Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

to poważne awarie ja skrzynie to tak co 2 lata , a łożysko na odrzutniku to co roku wymieniałem ale teraz powierciłem otwory w kołach pasowych odrzutnika skręcam na śruby i trochę poluzuję łożysko tzn. jeden obrót korbką od zmniejszania obrotów chodzi już dwa sezony bez awaryjnie :P:D:)

Opublikowano

U nas w zeszłym roku w bizonie poszedł, mechanizm różnicowy i trzeba był skrzynie rozbierać, a kto już to robił to zna ten ból, wogóle niema dojść, według mnie to z tyłu szkrzyni powinła być pokrywa którą można by był odkrećić :P

Opublikowano
U nas w zeszłym roku w bizonie poszedł, mechanizm różnicowy i trzeba był skrzynie rozbierać, a kto już to robił to zna ten ból, wogóle niema dojść, według mnie to z tyłu szkrzyni powinła być pokrywa którą można by był odkrećić :P

 

U nas zawsze jak przychodzi do rozbierania czegoś w Bizonie to lecą teksty typu :

 

,,... kur*@ widać że to Polska maszyna i te je**ne dojścia... " :D

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Moja awaria buła łatwa, ale wtedy ojciec świeżo kupił kombajn ( pierwszy w życiu) i nie wiedzieliśmy, czego to jest wina. A chodziło o to ze pas jezdny m się rwał. Okazało sie, ze to koło pływające miało luzy. jak go poprzedni właściciel z 10 lat nie smarował to go do mnie przyprowadził. A jak u mnie dostał smaru to się luzy pokazały.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

U kolegi ukręciła się półoś wychodząca z mechanizmu różnicowego. Całą noc robiliśmy ale na drugi dzień wyjechał w pole.

Opublikowano

W Bizonie mojego przyszlego tescia 2 lata temu 3 razy urwal sie wal odrzutnika i to w ciagu 3 dni. Pogoda byla jak marzenie a kombajn zepsuty. Wina lezala po stronie 'fachowca' co to zakladal jedno kolo przesowne nowe a drugie stare bo nie wiedzial ze jedno jest cienkie a drugie grubsze.Ogolnie to nielubie tego goscia bo ciagle sie przechwala jaki to on nie jest fachowiec ,jak to on w kolku rolniczym nie naprawial Bizonow a lipe taka robil ze pozal sie boze. No w sumie zawsze robote mial :angry: Jak sie dowiedzialem za kola maja rozna grubosc pojechalem do tescia i wygonilem tego''pseudo-mechanika'' z garazu i zlozylem na dwa nowe kola i nowy pas.Najgorsze ze po tym pogoda sie zepsula i nie moglismy dokonczyc zniw. Do dzisiaj smiga bez zadnych problemow. W okolicy mowia na niego 'gwarancyjny' bo zawsze jest reklamacja.

Opublikowano

u mnie zawsze w sezonie padają łożyska na napinaczu pasa młocarni raz po przejechani 5ha się rozleciało aż strach pomyśleć co by się stało gdyby kulki spadły na ściernisko.

Opublikowano

ja po ubiegłorocznym sezonie okupionym ciągłymi awariani, drobnymi i poważniejszymi w tym roku, rozebrałem swojego bizonka na czynniki pierwsze (procz silnika bo jest igielka :D ) wymienione zostały wszystkie łożyska wszystkie obudowyw łożysk, podajniki obudowy + łańcuchy podsiewacz odbudowałem kosz sitowy i sita nowe nowy wal bębna mlucacego Ogolnie remont kapitalny podzespołów, ale sezon byl ok

Opublikowano

no to u mnie cała lista bedzie tego prosze sie zaopatrzyc w cierpliwosc

-prawa opona

-lewa opona i detka

-silnik strzelił piersien pod koniec zniw ale silnik dochodził

-pasy jezdne pare razy

-skrzynia pare razy

-wariator

- lewe łozysko młocarni+ czujik obrotów

-bagnety nozyki itd

Opublikowano

to kolego nie jest jeszcze tak Dluga ta twoja lista :D nie liczac silnika, opony i tej skrzyni, to reszta awarii według mnie standard jak na bizona :D u mnie w 7 letniej karjerze bizona pasy jezdne poszly tak ze 4, łożysk na beben nie licze, wymieniane tarcze napędu bedna komplet i komplet na odrzutnik, wymieniana przekładnia bezstopniowa jazdy i ogrom łożysk ale niechce zadnego innego TYLKO BIZON

