Skocz do zawartości
xsardas18

wspomaganie w zetorze- pomocy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
xsardas18    0

:) jest taka mała lecz wielka sprawa - POMOCY :)

 

w moim zetorze 6211 (tak jak w 5211,7211 itd)

ciężko skręca się kierownicą :) - moj Tata ma problem nie da rady kręcić kółkiem

problem jest taki, że w lewą stronę kierownica kręci się lekko a w prawo tak ciężko

jak by Zetor był z Turem zapakowanym na maxa !!! a jest bez tura !!!

był u nas hydraulik który powinien na tym się znać a nic nie zrobił !!! :)

 

u kolegi w zetorze 7211 kierownicą można kręcić w jedną i drugą stronę jednym palcem !!!

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> :) co jest ??? :) <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

 

jeżeli znacie odpowiedz będę wdzięczny za pomoc

pozdrawiam xsardas18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    32

Ale w lewą stronę (czyli w tą co chodzi lekko) to jak puścisz kierownicę podczas jazdy to samo leci czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal26    0

Podejrzewam ze przestawiło ci sie na silowniku od wspomagania spróbuj popuścić opaske i kręcić powoli tłoczyskiem powinno dać rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wiesaw    1

@ xsardas18

W moim 7211 tez mi się tak robiło...

- pomaga odkrecenie zabezpieczenia tłoczyska i wkrecanie / wykręcanie jego, poto by ustawić w srodkowej pozycji; tzn. tyle samo skrętu w lewo i prawo. A mi to robiło sie czasami samo tzn. jak zaprzesz mocno w 1 stronę przodem to potrafił przeskoczyć na gwincie na tym tłoczysku od wspomagania i wesoło.

Z czasem miałem tego dość i kupiłem całe nowe wspomaganie i spokój.


samczeruno.pl :)))

"Jeżeli wydaje Ci się, że wiesz wszystko, to masz rację... wydaje Ci się."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    192

Podnieś przód tak żeby koła nie dotykały ziemi i wyreguluj jak ktoś wspomniał pozycję środkową. W tej chwili przy dużych obrotach koła same powoli skręcają w jedną stronę, a gdy wyregulujesz powinny nie skręcać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a co powiecie na taki cyrk:

znajomy kupił zetora i trochę mu kapało z siłownika, postanowił wie rozebrać go i uszczelnić. Niestety z siłownika jeszcze bardziej cieknie a kierownica zaczęła odwrotnie działać, gdy szarpnie się kierownica w lewo to on zaczyna rwać ją w prawo i skręca w prawo, Co do wycieku, to oring się sciął , to już zrobiłem , ale kierownica dalej tak wariuje ;/ nie mam już pomysłów co by tam było nie tak poskładane, bo tego się przecież nie da inaczej poskładać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    156
(edytowany)

Witam

 

Źle wyregulowane tłoczysko .Najprawdopodobniej za mocno wkręcone lub wykręcone dlatego ścięło oring.

Poluzuj tą opaskę i odkręć trochę tłoczysko tak aby było widać z 1-2 zwoje gwintu. Wtedy odpal i zobacz co sie dzieje. Dokładnie wyregulujesz na odpalonym ciągniku kluczem "żabką" ,tylko uwaga aby nie pokaleczyć gładzi siłownika. Koła nie mogą skręcać same w żadna stronę.

Edytowano przez Radekk

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no już jestem w domu z tym, a propo wyregulowania , gdy jadę ,nie ciągnie kierownicy w żadną stronę , a jak stoi na miejscu , to , tak z 3/4 obrotu kierownica w lewo i zaczyna sama tak lekutko dobijać do lewa :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek1979    6

witaj tez miałem podobny problem , sprawdz czy dzigienka co otwiera zawór w serwomechanizmie wychyl asie tyle samo w kazdym kieruku, jesli nie to główka w sewo dostała luzów i trzeba je skasować, musiasz odkręcic widełki w tylniej czesci serwa 4 nakretki M 10 i końcówke co steruje serwem bedzie tam taki drucik który zabezpiecza nakręke trzeba go wyjąć i próbować dokrecić nakretke wewnątrz aż luz zniknie a jeśli skonczy sie gwint na niej a luz nie zniknie, to wtedy ą odkręcamy i dokładamy płaską podkładke M 14 i skrecamy, a potem troche smaru trzeba tam wtłoczyć i skręcamy wszystko niczego nie pomijając po drodze w sumie 20 minut roboty z tym pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    17

