Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Chota

100 sprawnych koni

Polecane posty

Chota    1

Witam,wiem ze takich temtow jest spro ale niezamykajcie go dopuki sie niezdecyduje jaki traktor wybrac. :)

Od jakiegos czasu z tata zastanawiamy sie nad kupnem ciagnika ok 100 km.

Wiec ciagnik mialby byc do 60 tys z turem lub nie dobrze jagby byl dosc nowy czyli interesuja mnie ciagnik od 1991 roku w gore .Ciagnik bedzie robil na 40 ha jako glowny oczewscie.

Mielismy brac case 956xl ale z kupnem sie lepiej zastanowic niz potem zalowac

niedawno bylo na allegro pare fajnych nedrogich lambo i nawet jeden mial z 98r i kilka renaultow aresow niedrogich i stosunkowo nowych ale byly tagze case 5140,mf 4255,ursusy 1134 itp

a wiec jest w czym wybierac tylko niewiadomo na co sie zdecydowac wiec moze wy mi doradzicie :):):)


URSUS-Moc i Potęga
IHC-Jeszcze więcej mocy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MarcinPykuS    64

Wydaje mi się, że @Chota źle sformułował jedno zdanie, dokładnie to: "...jagby byl dosc nowy czyli interesuja mnie ciagnik ktory niebedzie przekraczal 1991 roku.", pewnie chodzi mu o to, że ciągnik ma być od 1991 w górę... :)

 

@grzecho106 ten JD jest z 1984, więc już pewnie bardzo dużo przeszedł... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid12    10
Napisano (edytowany)

Ale czy jest sens kupowania uzywki z turem, a szczególnie sprowadzonej z zachodu?? Moim zdaniem nie ponieważ sąsiad mojego wuja kupił jakąs tam starą renie z turem i pojezdził pare miesięcy i mu skrzynia poszła i niewiem czy ją juz zrobił.....a tur mu wcale nie jest potrzebny bo kiszonki w balotach niewozi krowy w oborze stoją juz prawie pod stropem....a zapłacił za nią chyba z 35tys.

 

Więc radze kupic ciągnik bez tura a tura mozna tez kupic jakiegos uzywanego i niedrogo np. http://www.allegro.pl/item359982461_ciagni...ndt_deutz_.html i http://www.allegro.pl/item359670325_ladowa...etor_ursus.html moze by pasowała jak nie no to szukac dalej....

Edytowano przez Olik
Jeden wielki chaos!

Kierownicę ujął w dłoń, przeżegnał się, beret na skroń
W stacyjce klucz i raz i dwa, spalin kłąb i silnik gra
Już na polu za łanem łan, wykonany za planem plan
A w duszy radość albo gniew, słoneczko mu gdzieś zza drzew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny    2

Ja szczerze radził bym ci z używanych jakiegoś MF a to że psują sie w nich skrzynie biegów to w większości przypadków wynika to z nie umiejętności posługiwania sie większym nowszym ciągnikiem ( tak jest gdy ktoś się przesiada z jakiegoś staruszka do nowszego traktora takie jest moje zdanie ) i ja np bym ci radził :

http://www.allegro.pl/item363446987_massey...80_z_turem.html - tego ma mój wujek od prawie 2 lat i jeszcze nić tam przy nim nie grzebał :)

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B47107 - trochę mniejszy ale te 5 KM to to niewielka strate ( ale ten ma 4 silnik )

LUB

http://www.allegro.pl/item365744194_massey...guson_3080.html + jakiś ładowacz trzeba by było dokupić

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B47537 + jakiś ładowacz trzeba by było dokupić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor    3

z tymi skrzyniami w mf jest też sporo propagandy wiec jak skrzynia chodziła bezproblemowo to nie powinno sie nic psuć jak bedziesz umiejętnie używał i najrozsądniej iść w strone mf bo urusus to wiadomo, słaba ta technika i konie pod maską nie to co na zachodzie. JD nie kupisz w tej cenie z tych lat a mf i owszem więc dobrze sie porozgladaj za mfem :)


Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

jak używany to mf, zakładałeś dużo różnych tematów na temat ciągników, dlaczego jednak nie nowy? nie lepiej raty spłacacac jak ciągle pchać kase w remonty? Nie ma się co oszukiwać nikt dobrego ciągnika za małą kase nie sprzeda, a pozatym potrzebujesza akurat 100km? już kilku u nas pokupiło po 100 -120 km i na rope wyrobic nie mogą bo sprzęt jeszcze kilka lat bedą kompeltować :)

ale jak jużto masz przemyślane to coś z mf-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Ja bym proponowal jednak cos z JD :) Z wlasnego doswiadczenia wiem ze starsze ciagniki spod znaku jelonka sa bardzo dobre i nie przysparzaja wielu klopotów.Chodzi mi tutaj o serie 3xxx ktora nie posiada w sumie zadnej elektroniki a na 40ha w zupelnosci wystarcza.Z tym trzymaniem sie rocznika to tez nie przesadzaj bo mozna kupic dobra maszyne z 86 roku a takze i klamota z 91 za te same pieniadze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johny    2

a takie pytanie czy na obrobienie tych 40 ha nie starczyło by coś ponad 80 KM ? my mamy trochę ponad 30 ha ornego i zamierzmy kupić JD 5620 :) i jak dla nas to on napewno wystarczy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chota    1
Napisano (edytowany)
Wydaje mi się, że @Chota źle sformułował jedno zdanie, dokładnie to: "...jagby byl dosc nowy czyli interesuja mnie ciagnik ktory niebedzie przekraczal 1991 roku.", pewnie chodzi mu o to, że ciągnik ma być od 1991 w górę... :)

ajjj rzeczywiscie źle napisałem, chodzilo mi o ciagnik od 1991 r w góre.

 

a takie pytanie czy na obrobienie tych 40 ha nie starczyło by coś ponad 80 KM ?

nie wiem dlaczego ale ostatnio wszyscy mi to mówią jednak zawsze troche szybciej zaorać, a te 80 km dużo tansze nie będzie od 100 km

 

No tak, ale ten Case ma 6 cylindrów ja bym radził kupić z 4 bo na pewno mniej spali.

no tak 4 gary mniej spalą ale 6 cylindrow jest bardziej, eee jak to powiedzieć, bardziej wytrzymale i trwale od 4

 

http://www.allegro.pl/item364341124_zetor_...nio_.html#photo

Zetor 8540 może 100km nie ma ale nie jest zły

fajny zetor i z turem no i nowy dosć a do zetora to problemu z czesciami raczej niebedzie, tylko jakby ciut mocniejszy

Edytowano przez mirasek
ortografia, interpunkcja

URSUS-Moc i Potęga
IHC-Jeszcze więcej mocy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8

@Chota

Koledzy dobrze Ci radzą. Nie pchałbym sie w 6-cylindrowy ciągnik, mimo że ma swoje niezaprzeczalne zalety ale w lekkich pracach 4T wygrywa wydajnością (czytaj: mniej spali), dodatkowo ciągnik jest znacznie zwrotniejszy i zwinniejszy, więc będzie bardziej uniwersalny w naszych warunkach.

no tak 4 gary mniej spala ale 6 cylindrow jest bardziej eee jak to powiedziec bardziej wytrzymale i trwale od 4

2 dziury więcej do remontu :) a poważnie to wypracowany silnik będzie wypracowany, ile by nie miał cylindrów. Przy 4T liczyłbym sie z ewentualnym kosztem regeneracji turbiny i tyle.

 

Co do mocy to też bym sie nie upierał przy tych 100KM bo koniecznie chcesz ciągać pług 5-skibowy, ale co poza tym? Z Sipmą Z279 świetnie radzi sobie już 70KM, a podpięcie jej pod ~100KM często powoduje Heine-Medine mimo zabezpieczeń (poczytaj moje posty o Sipmie). Szukałbym czegoś w przedziale 80-90KM żeby pociągneło pług 4x40 i z lżejszym sercem zapniesz go do mniejszych maszyn po C360... chyba że kupujesz ciągnik tylko do orania :)

 

Przy wyborze kierowałbym sie głównie stanem technicznym, choć wizualny też jest ważny żeby nie było wstyd tym jeździć. Dobrze znaleźć kompletnego (zaczepy, obciążniki, błotniki, itp.) z pneumatyką i na względnie dobrych oponach przynajmniej z tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chota    1

a jeszcze ciekawi mnie jak to jest z elektronika w tych case serji 51** bo juz slyszalem rozne opinje o nich <_<


URSUS-Moc i Potęga
IHC-Jeszcze więcej mocy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid12    10

chota mógłbyś się pokusic o tego NH co link podał @DJBomba mój wujek ma takiego i wcale nie narzeka biegi załączane bez sprzęgła nawet jednosotpniowy wzmacniacz momentu(tylko ze u niego niedziała)....tylko ze rewers jest mechaniczny:(


