Skocz do zawartości
xsardas18

wspomaganie w zetorze- pomocy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
xsardas18    0

:) jest taka mała lecz wielka sprawa - POMOCY :)

 

w moim zetorze 6211 (tak jak w 5211,7211 itd)

ciężko skręca się kierownicą :) - moj Tata ma problem nie da rady kręcić kółkiem

problem jest taki, że w lewą stronę kierownica kręci się lekko a w prawo tak ciężko

jak by Zetor był z Turem zapakowanym na maxa !!! a jest bez tura !!!

był u nas hydraulik który powinien na tym się znać a nic nie zrobił !!! :)

 

u kolegi w zetorze 7211 kierownicą można kręcić w jedną i drugą stronę jednym palcem !!!

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> :) co jest ??? :) <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

 

jeżeli znacie odpowiedz będę wdzięczny za pomoc

pozdrawiam xsardas18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31

Ale w lewą stronę (czyli w tą co chodzi lekko) to jak puścisz kierownicę podczas jazdy to samo leci czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal26    0

Podejrzewam ze przestawiło ci sie na silowniku od wspomagania spróbuj popuścić opaske i kręcić powoli tłoczyskiem powinno dać rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wiesaw    1

@ xsardas18

W moim 7211 tez mi się tak robiło...

- pomaga odkrecenie zabezpieczenia tłoczyska i wkrecanie / wykręcanie jego, poto by ustawić w srodkowej pozycji; tzn. tyle samo skrętu w lewo i prawo. A mi to robiło sie czasami samo tzn. jak zaprzesz mocno w 1 stronę przodem to potrafił przeskoczyć na gwincie na tym tłoczysku od wspomagania i wesoło.

Z czasem miałem tego dość i kupiłem całe nowe wspomaganie i spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    179

Podnieś przód tak żeby koła nie dotykały ziemi i wyreguluj jak ktoś wspomniał pozycję środkową. W tej chwili przy dużych obrotach koła same powoli skręcają w jedną stronę, a gdy wyregulujesz powinny nie skręcać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na taki cyrk:

znajomy kupił zetora i trochę mu kapało z siłownika, postanowił wie rozebrać go i uszczelnić. Niestety z siłownika jeszcze bardziej cieknie a kierownica zaczęła odwrotnie działać, gdy szarpnie się kierownica w lewo to on zaczyna rwać ją w prawo i skręca w prawo, Co do wycieku, to oring się sciął , to już zrobiłem , ale kierownica dalej tak wariuje ;/ nie mam już pomysłów co by tam było nie tak poskładane, bo tego się przecież nie da inaczej poskładać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam

 

Źle wyregulowane tłoczysko .Najprawdopodobniej za mocno wkręcone lub wykręcone dlatego ścięło oring.

Poluzuj tą opaskę i odkręć trochę tłoczysko tak aby było widać z 1-2 zwoje gwintu. Wtedy odpal i zobacz co sie dzieje. Dokładnie wyregulujesz na odpalonym ciągniku kluczem "żabką" ,tylko uwaga aby nie pokaleczyć gładzi siłownika. Koła nie mogą skręcać same w żadna stronę.

Edytowano przez Radekk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no już jestem w domu z tym, a propo wyregulowania , gdy jadę ,nie ciągnie kierownicy w żadną stronę , a jak stoi na miejscu , to , tak z 3/4 obrotu kierownica w lewo i zaczyna sama tak lekutko dobijać do lewa :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek1979    6

witaj tez miałem podobny problem , sprawdz czy dzigienka co otwiera zawór w serwomechanizmie wychyl asie tyle samo w kazdym kieruku, jesli nie to główka w sewo dostała luzów i trzeba je skasować, musiasz odkręcic widełki w tylniej czesci serwa 4 nakretki M 10 i końcówke co steruje serwem bedzie tam taki drucik który zabezpiecza nakręke trzeba go wyjąć i próbować dokrecić nakretke wewnątrz aż luz zniknie a jeśli skonczy sie gwint na niej a luz nie zniknie, to wtedy ą odkręcamy i dokładamy płaską podkładke M 14 i skrecamy, a potem troche smaru trzeba tam wtłoczyć i skręcamy wszystko niczego nie pomijając po drodze w sumie 20 minut roboty z tym pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    12

Koledzy czy przy kasowaniu luzu w główce serwomechanizmu od zetora 6211 olej będzie trzeba dolewać co i jak po kolei trzeba robić i czy coś później trzeba ustawiać? Chwili obecnej kierownica nie ucieka sama tylko są luzy na układzie i ciągnik pływa po drodze największy luz jest na elemencie zaznaczonym na zdjęciu proszę o pomoc

 http://pokazywarka.pl/lpjcuf/#zdjecie17949899

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

no to skasuj luz-z boku jest nakretka do tego.

olej bedzie sie lal do konca swiata i nawet dluzej, jak masz mozliwosci finansowe to wywal to dziadostwo i kup orbitrol. sa niby zestwy naprawcze do uszczelniaczy ale to pomoze jak umarlemu kadzidlo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    12

Wycieków na tym siłowniku nie mam. Tylko jak skasować owy luz na elemencie który zaznaczyłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

nakretka przeznaczono wlasnie do tego celu :P .odkrec silownik i miedzy 4 srubami znajdziesz ja. tam nie ma juz oleju wiec nic nie trzeba dolewac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    12

a czy po dokręceniu będę musiał coś jeszcze regulować by np koła same nie skręcały teraz takich objawów nie ma ale czy po skasowaniu luzu jest możliwość pojawienia się takiego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

raczej nie -ale dzisiejsza mlodziez jest zdolna wiec rozne cuda moga sie zdazyc, mi wiele lat temu udalo sie tak ustawic silownik ze sam skrecal tam i z powrotem, myslalem ze mi kierownice i zwrotnice wyrwie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez samsung335
      Witam wszystkich mam problem z olejeniem w zetorze 5211 wygania mi olej, a dokładniej wyciek znajduję się zaraz pod korkiem wlewu oleju i cały czas mi pali się olejenie, ale ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne olej cieknie jeszcze przez czujnik oleju co może być przyczyną wycieku?
    • Przez tedi2
      co o nim sadzicie dane techniczne opinie wszystko o modelu
    • Przez amix
      Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
×