Koledzy czy przy kasowaniu luzu w główce serwomechanizmu od zetora 6211 olej będzie trzeba dolewać co i jak po kolei trzeba robić i czy coś później trzeba ustawiać? Chwili obecnej kierownica nie ucieka sama tylko są luzy na układzie i ciągnik pływa po drodze największy luz jest na elemencie zaznaczonym na zdjęciu proszę o pomoc

 http://pokazywarka.pl/lpjcuf/#zdjecie17949899

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    168

no to skasuj luz-z boku jest nakretka do tego.

olej bedzie sie lal do konca swiata i nawet dluzej, jak masz mozliwosci finansowe to wywal to dziadostwo i kup orbitrol. sa niby zestwy naprawcze do uszczelniaczy ale to pomoze jak umarlemu kadzidlo.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    17

Wycieków na tym siłowniku nie mam. Tylko jak skasować owy luz na elemencie który zaznaczyłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    168

nakretka przeznaczono wlasnie do tego celu :P .odkrec silownik i miedzy 4 srubami znajdziesz ja. tam nie ma juz oleju wiec nic nie trzeba dolewac.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    17

a czy po dokręceniu będę musiał coś jeszcze regulować by np koła same nie skręcały teraz takich objawów nie ma ale czy po skasowaniu luzu jest możliwość pojawienia się takiego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    168

raczej nie -ale dzisiejsza mlodziez jest zdolna wiec rozne cuda moga sie zdazyc, mi wiele lat temu udalo sie tak ustawic silownik ze sam skrecal tam i z powrotem, myslalem ze mi kierownice i zwrotnice wyrwie :P


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez norgeg75
      Witam.
      Posiadam Zetor 5711C.
      Naprawiam elektrykę. Przyszedł czas na kierunkowskazy. Mam ciekawy przełącznik kierunkowskazów. Podobny do tego z rysunku 

      Czy ktoś wie jak go podłączyć?
       
      Może wie ktoś jak są opisane wyprowadzenia.
       
      Pozdrawiam Grzegorz
       
    • Przez BARTOLA
      witam niedawno kupiłem zetora 7011 i chciałbym sie dowiedziec jak sprawdzac olej w skrzyni biegów zeby pomiar był prawidłowy gdy sprawdzam poziom oleju nalezy wkrecic korek z miarka do skrzyni a nastepnie wykręcić i wtedy patrzec czy tylko włozyc bez wkręcania korka i wtedy sprawdzac?
    • Przez michal7913
      Witam
      W moim Zetorze posiadam nieoryginalne ciegła dolne, ba nie są one nawet takie same. 
      Czy mógł by mi ktoś podać wymiar, podrzucić zdjęcie jak to powinno wyglądać ?
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Michał
    • Przez kubaursus3p
      Czy opony 18.4/34 będą się zgrywać z przodem. przód 12.4/24 tył aktualnie 16.9/34
    • Przez Ciastko
      Witam otóż zastanawiałem się czym różnią się modele Zetorów 5211 robionymi na eksport i tymi krajowymi. Nie mam na myśli różnice w wyposażeniu czy wspomaganiu bo tyle wiem. Chodzi mi o jakieś większe udogodnienia związane z mechaniką (silnik, skrzynia biegów).
      P.S. Czy w ciągnikach eksportowych była różnica mocy? Jeśli taki temat istnieje to ja go nie znalazłem.
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.