dereniek

Elektryczny gaz

Polecane posty

dereniek    0

Witam chciałbym zrobić w ciągniku elektryczny gaz to znaczy zakupić siłownik liniowy elektryczny na 12v i posuwem regulować obroty silnika czy da rade takie coś zrobić ?

 

a sterowanie silnikiem 12v odbywało by sie potencjometrem

 

napiszcie mi co jest potrzebne aby aby takie coś działało 

Edytowano przez dereniek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    206

Da się tylko po co? W jakim ciągniku? Chcesz zastąpić nożny czy ręczny tak przerobić? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek7692    11

wszystko się da tylko po co to? po co sobie komplikować życie? Przecież standardowe sterowanie na linke lub na ciegnach chodzi lekko i jest praktycznie bezawaryjne czego nie można powiedzieć o elektronice i np potencjometrach. A tak z ciekawości do jekiego ciągnika to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dereniek    0

Ciągnik to mf 3060

 

Ogólnie chce takie coś zastosować zobaczyć jak to bedzie działać 

A jeśli ktos wie co bedzie potrzebne aby to działało prosze o odpowiedz

Edytowano przez dereniek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek7692    11

Takie coś stosuje się w silnikach w których pompa wtryskowa jest całkowicie sterowana elektronicznie czyli komputerem np w systemach common rail. a zakładanie czegoś takiego do zwykłej pompy najnormalniej w świecie nie ma madrego wytłumaczenia a wręcz przeciwnie. więc rada ode mnie taka że lepiej sb odpuścić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    166

wszyscy macie rację. komentarz wilhelma to już w ogole poprawił mi humor. Jak już chcesz coś sobie ulepszyć to wg. mnie gaszenie elektryczne ma jakiś sens


Sprzedam:
Schładzalnik na mleko Alfa-Laval 650l

kontakt na pw lub gg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolid20    69

wieśniaki jesteście jakich mało albo niestety co potwierdzają wpisy - dużo. pytanie było jak zrobić a nie jaki jest sens tego.


-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    723

Takie coś stosuje się w silnikach w których pompa wtryskowa jest całkowicie sterowana elektronicznie czyli komputerem np w systemach common rail. a zakładanie czegoś takiego do zwykłej pompy najnormalniej w świecie nie ma madrego wytłumaczenia a wręcz przeciwnie. więc rada ode mnie taka że lepiej sb odpuścić

 

otóż jarku w systemach wtrysku paliwa common rail niema żadnych liniowych siłowników  elektrycznych , wszystkim steruje sterownik wtrysku paliwa ,to tak dla jasności ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    112

Wcale kolego nie ma głupiego pomysłu ,ciągnik nowy po 3 latach już linka od ręcznego zardzewiała i nie dało się jej ruszyć ,wyjąłem ją zamoczyłem w ropie potem olejem zakonserwowana ale po roku znowu ciężko chodzi ,po prostu ręcznego praktycznie nie  używam nie ma potrzeby i temu rdzewieje ,sterowanie elektyczne by pasowało u mnie a nożny przez linkę też dość ciężko chodzi a zimą po jesiennym umyciu wodą zamarzają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    747

chłopie w 30to letnim mf linki są oryginalne a ty o jakimś rdzewieniu piszesz... co to za złom??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    178

Jakieś może od roweru zakłada ja jeżdżę chyba z 7 lat sprzętem z 89r i co z linek to ręczny wymieniłem i może gaz w przeciągu przyszłego roku pęknie poza tym zero problemów to nie rozumiem jaki sens takiej zabawy jak za cenę siłownika można ze 3 linki kupić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    842

Pomysł skazany na niepowodzenie z jednego prostego powodu, Nie da się jeździć ze względu na czas reakcji na  zmianę położenia pedału przyspieszenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    112

Dobrze piszecie że w 30 letnich i lekko młodszych linki i osłonki były dopracowane i guma nie parciała ,  teraz chodzi abyś kupował części ,tu nie chodzi o koszt linek tylko u mnie zimą potrafi zamarznąć ta od nożnego co cały czas chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    178

Może poprostu wystarczy ją jakoś zabezpieczyć a może jest poprowadzona nie tam gdzie powinna i zacieka do niej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    112

Musiałbym  popatrzeć czy dało by radę poprawić fabrykę i jakoś zabezpieczyć te linki ,co robię to staram się wejście wyjście musnąć olejem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    747

a olej lepi brud i sam prosisz się o problemy... ja tam nawet linek nie tykam i jakoś wszystko działa bezawaryjnie. Może ktoś linkę źle poprowadził i jest złamana

Jak już chcesz to smar teflonowy, biały czy jak go tam zwią

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    178

Tylu jest użytkowników tej serii i nie słyszałem od nikogo o takim problemie jesteś jednostką więc coś jest na rzeczy

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturop9    0

Witam . Gaz ręczny możesz  bardzo szybko zrobić z mechanizmu który reguluje wysokość świateł w samochodach jest hermetyczny wystarczy potencjometr dopasować lub zastosować z kompletu od samochodu oraz podłączyć 12v. Do gazu nożnego tego nie wykorzystasz ze względy na czas reakcji ,jak kolega wcześniej pisał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek83    5

Kup dobre linki, odpowiednio nasmaruj i zabezpiecz, żeby się pancerz nie ocierał o coś, co może go uszkodzić. Elektronika w tym zastosowaniu nie a absolutnie żadnego sensu. Są oczywiście rozwiązania hermetyczne odporne na uszkodzenia i zabrudzenia, ale za te pieniądze kupisz sobie zapas linek na całe stulecie. 

Zamiast budować takie rozwiązania lepiej poświęcić czas na sprawdzenie instalacji w ciągniku, czy na pewno wszystkie światła działają i czy przednimi nie oślepiasz innych kierowców - jeśli już tak bardzo chcesz się w elektryka bawić.

Plus za zapał, ale minus za brak wyobraźni i logiki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KacperTylka    0

Jest jedno logiczne zastosowanie takiego rozwiązania.  :)  Sterowanie radiowe wyciągarki leśnej elektrohydraulicznej. Z pilota sterujesz wyciągarką i gaszenie/zapalaniem traktora i gazem. Innego zastosowania nie wymyśliłem. A co do konstrukcji kupujesz specjalny siłownik do tego. Koszt samego siłownika 700 zł+sterowanie radiowe do wyciągarki ok. 1500zł. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    2

Do sterowania precyzyjnego można zastosować generator ze zmiennym sygnałem PWN ==>  regulator silnika  DC <koszt 10zł jezeli umiesz  lutować> , albo kupić gotowca http://allegro.pl/elektronika-67193?string=regulator%20obrot%C3%B3w%20dc&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-ele-1-3-0222  jako siłownik mozna zastosowac od centralnego zamka

Edytowano przez jarecek92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
    • Przez beny862
      Macie jakieś sposoby na załadunek do rozsiewacz opórcz tura i inych dzwigów? Może ktos ma patent na coś takiego
    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez slawek4020
      Witam potrzebuje wymiarów ,kątów w łyżce do tura ,ponieważ planuje ją zrobić przez zimę. Jak ktoś kupił nową łyżke to niech pomierzy mi się przyda;)Z góry Dzięki
    • Przez MarcinNH
      Witam kupiłem sobie przyczepę i tak przy niej robię. Jest sprawa peknietej osi pepiki do zaspawaly do tego dospawali ceownik plaskowniki. Odpaliłem to i zobaczcie jak jest peknieta. Co proponujecie zrobić? Ja bym to rozcial i wstawił do środka rurę. Macie jakieś inne propozycje 



×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.