Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Coś drogo ci powiedzieli za tą amortyzację. Ja też mam w planach zakup tego modelu (albo trochę wyższego jeszcze nie wiem) z amortyzacją i uważam, choć jeszcze jej nie testowałem, że coś da na pewno, szczególnie jeżeli ciągnik by chodził na kołach międzyrzędowych. Cudów się nie spodziewaj, bo to nie amortyzacja pneumatyczna.

Jeżeli widziałeś ten ciągnik z amortyzacją to wiesz, że skok amortyzatorów jest dość długi więc raczej powinno to spełniać swoje zadanie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Najciekawsze jest to, że tryb automatyczny nie wymaga zamontowania żadnego dodatkowego elementu. Zmieniony jest jedynie program sterujący. Powinno to być w standardzie(w 15 letniem 3645 jest) a kosztuje 5 tyś złotych :blink: .

Opublikowano

no wiem ze cudów nie bedzie lepsza była by amortyzacja przedniej osi ale w tej mocy niedostępne

cena katalogowa za amortyzacje kabiny 1620 euro - gdyby było 500 to bym sie nie zastanawiał

Opublikowano

Kupiłem niedawno masseya 5435 mam w nim amortyzacje kabiny według starego pronara to ten traktor płynie. Po polu jescze nie miałem okazji nim jeździć. Ogólnie komfort bajka żeby nie ten dealer i jego ceny na części to bym był 100% zadowolony. Na jego stronie znalazłem część która mnie interesuje - Korek wlewu paliwa na kluczyk kosztuje 320 zł to lekka pszesada Jeśli wiecie gdzieś tańsze części to dajcie znać Pozdrawiam

Opublikowano

Drodzy koledzy przeczytałem temat i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co do kalibracji sprzęgła. Jestem posiadaczem MF 5460 z 2010 roku, sprzęgło od czasu do czasu szarpie lub ma poważne opóźnienia przy ruszaniu z rewersem do przodu. Czy może ktoś opisać krok po kroku kalibrację sprzęgła. z góry dziękuję.

Opublikowano

Kalibracji ci nikt nie opisze, co najwyżej znajdzie się ktoś kto będzie chciał sprzedać. Na tą przypadłość którą podałeś kalibracja nie zadziała.

Dzieje się tak tylko po dłuższej pracy? Mam to samo i też nie wiem co to może być. Kalibrację robił mi serwisant niedawno i dzisiaj znowu zaczął mi szarpać.

Opublikowano

Moi drodzy Mogę przekazać zainteresowanym jak się robi kalibrację Dyna-4(proszę pisać na 1313piotr@wp.pl). Po przeglądzie na 300mtg Ciągnik w okolicy skrzyni biegów zaczął piszczeć brzęczyć ale tylko jak się rozgrzeje i w momencie gdy się dynamicznie dodaje gazu. Dodam że został zmieniony elektrozawór sterujący jazdą w przód ponieważ ciągnik szarpał jak się ruszału z rewersu a później nawet jak się sprzęgło puszczało. Czy Ktoś mógłby mi powiedzieć od czego to może pochodzić (brzęczenie). Pozdrawiam.

Opublikowano

brzęczy w skrzyni czy na zewnątrz?? jak na zewnątrz to może rurki olejowe od siłownika wspomagania kierownicy, które sa schowane w osłonie wału napędowego przedniej osi, musze tam zajzeć zimą.

Opublikowano

po 320rbh mogę napisać tak: 4 razy dzwoniłem do serwisu:

1 raz 0,5 h po odebraniu ciągnika wymieniany był czujnik czystości filtra hydrauliki, 10 min roboty serwisanta (podobno 50 % MF tej serii ma je wymieniane )

2 raz po 250 h poluzowało się złącze do sprawdzania ciśnienia hydrauliki takie coś koło dużego filtra hydrauliki, zgubiłem 2 litry oddali 5 :) (radzę każdemu posiadaczowi sprawdzić, bo to typowe w tej serii, szwagrowi na 550 h sie poluzowało, zgubił 7 litrów) przyczyną jest to że nie dają uszczelek pod to coś.

