Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokładnie, kabiny nie trzeba sciągać :rolleyes: skręt jest mniejszy ale wszystkie czynności idzie wykonać choć czasem na dwa razu :rolleyes: a gdy robi się ślisko i jest błoto albo masz ciężką maszynę z tyłu to ciągniku bez napędu mimo ze mocniej skręca to koła i tak się ślizgają i w takich warunkach 4x4 jest nawet zwrotniejsszy :rolleyes:

Opublikowano

czy odnosnie rozmiaru kół na przednim napędzie jestescie pewni że i w 4 i 6 są rozmiary 24? tzn w 4 jest 12,5 a w 6 14,9??

 

czy zmiana opony z 12,4 na 14,9 nie wymaga czasem zmiany trybu w skrzyni?? bo cos mi sie wydaje ze chyba tak..

Opublikowano

tak wiec ok.

 

powiedzmy ze jakis czas temu kupilem 902. podczas remontu okazało sie ze kiedys byla to 904. w tym momencie dostala turbine ni i teoretycznie mamy 1012. Przystawka po zdjeciu przodu przez poprzednich wlascicieli pozostala na miejscu i podczas jazdy sie kreci. Stad moje pytanie.

Kupilem przod od 1204 na koloach 14,9/24. czy jesli wg was zmienie opony na 12,4, nie bedzie potrzeby rozpoławiania skrzyni? (zakładając ze w skrzyni pozostal tryb i faktycznie była to kiedyc 904)

Opublikowano (edytowane)

mam mozliwość na obecna chwile sprawdzenia tylko trybu zdjetego z 12-tki, jesli oczywiscie numer bedzie czytelny na trybie. bo 1012 nie jest jeszcze rozebrana.

Edytowane przez koonanreal
Opublikowano

Czyli jeżeli bym chciął założyć do 912 przodek od szóstki to bym musiał kupić go razem z przystawką do skrzyni i innym trybem bo od 914 tryb by już nie pasował tak?????? A tak na marginesie to koła przednie kręciłyby się szybciej czy wolniej od tylnich jeżeli został by tryb i przystawka od 914 a przodet byłby od 6-tki?????? :wacko:

Opublikowano

Witam ja mam taki problem ze w szóstce przód kręci mi się szybciej niz tył ,naped zakładałem rok temu i nie miałem czasu tego zrobić.Teraz remontuję skrzynię i mam wszystko rozebrane ma ktos dokładne dane jakie zebatki maja byc do jakich kół??? za się ktos na tym?

Opublikowano

przód musi chodzić szybciej od tyłu od tego są przyciski aby na asfalcie wyłączać napęd a na polu włączać aby opon nie zdzierać popacz czasami na allegro że często ciągniki mają zdarte przednie opony a tyle nie aż tak bardzo

 

ja w 1634 mam 14.9 24 a tył 18.9 38 w a 1224 nie pamiętam ale inne

 

sory z tyłu 18.4 38 pomyliły mi sie guziki:P

Opublikowano

Wiem o tym ze przód i tak trochę szybciej jedzie i na asfalcie powinno się go wyłaczać,ale jak włacze napęd na polu gdzie jest dosc miękko to przód się "grzebie" a tył jedzie normalnie gdy dam większy bieg silnik się dusi więc napewno cos jest nie tak kiedys w miesięczniku top agrar było to opisane lecz zgubiłem ta gazetę

Gość Profil usunięty
Opublikowano

a ja mam Pytanie : czy opłaca się kupować oś napędową bez wspornika? bo wtedy wiadomo ze trzeba ją nabić na wspornik osi od miękkiego przodka. czy lepiej szukać ze wspornikiem?

Opublikowano

Kolego, a znajdziesz teraz samą oś?? Teraz handlarze takie coś od ręki kupują ponieważ trochę przerobią podpicują i wystawią na allegro za 12tyś napęd do owego ursusa.

Opublikowano

To są całkiem inne wsporniki.Od napędy jest większy i masywniejszy, poza tym jak tu kolega napisał na napęd jest inny-grubszy sworzeń.Jak mi się tulejki mosiężne wytarły to mi zaczęło wycierać obudowę.To nawet mi nie chcieli na wyminę dać bo taki nie robią dopiero zawiozłem do tokarza to mi to zrobił.

Opublikowano

koledzy a czy w przodku w tej długiej pochwie są jakieś tulejki czy tylko we wsporniku bo mi troszkę chodzi sworzeń na tej pochwie inie wiem czy sie odlew wyrobił czy może tulejka

Opublikowano

Witam, mam pytanie z innej beczki, a nie chce zakladac nowego tematu.

Na ile srub przykreca sie przystawke (flansze) od obciaznikow na kola? Na dwie czy cztery?

