak stał od 2 tygodni na dworze i nie był adpalany. Tylko jak się gościa pytaliśmy z wujkiem, o skrzynie, pompe, reszte wyposażenie to powiedział, że nie zna się mało nim jeździł, ale ma dokumenty wszystkie do niego - wyglądał szczerze na nie mającego o nim wiedzy, ale no nie powiem 100%, że nie grał idioty.. Hmm poznacie po nim jaka skrzynie ma? 8/8 16/16 ? pełzające biegi itp. Kupił go od Korbanka nowego w 2005 roku.

http://otomoto.pl/massey-ferguson-5465-A125183.html

Edytowane przez Famer21
Opublikowano

Co do mtg to nie mam żadnych wątpliwości ;) Oryginalna farba w doskonałym stanie. Tak jakby kupować nowe auto którym jakiś emeryt jeździł.. A co do mocy ? 120 koni. Da rady w pługu 4 skibowy ibis, agregat uprawowo-siewny 3 metry, gruber 2,7metra pod górki ziema klasa 1-3 ciężka.

Opublikowano

Róznie to bywa głównie zależy od warunków bywa tak,że w 3 m agregacie leciutko gania 100km w innym wypadku 170 mało wiesz jakie masz u siebie warunki i niekiedy opinie innych użytkowników mogą byc mało obiektywne...

Opublikowano

skrzynia biegów w tym ciągniku to Speedshift, jest jeden półbieg, tak jak w ciężkich ursusach do tego rewers EH. opony troche przytarte ale to zalezy ile po asfalcie jeździł ,ciekawe dlaczego nie ma oryginalnych obciążników. przebieg całkiem realny, jak nie ma jakiś ukrytych wad, a właściciel dbał robił przeglądy na czas, to będzie jeszcze hulał ;)

a z tym sprzętem co pisałeś powinie sobie poradzić.

Opublikowano (edytowane)

zakupiłem sobie , a raczej dla mojego MF komplet płynów i filtrów do przeglądu na 1200 rbh. Przyjemność ta kosztowała 2400 zł brutto. 7 filtrów, 70 litrów oleju do przekładni, 10 do silnika i 5 do przedniej osi.

Edytowane przez b0gdan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
    • Przez JasiuS
      Cześć pacjent to MF 8240 ze skrzynia powershift funk ah150 wersja z hydrauliką 110l/min 
      Po zakupie zostało naprawione juz kilka awari i przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni. I tu pojawił sie problem. W filtrze hydrauliki z lewej strony za zbiornikiem paliwa znalazłem oring o średnicy około 34mm. Oring nie jest przerwany ale ubrudzony klejem anaerobowym.
      Filtry poszły zamienniki z Donaldsona i ssawny za flanszą z hifi. Olej Orlen 10w30 utto (około 150l wchodzi) przez pewien czas wszystko bylo git skrzynia chodzi ładnie, wszystkie biegi bez szarpnięć czy tez poślizgu hydraulika pracowała jak należy aż do momentu testu gdy po dłuższej pracy z bezorkowcem zapaliła sie czerwona kontrolka zapchania filtra hydrauliki. Ciągnik został od razu zgaszony po ostygnięciu maszyny i ponownym zapłonie przez chwilę świeciła sie juz tylko pomarańczowa kontrolka poziomu oleju a stan jest prawidłowy.
      Po tym incydencie nie świeci sie nic, ale ciężko działa wspomaganie kierownicy i słychać syczenie w rozdzielaczu podczas kręcenia. Powoli podnoszą sie tylne ramiona i pomimo prób nie wyłącza sie przedni naped, cały czas słychać jego pracę. Skrzynia natomiast przełącza biegi bez zarzutu.
      Wykonałem pomiar nr 1,2 i 7 (ZAŁĄCZNIK) i ciśnienia są w normach.
      O tym oringu w filtrze znalazłem wzmiankę na zachodnich forach ale sprawa nie została wyjaśniona. Może ktoś wie gdzie mam szukać przyczyny, albo podpowie mi co jeszcze sprawdzić. 
       
      Pozdro
       
       
       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v