Opublikowano (edytowane)

takie uroki tych naszym :D a co do największych awarii to przytocze dwie, pierwsza to gdy gardziel wypiela sie z lewego mocowania i spadla razem z hederem na glebę trzymając sie tylko na przewodach hydrauliki pogiela sie gardziel os duzo stali a druga to jak puściło mocowanie sit i wyjechały do tylu popękały i rozerwały kosz sitowy, w obu przypadkach jeden dzien postoju i dobry tysiąc na czesci...

 

Posta piszemy tylko w oknie "białym"

Edytowane przez krolikNH
Opublikowano
-pasy jezdne pare razy

-wariator

- lewe łozysko młocarni+ czujik obrotów

-bagnety nozyki itd

 

Skoro pasy jezdne siadały to zapewne wina wariatora, bo u mnie pasy jak kupiłem kombajn nie były zmieniane, a minęło już 7 lat.

Bagnety i nożyki to też takie bardziej awarie mniej zauważalne, bo kamień zawsze może podejść i bagnet się złamie czy stalka urwie.

Łożysko na młocarni siadło mi na ostatnim hektarze w tym roku i niestety go nie dokosiłem. W przeciągu 7 lat będzie wymieniane drugi raz.

 

 

przeguby u kosy tak samo trzeba wymianiac

 

Zdarzały się sytuacje, że przeguby u kosy to się wymieniało 3 na dzień... :) Od tamtej pory zawsze jeżdżą zapasowe w skrzynce w kombajnie...

Opublikowano (edytowane)

mi scieły sie sruby w skrzyni a teraz facet walnął samochodem w moj bizon samochod do kasacji a bizon do roboty tylnia os sie wgieła w sita wentylator sie skrzywił oba slimaki do podajnikow "kłosowego i zbozowego" wycenili go na 8.500 juz kupiona jest os kosztowała 1.000zł jesli wiecie gdzie mozna tanio kupic czesci do supra to piszcie jak porobie zdjecia to zobaczycie jak ta os wyglada:D:D

 

a jeszcze te czesci to w mazowieckim najlepiej

Nie pisz posta pod postem, używaj opcji EDIT, poza tym posta piszemy tylko w oknie "białym"!

Edytowane przez krolikNH
Opublikowano

Pierwszy sezon koszenia:

 

- silnik do roboty - obróciło panewkę na wale

lipne części:

panewki - indie

tuleje - Chiny

wał - 6 szlif

 

- pas młocarni - koszenie w Niedzielę

- półoś lewa - koszenie w Niedzielę

- Piasta lewego koła - j.w

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez koyack
      Witam wszystkich serdecznie. Szukam pomocy od kogoś kto być może miał taki sam problem jak ja. Mianowicie jestem posiadaczem ładowarki teleskopowej jcb 531 70 agri z 2010r z silnikiem 74.2 kw. Pompa wtryskowa rotacyjna delphi. Ładowarka nie chce wchodzić na obroty. Dochodzi do max 1500 i nic więcej. Ale do tych obrotów chodzi normalnie czyli ma siłę równo pracuje i prawidłowo zapala. Jakiś czas temu miala tylko problem z gasnieciem ale po wyczyszczeniu zaworu od gaszenia było ok. Co może być przyczyną nie wchodzenia na obroty?? Dodam że filtr paliwa nowy. Sprawdzone wszystkie węże czy nie łapie powietrza.  Brakuje mi pomysłu co to może być a jak wiadomo wyciąganie pompy z tej maszyny nie należy do najłatwiejszych. Za wszystkie rady serdecznie dziękuję. 
    • Przez ONA77
      Jak w temacie.  New holland td 5030 pali bezpiecznik od gniazda zasilania. Ktoś ma jakiś pomysł w którym miejscu szukać??
    • Przez Rolniczek95
      Z wujkiem zastanawiamy się czy dało by się przerobić instalacje elektryczną w bizonie z 24v na 12v, co sądzicie, czy gra jest warta świeczki ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v