Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

zalałem ją benzyną i nic się strasznego nie dzieje tylko jak w imadle odpalałem to mi wystrzeliło ogniem potem normalnie się paliła, a co do gwintu to nakrętka m22 o skoku 1,5 mm idealnie się wkręca.

Poprawka nakrętka ,którą kupiłem miała być o skoku 1,5 mm , ale po zmierzeniu przyrządem do sprawdzania skoku gwintu okazało się ,że ma jednak 2mm, 

Edytowane przez RometOgar200
Opublikowano

Witajcie,

Podepnę się pod temat żeby nie zakładać już nowego. Sprawa dotyczy C360 3p. W zeszłym roku zakupiłem gotowy zestaw do zamontowania świecy płomieniowej ale nie było czasu aby się za to zabrać. Zestaw brałem z mizaru. Tam jest świeca płomieniowa, włącznik, rurki, kolektor, uszczelki. Co do montażu to sprawa jest dla mnie dość jasna. Mam natomiast pytanie w innej kwestii. Posiadam stacyjkę od MF'a i chyba chciałbym tą świecę podpiąć podobnie jak było tam, czyli pod stacyjkę. Tylko takie pytanie. Czy w stacyjce, lub oryginalnie w MF'ie był jakiś sterownik, który rozłączał grzanie po jakiś czasie czy nic takiego nie było? Bo rozumiem że grzanie świec rozpoczyna się po przekręceniu zapłonu czyli jeśli ktoś zapomni wyłączyć zapłon to świeca będzie cały czas grzać. Chyba że w tej stacyjce jest jakaś dodatkowa pozycja na grzanie. Czy może lepiej nie bawić się w to i zrobić normalnie na przycisk i dać sobie spokój z podłączaniem tego pod stacyjkę? 

Opublikowano

Tak, wszystko się zgadza :). Dzięki Panowie. Faktycznie w stacyjce mam pin numer 3 wolny a ze schematu wynika że on właśnie idzie do grzania także tam go sobie podłączę. Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Jaki kabel dać ze stacyjki do świecy? Bo 1mm2 będzie raczej za cienki tylko teraz nie wiem czy 1.5mm wystarczy czy lepiej 2mm? 

Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Chciałem dziś się wziąć za montaż też świecy bo robota wydaje się stosunkowo krótka, na jakąś godzinkę ale pojawił się problem i całe szczęście że tego nie rozebrałem jeszcze. Słuchajcie, w kolektorze ssącym który posiadam, znajdują się dwa otwory. Jeden to wiadomo, pod świecę płomieniową a drugi? Nie mam pojęcia co tam się wkręca a przecież tak zostać nie może. Tam powinien być jakiś czujnik czy może po prostu go zaślepić? Chodzi dokładnie o otwór zaznaczony na zdjęciu:

Kolektor-ssacy-MF-235-255-Ursus-2812-3512-3514.jpeg

Mam katalog do mf-a 255 ale tam nie ma nic zaznaczonego że coś tam am iść. Jest tylko świeca i nic więcej. Może to kolektor od jakiejś nowszej wersji? 

Edytowane przez włodek
Opublikowano (edytowane)

Cześć,

Aż głupio się przyznać ale ja wciąż nie skończyłem montować tej świecy :(. Mam już zrobioną instalację, wyprowadzony przewód, podpięte pod stacyjkę, podłączoną kontrolkę grzania, założony kolektor ze świecą (świeca na razie odpięta). Brakuje tylko zasilania paliwa i tu mam do Was pytanie. Bo jak dobierałem zestaw, to robiłem to z katalogiem części do MF'a. Przewód paliwowy który kupiem ma takie baryłki na końcach:

IMG_0525.jpg

Ale dodatkowo, w katalogu było też, że powinny tam iść gumki uszczelniające. Oczywiście też je zakupiłem, tak one wyglądają:

IMG_0526.jpg

I teraz moje pytanie do Was. Bo nie wiem jak kiedyś te przewody wyglądały i czy miały te baryłki czy nie. Czy w związku z tym, muszę dodatkowo dawać jeszcze te gumki? Czy to nie będzie tak że przewód na tej bryłce sam się uszczelni? Bo ta gumka wydaje się być dość spora. Jak ją załączę i zakręcę przewód to ona tak czy inaczej i tak w środku się na 100% sprasuje. No chyba że to właśnie tak ma być. 

IMG_0527.jpg

Edytowane przez włodek
Opublikowano

coś Ci to nie pasuje...te gumki przychodzą w króćce filtra czy pompki zasilającej i tam są nakrętki z gwintem zewnętrznym. Jak jest nakrętka taka jak na zdjęciu to uszczelnia się tylko na stożku.... pasuje Ci ta nakrętka do świecy? bo coś duża się wydaje

Opublikowano

Tak, wszystko pasuje. Tylko właśnie sęk w tym, że zarówno na świecę jak i w filtr paliwa (a w zasadzie nie filtr tylko w ten zaworek bo między filtr a przewód idzie jeszcze zaworek zwrotny) ten przewód wchodzi na ścisk i nie bardzo wiem, jak tam ma się jeszcze zmieścić ta gumka. 

Opublikowano

Więc składam bez gumek. A wiesz może na jakiej zasadzie działa zasilanie paliwem tej świecy? Rozumiem że po podłączeniu jej do filtra, zanim podłączę drugi króciec do świecy, muszę ręczną pompką podpompować paliwa? A co później? Przecież świeca powinna grzać jeszcze zanim zacznie się kręcić a skoro silnik nie kręci, pompa nie pracuje co będzie podawać paliwo na świecę? 

Opublikowano

Grzejesz, spirala się nagrzewa do czerwonego i otwiera się zaworek w świecy. Kręcisz, zaczyna się lać paliwo na spirale i powstaje ogień


Starczy że silnik trochę tego ognia zaciągnie i już pracuje

Opublikowano

Ok, czyli ogień powstaje dopiero w trakcie kręcenia. Właśnie tego nie rozumiałem bo myślałem że ogień robi się już wcześniej, zanim zacznę kręcić. 

Opublikowano

Podłącz świece na krótko i będziesz widział kiedy będzie czerwona albo i biała... 15s to już może być za dużo żeby jej nie spalić choć gdzieś pisali o tych 30sek grzania

Opublikowano (edytowane)

Jeśli układ jest bez powietrza to płomień powinien być bez kręcenia rozrusznikiem czy pompowania pompka ( choć to akurat wspomaga na starcie). Najlepiej zdjąć przewód powietrza i obserwować.

Na ten przewód co masz idzie uszczelka gumowa, w MF jest inny przewód z baryłką.

Edytowane przez akmaly

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v