Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam chciałbym zrobić w ciągniku elektryczny gaz to znaczy zakupić siłownik liniowy elektryczny na 12v i posuwem regulować obroty silnika czy da rade takie coś zrobić ?

 

a sterowanie silnikiem 12v odbywało by sie potencjometrem

 

napiszcie mi co jest potrzebne aby aby takie coś działało 

Edytowane przez dereniek
Opublikowano

wszystko się da tylko po co to? po co sobie komplikować życie? Przecież standardowe sterowanie na linke lub na ciegnach chodzi lekko i jest praktycznie bezawaryjne czego nie można powiedzieć o elektronice i np potencjometrach. A tak z ciekawości do jekiego ciągnika to?

Opublikowano (edytowane)

Ciągnik to mf 3060

 

Ogólnie chce takie coś zastosować zobaczyć jak to bedzie działać 

A jeśli ktos wie co bedzie potrzebne aby to działało prosze o odpowiedz

Edytowane przez dereniek
Opublikowano

Takie coś stosuje się w silnikach w których pompa wtryskowa jest całkowicie sterowana elektronicznie czyli komputerem np w systemach common rail. a zakładanie czegoś takiego do zwykłej pompy najnormalniej w świecie nie ma madrego wytłumaczenia a wręcz przeciwnie. więc rada ode mnie taka że lepiej sb odpuścić

Opublikowano

Takie coś stosuje się w silnikach w których pompa wtryskowa jest całkowicie sterowana elektronicznie czyli komputerem np w systemach common rail. a zakładanie czegoś takiego do zwykłej pompy najnormalniej w świecie nie ma madrego wytłumaczenia a wręcz przeciwnie. więc rada ode mnie taka że lepiej sb odpuścić

 

otóż jarku w systemach wtrysku paliwa common rail niema żadnych liniowych siłowników  elektrycznych , wszystkim steruje sterownik wtrysku paliwa ,to tak dla jasności ;)

Opublikowano

Wcale kolego nie ma głupiego pomysłu ,ciągnik nowy po 3 latach już linka od ręcznego zardzewiała i nie dało się jej ruszyć ,wyjąłem ją zamoczyłem w ropie potem olejem zakonserwowana ale po roku znowu ciężko chodzi ,po prostu ręcznego praktycznie nie  używam nie ma potrzeby i temu rdzewieje ,sterowanie elektyczne by pasowało u mnie a nożny przez linkę też dość ciężko chodzi a zimą po jesiennym umyciu wodą zamarzają

Opublikowano

Jakieś może od roweru zakłada ja jeżdżę chyba z 7 lat sprzętem z 89r i co z linek to ręczny wymieniłem i może gaz w przeciągu przyszłego roku pęknie poza tym zero problemów to nie rozumiem jaki sens takiej zabawy jak za cenę siłownika można ze 3 linki kupić

Opublikowano

Dobrze piszecie że w 30 letnich i lekko młodszych linki i osłonki były dopracowane i guma nie parciała ,  teraz chodzi abyś kupował części ,tu nie chodzi o koszt linek tylko u mnie zimą potrafi zamarznąć ta od nożnego co cały czas chodzi

Opublikowano (edytowane)

a olej lepi brud i sam prosisz się o problemy... ja tam nawet linek nie tykam i jakoś wszystko działa bezawaryjnie. Może ktoś linkę źle poprowadził i jest złamana

Jak już chcesz to smar teflonowy, biały czy jak go tam zwią

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Witam . Gaz ręczny możesz  bardzo szybko zrobić z mechanizmu który reguluje wysokość świateł w samochodach jest hermetyczny wystarczy potencjometr dopasować lub zastosować z kompletu od samochodu oraz podłączyć 12v. Do gazu nożnego tego nie wykorzystasz ze względy na czas reakcji ,jak kolega wcześniej pisał

Opublikowano

Kup dobre linki, odpowiednio nasmaruj i zabezpiecz, żeby się pancerz nie ocierał o coś, co może go uszkodzić. Elektronika w tym zastosowaniu nie a absolutnie żadnego sensu. Są oczywiście rozwiązania hermetyczne odporne na uszkodzenia i zabrudzenia, ale za te pieniądze kupisz sobie zapas linek na całe stulecie. 

Zamiast budować takie rozwiązania lepiej poświęcić czas na sprawdzenie instalacji w ciągniku, czy na pewno wszystkie światła działają i czy przednimi nie oślepiasz innych kierowców - jeśli już tak bardzo chcesz się w elektryka bawić.

Plus za zapał, ale minus za brak wyobraźni i logiki. 

Opublikowano

Jest jedno logiczne zastosowanie takiego rozwiązania.  :)  Sterowanie radiowe wyciągarki leśnej elektrohydraulicznej. Z pilota sterujesz wyciągarką i gaszenie/zapalaniem traktora i gazem. Innego zastosowania nie wymyśliłem. A co do konstrukcji kupujesz specjalny siłownik do tego. Koszt samego siłownika 700 zł+sterowanie radiowe do wyciągarki ok. 1500zł. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v