dereniek

Elektryczny gaz

Polecane posty

dereniek    0

Witam chciałbym zrobić w ciągniku elektryczny gaz to znaczy zakupić siłownik liniowy elektryczny na 12v i posuwem regulować obroty silnika czy da rade takie coś zrobić ?

 

a sterowanie silnikiem 12v odbywało by sie potencjometrem

 

napiszcie mi co jest potrzebne aby aby takie coś działało 

Edytowano przez dereniek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek7692    11

wszystko się da tylko po co to? po co sobie komplikować życie? Przecież standardowe sterowanie na linke lub na ciegnach chodzi lekko i jest praktycznie bezawaryjne czego nie można powiedzieć o elektronice i np potencjometrach. A tak z ciekawości do jekiego ciągnika to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dereniek    0

Ciągnik to mf 3060

 

Ogólnie chce takie coś zastosować zobaczyć jak to bedzie działać 

A jeśli ktos wie co bedzie potrzebne aby to działało prosze o odpowiedz

Edytowano przez dereniek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek7692    11

Takie coś stosuje się w silnikach w których pompa wtryskowa jest całkowicie sterowana elektronicznie czyli komputerem np w systemach common rail. a zakładanie czegoś takiego do zwykłej pompy najnormalniej w świecie nie ma madrego wytłumaczenia a wręcz przeciwnie. więc rada ode mnie taka że lepiej sb odpuścić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    166

wszyscy macie rację. komentarz wilhelma to już w ogole poprawił mi humor. Jak już chcesz coś sobie ulepszyć to wg. mnie gaszenie elektryczne ma jakiś sens


Sprzedam:
Schładzalnik na mleko Alfa-Laval 650l

kontakt na pw lub gg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolid20    62

wieśniaki jesteście jakich mało albo niestety co potwierdzają wpisy - dużo. pytanie było jak zrobić a nie jaki jest sens tego.


-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    469

Takie coś stosuje się w silnikach w których pompa wtryskowa jest całkowicie sterowana elektronicznie czyli komputerem np w systemach common rail. a zakładanie czegoś takiego do zwykłej pompy najnormalniej w świecie nie ma madrego wytłumaczenia a wręcz przeciwnie. więc rada ode mnie taka że lepiej sb odpuścić

 

otóż jarku w systemach wtrysku paliwa common rail niema żadnych liniowych siłowników  elektrycznych , wszystkim steruje sterownik wtrysku paliwa ,to tak dla jasności ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    112

Wcale kolego nie ma głupiego pomysłu ,ciągnik nowy po 3 latach już linka od ręcznego zardzewiała i nie dało się jej ruszyć ,wyjąłem ją zamoczyłem w ropie potem olejem zakonserwowana ale po roku znowu ciężko chodzi ,po prostu ręcznego praktycznie nie  używam nie ma potrzeby i temu rdzewieje ,sterowanie elektyczne by pasowało u mnie a nożny przez linkę też dość ciężko chodzi a zimą po jesiennym umyciu wodą zamarzają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    618

chłopie w 30to letnim mf linki są oryginalne a ty o jakimś rdzewieniu piszesz... co to za złom??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    151

Jakieś może od roweru zakłada ja jeżdżę chyba z 7 lat sprzętem z 89r i co z linek to ręczny wymieniłem i może gaz w przeciągu przyszłego roku pęknie poza tym zero problemów to nie rozumiem jaki sens takiej zabawy jak za cenę siłownika można ze 3 linki kupić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    623

Pomysł skazany na niepowodzenie z jednego prostego powodu, Nie da się jeździć ze względu na czas reakcji na  zmianę położenia pedału przyspieszenia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    112

Dobrze piszecie że w 30 letnich i lekko młodszych linki i osłonki były dopracowane i guma nie parciała ,  teraz chodzi abyś kupował części ,tu nie chodzi o koszt linek tylko u mnie zimą potrafi zamarznąć ta od nożnego co cały czas chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    151

Może poprostu wystarczy ją jakoś zabezpieczyć a może jest poprowadzona nie tam gdzie powinna i zacieka do niej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    112

Musiałbym  popatrzeć czy dało by radę poprawić fabrykę i jakoś zabezpieczyć te linki ,co robię to staram się wejście wyjście musnąć olejem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    618

a olej lepi brud i sam prosisz się o problemy... ja tam nawet linek nie tykam i jakoś wszystko działa bezawaryjnie. Może ktoś linkę źle poprowadził i jest złamana

Jak już chcesz to smar teflonowy, biały czy jak go tam zwią

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    151

Tylu jest użytkowników tej serii i nie słyszałem od nikogo o takim problemie jesteś jednostką więc coś jest na rzeczy

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturop9    0

Witam . Gaz ręczny możesz  bardzo szybko zrobić z mechanizmu który reguluje wysokość świateł w samochodach jest hermetyczny wystarczy potencjometr dopasować lub zastosować z kompletu od samochodu oraz podłączyć 12v. Do gazu nożnego tego nie wykorzystasz ze względy na czas reakcji ,jak kolega wcześniej pisał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek83    5

Kup dobre linki, odpowiednio nasmaruj i zabezpiecz, żeby się pancerz nie ocierał o coś, co może go uszkodzić. Elektronika w tym zastosowaniu nie a absolutnie żadnego sensu. Są oczywiście rozwiązania hermetyczne odporne na uszkodzenia i zabrudzenia, ale za te pieniądze kupisz sobie zapas linek na całe stulecie. 