Kierownicę ujął w dłoń, przeżegnał się, beret na skroń
W stacyjce klucz i raz i dwa, spalin kłąb i silnik gra
Już na polu za łanem łan, wykonany za planem plan
A w duszy radość albo gniew, słoneczko mu gdzieś zza drzew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez dawid199303
      Witam jaki proponujecie ciągnik o mocy jak w tytule? Same, MF, Lamborghini, czy jakiś inny? i cenowo do 60 tyś  
    • Przez młodystaryrolnik
      Witam co byście mi doradzili mam do wyboru z pośród 3 typów. Traktor jako główny w gospodarstwie do 30 ha, bydło mięsne i uprawy na ziemia ciężka teren pogórkowaty, 10ha oddalone o ok 8 km od gospodarstwa.   
      Valtra N104 z podłokietnikiem active praktycznie na maksymalnym wyposażeniu : pojemność 4,4 AGCO moc znamionowa 105 km moc max z doładowaniem 115km przekładnia 30+30  pod obciążeniem wom 540/540E/1000 koło 540/65R38 i 440/65R28 rozstaw osi 2665mm kabina amortyzacja  oś przednia amortyzacja  przedni TUZ valtra pompa 90 l/m 4 pary wyjść z tyłu sterowne mechanicznie  tylny podnośnik max 6,3T zawory miedzyosiowe + 1 wyjście z przodu  strownanie tuza i hydrauliki z joystica fotel pneuatyczny + oświetlnie dodotkowe klima zwykła cena ok 270-280 netto 2. Styer 4115 Profi 
      pojemność 4,4FPT moc znamionowa 116 km moc max z doładowaniem 145km przekładnia powershift 24x24 pod obciążeniem wom 540/540E/1000 koło 600/65R38 i 48065/R28 michelin rozstaw osi 26845mm kabina amortyzacja  oś przednia amortyzacja  przedni TUZ  pompa 150l/m 4 pary wyjść z tyłu sterowne elektrohydrauliczne  tylny podnośnik max 7,8T zawory miedzyosiowe + 1 wyjście z przodu  strownanie tuza i hydrauliki z joystica lusterka el i grzane fotel pneuatyczny podgrzewany + oświetlnie max klima automatyczna cena ok 260-265 netto 3. Class Arion 430
       pojemność 4,4 FPT moc znamionowa 105 km moc maxymalna 110km przekładnia powershift 16x16 pod obciążeniem /DYNA 4 wom 540/540E/1000 koło 440/65R38 i 540/65R28  rozstaw osi 2525mm kabina bez amortyzacja  oś przednia amortyzacja  bez przedni TUZ  pompa 100l/m 3 pary wyjść z tyłu sterowne mechanicznie  tylny podnośnik max 5,7T fotel pneuatyczny  + oświetlnie max klima manualna kolorowy wyświetlacz cena ok 240- 248 netto Wszystkie ciągniki są super  w wyposażeniu bogatym w stosunku do podstawowej wersji, proszę o opinie na temat takich ciągników i co byście mi polecili, ceny już raczej już nie do negocjacji. ( nie wiem czy dilerzy  nie chcą ze mnie za bardzo zedrzeć i już wspominają o szykujących się podwyżkach ) 
       
    • Przez piotrek202127
      Witam wszystkich zgromadzonych,
      Chcę kupić ciągnik rolniczy DF lub zetora
      I teraz jeśli moglibyście powiedzieć coś o tych ciągnikach i który z tych 2 jest lepszy, jak jest ze spalaniem, awaryjnością  i dlaczego dany ciągnik jest lepszy, to byłbym wdzięczny. Ciągnik pracowałby jako główny ciągnik tzn. orka, siewy itp. Możecie podawać inne propozycje o podobnej mocy  i cenie
      Pozdrawiam 
    • Przez 1994kuba1994
      Witam. Szukam ciągnika od 80 km w górę do maks  50 tyś i mam okazję na zetor 9540 za 42000 tyś ale do tej pory szukałem case i renault. Ale zetor młodszy, komfort też jest a najważniejsze części dużo tańsze. Ma być głównym koniem narazie na 30 h. Ogólnie to mało tych zetorow jest i to dlatego że dobre czy że były złe i nie produkowali  ich więcej? 
    • Przez Bob27
      Witam,
      Rozważam kupno małego ciągnika do obsługi niewielkiej stajni (6 koni) i 3 ha gruntu przy stajni. Grunt jest obsiany trawą. Ciągnik musi mieć ładowacz czołowy, do transportu bel siana/słomy, poza tym będzie używany do koszenia pastwiska, brony, talerzówka, w zimie odśnieżanie dojazdu do domu (100 m). Najlepiej jakby miał napęd 4x4. Budżet jak najniższy ale w granicach rozsądku w stosunku do jakości, nie wiem za jakie pieniądze można kupić coś sensownego. Mam dostęp do MTZ-82 ale do moich celów jest za duży i nieporęczny.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.