Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Trafił się i mnie problem z silnikiem w postaci dymienia na wysokich obrotach i czegoś co można by nazwać "parskaniem" (to brzmi jakby paliwo dopalało się jeszcze w układzie wydechowym) . Śledzę temat od początku więc orientuję się co i jak. W związku z tym, że wyjąłem silnik z kombajnu chciałbym zapytać Was czy te objawy występują od razu po odpaleniu silnika, czy dopiero po rozgrzaniu i czy jest to niezależnie od obciążenia?

Chodzi o to, że po wyjęciu silnika wymontowałem i sprawdziłem wtryskiwacze. Dwa lały, wszystkie miały za niskie ciśnienie otwarcia (~180 atm zamiast 208). Sprawdziłem przy okazji sprężanie w cylindrach. Po zamontowaniu wtrysków uruchomiłem silnik, rozgrzałem go (około 30 minut pracował na różnych obrotach) po czym kilkukrotnie wprowadzałem go na obroty właściwe dla pracy przy koszeniu. Dymienia ani "parskania" nie ma.

Nie za bardzo mam ochotę instalować silnik gdyby miało się okazać, że pod obciążeniem albo pod dłuższej pracy objawy znowu wystąpią. Macie jakieś spostrzeżenia albo uwagi w tej sprawie?

Opublikowano

mam 6.354 turbo w moim MF - claasa już sprzedałem

parska na wolnych obrotach poniżej 1000obr, powyżej chodzi równo, nie ma gdakania

najgorsze dla ucha jest to gdakanie na wysokich obrotach, w claasie wymieniłem pompę wtryskową na te z dodatkowym regulatorem na zewnątrz pompy (grzybek) i pracował znacznie równiej

trzeba zacząć od przejrzenia szczelności linii zasilania w paliwo oraz samej pompy wtryskowej

jeśli jest jakaś nieszczelność, to kombajn odpala po kilku obrotach wału, jak jest OK to powinien po nocy palić już od pierwszego cylindra

Opublikowano

Dzięki @jahooo . Z tym nie ma problemu. Odpalał zawsze, nawet pod miesiącach stania, po najwyżej kilku obrotach silnika, ciepły czy zimny. Ale po wyjęciu silnika i tak wymieniam wszystkie węże paliwowe, bo są sztywne. Pompę mam z regulatorem.

Opublikowano

Przyczyną pyrkotania na wysokich obrotach w tych silnikach jest nadmierny luz w przekładni kątowej napędu pompy jak i sama pompa starego typu bez przyśpieszacza kąta wtrysku. Wszystkie inne silniki z nowszą pompą np w MF chodzą idealnie. U siebie dołożyłem przyśpieszacz i tym sposobem zazegnalem pyrkotanie.

  • Thanks 1
Opublikowano

No dobra, po zdjęciu pompy i jej podstawy jest widoczne coś takiego (na zdjęciu). Co dalej rozebrać żeby dostać się do napędu, który może mieć luzy? Przy okazji zdjęcie pompy, która poszła do sprawdzenia. Czy to jest pompa z przyspieszaczem?

 

20230612_131304[1].jpg

20230612_131322[1].jpg

Opublikowano

Załóż z powrotem ta flansze skręć nakrętki i złap za ten wieloklin jakimiś kombinerkami i ruszaj nim góra dół. Powinien tylko lekko się ruszać. Jak jest znaczny luz to musisz to rozebrać zaczynając od pokrywy rozrządu a później wyjąć wałek że slimakiem, a na końcu dopiero tą ślimacznice którą widać na zdjęciu.

Opublikowano

Jak opisałem wcześniej, remont mojego silnika zakończył się jedynie na wymianie dwóch końcówek wtryskiwacza (lały), ustawieniu ciśnienia wtrysku wszystkich wtryskiwaczy i remoncie pompy wtryskowej. Pompę ustawiłem dokładnie na znak na na jej obudowie i znak na podstawie (wcześniej ustawiona była znakiem na pompie przesuniętym w lewo o jakieś 1 cm od znaku na podstawie). Silnik pracuje równo w całym zakresie obrotów i całkowicie ustało dymienie i parskanie. Przy okazji zmalało zużycie paliwa.