Zamiast budować takie rozwiązania lepiej poświęcić czas na sprawdzenie instalacji w ciągniku, czy na pewno wszystkie światła działają i czy przednimi nie oślepiasz innych kierowców - jeśli już tak bardzo chcesz się w elektryka bawić.

Plus za zapał, ale minus za brak wyobraźni i logiki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KacperTylka    0

Jest jedno logiczne zastosowanie takiego rozwiązania.  :)  Sterowanie radiowe wyciągarki leśnej elektrohydraulicznej. Z pilota sterujesz wyciągarką i gaszenie/zapalaniem traktora i gazem. Innego zastosowania nie wymyśliłem. A co do konstrukcji kupujesz specjalny siłownik do tego. Koszt samego siłownika 700 zł+sterowanie radiowe do wyciągarki ok. 1500zł. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecek92    2

Do sterowania precyzyjnego można zastosować generator ze zmiennym sygnałem PWN ==>  regulator silnika  DC <koszt 10zł jezeli umiesz  lutować> , albo kupić gotowca http://allegro.pl/elektronika-67193?string=regulator%20obrot%C3%B3w%20dc&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-ele-1-3-0222  jako siłownik mozna zastosowac od centralnego zamka

Edytowano przez jarecek92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam
      Mam problem z napedem pompy hydraulicznej, aktualnie naped na podwojnym kole pasowym, dwa paski 1120 (13mm szerokosci), przy wiekszym obciazeniu paski zatrzymuja sie i piszcza. Po zalozeniu nowych chwile byl spokoj, bo potrafilo silnik zadusic, a sie nie slizglo. Jednak znowu sie poluznily i to samo. 
      Chcialbym to przerobic, tylko jak najlepiej ? Zamiast kol pasowych zamontowac zebatki i dopasowac jakis lancuch ? Jezeli lancuch to jaki? Najzwyklejszy napedowy? Czy moze jednak wieksze kola i szersze paski, ale na to nie ma zabardzo miejsca, kolo juz prawie dotyka wentylatora. Najlepiej byloby spiac pompe bezposrednio, ale na to tez nie ma raczej miesjca.
      A moze macie jakies inne pomysly?
      Postaram sie dodac jutro jakies fotki.
      Silnik 70 KM, pompa dwusekcyjna strzelam, ze okolo 20/10 cm3
    • Przez pawelgruta
      Witam !
       
      Jakie szerokie opony  do przodu C 330 4x4 ?
       
       Mam na sprzedaz most i przekladnie do C 330 M . Most razem z  silownikem skretu.  Dorabiam napedy 4x4 do C 330 . Ładowacze czolowe z rama wzmacniajaca ciagnik udzwig 1 t. .Wykonuje modyfikacje hydrauliki.




    • Przez arturooo
      Tworzę wywrotkę skorupowa jednoosiową, ok 8t. Kilka zdjęć poniżej :
      rama, ramka pod kołyskę siłownika ze wzmocnieniami od spodu (trzeba było coś na spawać bo górna krawędź stopki ceownika nie jest równoległa z dolną krawędzią stopki i nakrętka nie przylegała by całą płaszczyzną. Wstawione tez wzmocnienie w ceownik z blachy 8mm.
      Wspornik osi czy może inaczej się to fachowo nazywa (między osią a ramą) z teownika szerokostopowego HEB 120 ale sciołem stopy o jeden cm czyli na 100mm żeby były sparte na osi jak najbliżej piasty. Ceownik 200 na główna ramę ma ok 80mm więc po 1cm na str zostaje na położenie ładnej spoiny. Ścięty pod skosem i zadekowany blacha 8mm. Przykręcany do osi na 4 śruby M16.
      Oś hamowana ( hamulec nie wiem jeszcze czy będę montował) chyba od rozrzutnika. Opony 400/60/15. Na razie tyle, prace będą posuwać się powoli bo pracuje przy przyczepie dorywczo, ale postaram się wrzucać na bieżąco.
       
       




    • Przez Keben123
      Witam.przymierzam się do budowania agregatu  uprawowo siewnego 2,7 m jaki jest koszt i czy warto  warto samemu budować taki agregat ?
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.