3 raz dzwoniłem bo pocił się przewód pod turbiną, troszkę kurzu na oleju się zbierało, ale po to jest gwarancja :) Przyczyna taka, że w fabrycznie nie ma uszczelek pod tym przewodem... teraz już je mam. Wada też masowo występująca... słowa serwisanta :)

4 raz dziś. Pompa hydrauliki ma dziwny rezonans od 1400obr zagłusza pracę silnika, powyżej ma taką częstotliwość że jest tylko szum, ale wkur... :) Niby niektóre tak mają, ale szwagra nie ma i je chcę aby mój też tak nie miał :)

Poza tym problemów nie ma. Moc jest już tak od około 1100 obr, sprzęgło dzięki regulacji czułości chodzi idealnie. Biegów w skrzyni nie brakuje, 4 przełożenia pod obciążeniem sprawdza się idealnie.

z awarii do dopisania coś około

5. 900 rbh za szwankował obrotomierz, raz zawyża, raz jest w porządku, trzeba będzie wymienić... 350 w plecy

6. 1000 rbh w końcy padł czujni dolnego położenia sprzęgła 350 zł

7.1190 rbh brak świateł mijania i długich potrzebna wymiana włącznika 130 zł, może dadzą jakiś rabacik :P żeby było śmieszniej zamiennik z granita 200 zł, ktoś pisał że u Korbanka jest drogo? :D

to na razie tyle :D

Lada moment przegląd na 1200rbh trzeba poszperać za tanimi zamiennikami tzn odwiedzić Claasa, w celu porównania cen do GIMY.

Opublikowano

to z awarii to może ja coś jeszcze dopiszę:

- po pierwszych 50 rbh regulacja czujnika biegów pełzających (aktualnie to po częstym używaniu dźwigni, nakrętka samokontrująca się luzuje, muszę ją wkręcić na klej do śrub i może będzie poprawa, a tak to się popuszcza i nie ma sygnału że jedzie na tej przekładni)

- również przy 50 rbh wymiana eurozłącza od hydrauliki zewnętrznej (ciekło - trochę kurzu i wiadomo co się działo)

- po ok 300 rbh wyczepiła się linka opuszczanie/podnoszenie przy rozdzielaczu od ładowacza. na gwarancji to telefon i przyjechali. okazało się, że linka była wkręcona na samym końcu gwintu, serwisant przyjechał, 15 min wkręcił popatrzył, pobiadolił i pojechał

- no i chyba tak jak u wszystkich luzuje się rurka trzymająca joystick od ładowacza i trzeba też dokręcać.

Opublikowano (edytowane)

Czy każdy nowy MF z przekładniami Dyna-4 i Dyna-6 mają taki sposób sterowania:

s_Dyna4_1.jpg

 

 

 

 

czy są jeszcze wersje ze standardową dźwignią do zmiany zakresów?

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

A jak jest ze zmianą przełożen (Dyna-4) czy jadąc na np: 3D zmianiam zakres na 4 i wtedy jestem na którym biegu A czy D?

Czy zakresy można zmianiac ze sprzęgłem nożnym czy koniecznie trzeba używac przycisku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
    • Przez JasiuS
      Cześć pacjent to MF 8240 ze skrzynia powershift funk ah150 wersja z hydrauliką 110l/min 
      Po zakupie zostało naprawione juz kilka awari i przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni. I tu pojawił sie problem. W filtrze hydrauliki z lewej strony za zbiornikiem paliwa znalazłem oring o średnicy około 34mm. Oring nie jest przerwany ale ubrudzony klejem anaerobowym.
      Filtry poszły zamienniki z Donaldsona i ssawny za flanszą z hifi. Olej Orlen 10w30 utto (około 150l wchodzi) przez pewien czas wszystko bylo git skrzynia chodzi ładnie, wszystkie biegi bez szarpnięć czy tez poślizgu hydraulika pracowała jak należy aż do momentu testu gdy po dłuższej pracy z bezorkowcem zapaliła sie czerwona kontrolka zapchania filtra hydrauliki. Ciągnik został od razu zgaszony po ostygnięciu maszyny i ponownym zapłonie przez chwilę świeciła sie juz tylko pomarańczowa kontrolka poziomu oleju a stan jest prawidłowy.
      Po tym incydencie nie świeci sie nic, ale ciężko działa wspomaganie kierownicy i słychać syczenie w rozdzielaczu podczas kręcenia. Powoli podnoszą sie tylne ramiona i pomimo prób nie wyłącza sie przedni naped, cały czas słychać jego pracę. Skrzynia natomiast przełącza biegi bez zarzutu.
      Wykonałem pomiar nr 1,2 i 7 (ZAŁĄCZNIK) i ciśnienia są w normach.
      O tym oringu w filtrze znalazłem wzmiankę na zachodnich forach ale sprawa nie została wyjaśniona. Może ktoś wie gdzie mam szukać przyczyny, albo podpowie mi co jeszcze sprawdzić. 
       
      Pozdro
       
       
       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v