Opublikowano

Troszkę obok tematu, ale tutaj jest kilku mechaników:

Silnik Ford E2NN-4024-CD na  jakie cisnienie powinny być ustawione wtryskiwacze?

Lokalny szpec mówi, że nie znalazł, ale 190 ustawić i będzie ok. Czy napewno?

Silnik w ładowarce więc nie wiem w jakim temacie zapytać (może ktoś przekieruje)

Opublikowano
Dnia 2.06.2023 o 10:10, SipmaZ224 napisał:

Przyczyną pyrkotania na wysokich obrotach w tych silnikach jest nadmierny luz w przekładni kątowej napędu pompy jak i sama pompa starego typu bez przyśpieszacza kąta wtrysku. Wszystkie inne silniki z nowszą pompą np w MF chodzą idealnie. U siebie dołożyłem przyśpieszacz i tym sposobem zazegnalem pyrkotanie.

Odgrzewam kotleta. Chciałbym się dowiedzieć gdzie można nabyć taki przyspieszacz do pompy cav lub jaki jest jego numer katalogowy. Mój mercator oczywiście też ma ten pyrkajacy problem. 

Opublikowano
20 godzin temu, klepka077 napisał:

Odgrzewam kotleta. Chciałbym się dowiedzieć gdzie można nabyć taki przyspieszacz do pompy cav lub jaki jest jego numer katalogowy. Mój mercator oczywiście też ma ten pyrkajacy problem. 

chyba nie występuje osobno, tylko jako oddzielny typ cała pompa, poszukaj, gdzie rozbierają kombajny, pompy od silnikow montowanych w MF

U mnie na obrotach w MF nic nie pyrka i nie szczeka, za to lekko nierówna praca na jałowym biegu, co da sie wytrzymać

Opublikowano

Chyba to taka pompa jak na zdjęciu? Ciekawe czy da się przełożyć sam ten grzybek? Wolne obroty to akurat mi nie będą przeszkadzały najgorsza jest ta nie równa praca na wysokich obrotach. Nic tak nie wkurza ucha. Mam go 4 rok myślałem że się przyzwyczaję ale jednak nie. Pompa zrobiona wtryski zrobione a on dalej nadaje jak zepsuty.

Screenshot_2024-07-27-08-01-21-780_pl.tablica.jpg

Opublikowano

Za sam przyspieszacz nowy kiedyś chcieli około 1500zl. Ja miałem pompę że złomu od silnika 4 z przyśpieszaczem i przełożyłem środek z mojej. Pompa bez przyśpjeszacza nie ma miejsca na sam przyśpieszacz. Trzeba zwrócić uwagę na różne korpusy pomp od strony napędu. Przyspieszacz też jest inny od pompy która się obraca w lewo A inny od prawej pompy ale to da się przerobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
    • Przez Szron88
      Witam.
      Sąsiad poprosił mnie o pomoc przy kupnie kombajnu. Sam posiadam JD 1065 i z Claasem nigdy nie miałem doczynienia. Prosiłbym użytkownikow dominatorów na co zwrócic szczególnie uwage bo jednak claas sie troszke różni od JD. Wyjazd na oględziny jutro rano więc mało czasu na zbieranie informacji. Z góry dzieki za pomoc.
    • Przez kotek85
      Witam 
      Potrzebuję waszej rady który z kombajnów wybrać rowazam New Holland 8030 8040 lub Dominatora 66. Kombajn pracował by na 40-50 ha.
      Z góry za wszystkie sugestie dziękuję
    • Przez Theprzemo205
      Witam Jestem zainteresowany tym oto kombajnem.  https://www.olx.pl/oferta/claas-mercator-50-kosa-3m-oryginal-jeden-wlasciciel-export-szwecja-CID757-IDCeVnD.html#fe296148d1 
      Za bardzo się nie znam na kombajnach. Dotychczas uztkowałem tylko Claas Cosmos. Czy mercatorem da rade kosić kukurydze i rzepak?  Czy te 2029 motogodzin to dużo jak na taki kombajn?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v