W przystawce sa 2 wglebienia na łebki srub, i jak dam 4 sruby to nie mozna dosunac obiaznika do konca. Czy wystarczy na dwie a pozniej obciazniki normalnie na cztery?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szymczak
      Witam.
      Proszę o pomoc w następującej sprawie. Mam problem z przednim napędem przy ciągniku SAME SILVER 110 2006r. Nie mogę wyłączyć przedniego napędu. Podobne tematy były już zakładane o Deutzach, ale nie mam pewności, że działanie układu jest takie samo. Opiszę po kolei "historię" awarii. Podczas jazdy bez przedniego napędu zaczęła mrugać kontrolka na włączniku (który nie był wciśnięty). Do tego co chwilę było słychać charakterystyczny dźwięk rozłączania przedniego napędu (takie trzaśnięcie). Po powrocie do domu kontrolka świeciła już światłem ciągłym, a przedni napęd od tego czasu jest już ciągle uruchomiony. Sam włącznik sprawdziłem przy pomocy probówki i prostownika i moim zdaniem działa prawidłowo. Podejrzane jest tylko napięcie na pinach dochodzących do włącznika (1 pin ma około 12V a pozostałe 0,5-1,5V). Według mojej wiedzy cewka/elektrozawór odpowiedzialny za rozłączanie przedniego napędu jest z lewej strony ciągnika koło filtrów hydraulicznych. Ten układ działa w tej chwili w sposób następujący:
      1. przy odpalonym ciągniku tłoczek jest schowany
      2. podczas gaszenia ciągnika tłoczek wychodzi z cylindra
      3. przy ponownym uruchomieniu samego zapłonu (przekręceniu kluczyka) tłoczek znowu się chowa
      4. odpalenie ciągnika nie powoduje żadnej reakcji dopiero ponowne jego zgaszenie powoduje ruch tłoczka
      Zachowanie tej cewki/elektrozaworu jest takie samo bez znaczenia czy włącznik jest wciśnięty czy też nie. Domyślam się, że żeby przedni napęd został rozłączony tłoczek musi wyjść z cylindra. A skoro u mnie przy odpalonym ciągniku tak nie jest, jest to pewnie przyczyna nieprawidłowości w działaniu. Nie wiem oczywiście czy dobrze myślę, jeśli jestem w błędzie proszę o podpowiedź. Jakie są przyczyny takiej usterki? Czy ktoś miał coś podobnego?  Z góry dziękuję za odpowiedź:)
    • Przez artur04c
      Witam, potrzebuję przedni napęd lub układ planetarny przedniego napędu ewentualnie krótszą pochwę napędu (lewą) jak się nie znajdzie to chociaż 3x satelity i rozdzielacz hydrauliczny na 3 sekcje, najlepiej warmińsko-mazurskie, ewentualnie poza jak się nie znajdzie. W razie pytań proszę o pisanie pod tym postem lub pv. Pozdrawiam. 
      ps. co do rozdzielacza to mam pytanie, otóż czy w garażowych warunkach da radę samemu wymienić uszczelniacze? Ponieważ mam 2 sekcyjny i cieknie i został zakupiony 3 sekcyjny i tak samo się z niego cieknie. Nie z każdej sekcji, ale cieknie, Chciałem do 2 dołożyć 3 z 2 rozdzielacza, ale jest inny typ i nie pasuje. 
    • Przez AgroRol323
      Witam
      Pytanie z ciekawości. Robił ktoś sama 4x4 z innymi kołami z przodu a innymi z tyłu? Miałem pomysł na przedni most od uaza, a tylny od stara. Wie ktoś czy w ogóle da się to połączyć i jak to połączyć?
      Z góry dzięki
    • Przez ceston
      Witam ostatnio podczas jazdy wyskoczył mi napęd tak że się wcale nie włącza. Postanowiłem rozebrać skrzynkę rozdzielcza od napędu i poszukać tam usterki po zdjęciu okazało się że tam jest wszystko w porządku ale zauważyłem że wałek kardana mogę kręcić ręką a koła stoją w miejscu złożyłem skrzynkę nie podlaczajac do niej walka i faktycznie koła jadą wałek stoi. Podniosłem przód do góry i kręcąc kołem chciałem zobaczyć czy drugie będzie się kręcilo w drugą strone. Niestety zero reakcji kręcę kołem a drugie stoi. Os jest Krzyżakowa nie stozkowa. Macie pomysły co mogło pójść.
    • Przez wenicjusz
      Witam
      Czy ktoś spotkał się wcześniej z wersją C-385 lub Zetora 8011 z dodatkowymi bębnowymi hamulcami?
      To ponoć wersja transportowa, a na pewno exportowa.
      Zwolnica ma te same wymiary , przełożenie tylko jest na niej nadlewka do której przykręcone są hamulce dodatkowe.
      Proszę o info jak ktoś jakieś ma



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v