Skocz do zawartości

slajders25

Members
  • Postów

    536
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

4 obserwujących

O slajders25

  • Urodziny 05/07/1979

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    BHA

Ostatnie wizyty

5530 wyświetleń profilu

Osiągnięcia slajders25

  1. Cześć. Czy ktoś wie jak policzyć realne obciążenie podnośnika w związku z odległością. Konkretnie to mam zamiar kupić siewnik zbożowy 2 talerzowy i sprzęgnąć go przez hydropak z talerzówką. Ciągnik ma udźwig katalogowy 7100kg. Siewnik ze zbożem jakieś 1500-1700kg, talerzówka jakieś 1200-1300kg. Czyli łącznie jakieś 3t ale długość całego zestawu to jakieś 4m. Wiadomo że przedni balast obowiązkowo. No i teraz czy ciągnik uniesie cały ten zestaw czy zostanie kupić nabudowany???
  2. https://www.olx.pl/d/oferta/massey-ferguson-mf-6180-CID757-ID147KoP.html?bs=olx_pro_listing
  3. slajders25

    MF6180

    SPRZEDAM. Rok 1996. Dynashift4. Stan bardzo dobry jak na ten wiek. Gotowy do sezonu. Podlaskie.
  4. Mój 6180 też jechał kiedyś 30km/h i nie dało się powyżej 2000obr go wkręcić. Wystarczyło podciągnąć linkę gazu przy pedale (na regulacji) i pojechał 38 i obroty 2100 choć powinny 2200
  5. Kolego uziu92 mam do ciebie kilka pytań odnośnie tego masseya ale chyba masz skrzynkę pełną i nie można do napisać. Odezwij się do mnie ja możesz
  6. Witam ponownie. Jeździłem, patrzyłem i powiem że szału nie ma. Ale... W oko wpadł mi 6480 na silniku sisu, dyna6. w miarę w oryginalnym stanie. Ponoć te silniki są lepsze od perkinsa 6,5L (we wcześniejszych modelach był perkins 6L) no i skrzynia dyna6 ponoć bardzo przyjemna do pracy. Warto dołożyć kasy.... A może ktoś wie skąd wziąć instrukcję do niego w jakimkolwiek języju
  7. Z tego co mi wiadomo to od 2007r były z silnikiem sisu i dyna6 ale one są raczej poza moim zasięgiem. Skupiam się na silnikach perkinsa. Może ktoś z użytkowników wypowie się...
  8. Witam. Rozgląda się za ciągnikiem tak z 140-150km. Interesuje mnie MF6480. Pytanie do użytkowników o awaryjność. Pełno w necie jest opinii że silnik perkinsa to gie... i że tylko sisu. Że wtryskiwacze padają, pompy paliwa, tylny podnośnik słaby itp. Mnie wszystko to dziwi bo mam obecnie 6180 z 96r i ten ciągnik jest naprawdę zajeb... Ma swoje wady ale służy mi od 1500 motogodzin i złego słowa o nim nie powiem. Wymieniłem w nim chłodnicę, pompę wody, uszczelniłem chłodniczkę i naprawiłem sterownik. Moim zdaniem to normalne rzeczy. Silnik igła. Choć to stary ciągnik to nawet przy ciężkiej pracy nie dymi. A silnik w 6480 jest przecież ten sam tylko dodano interkuler. Tak samo jak skrzynia dyna4 i tylny podnośnik. Nie zmieniałbym 6180 gdyby nie to że ma za lekki przód i ciut za mało mocy jak na moje maszyny. I teraz jak to jest naprawdę z tą awaryjnością. I jeszcze jak się wam sprawuje amortyzacja osi i kabiny bo z tym nie miałem doczynienia.
  9. Problem rozwiązany. Tak jak obstawiałem (kolega 12Pafnucy też) awarii uległ sterownik. Podczas diagnozy od razu wyszło że żółw-zając nie daje sygnału. Naprawa 1 dzień i dzisiaj testy. Wszystko działa. Jakby ktoś z podlaskiego potrzebował to mam namiar na gościa co robi to w miarę szybko i jak trzeba to dojedzie na miejsce naprawy.
  10. Dzisiaj rano przed odpaleniem odpiłem wtyczkę od czujnika. Po odpaleniu dźwignia od biegów nie była zblokowana ale ciągnik był na biegach polowych. Nie dało się załączyć zająca. Po wpięciu kostki w czujnik nic się nie zmieniło.
  11. Też obstawiam sterownik. Bezpieczniki sprawdzone, wymieniony też na nowy czujnik żółw/zając. Jestem z podlaskiego i chętnie skorzystam z pomocy
  12. Witam. Problem jest taki. Od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika po nocy dźwignia zmiany biegów zblokowana jest w położeniu 3-4 i nie świeci kontrolka zająca. Tak jakby nie było luzu ale biegi 3 i 4 wchodzą bez problemu i ciągnik na nich jeździ normalnie. Po mocnym pociągnięciu dźwigni do siebie, lewarek się luzuje i wszystkie biegi wchodzą normalnie tylko skrzynia zostaje na żółwiu i nie można już przełączyć na zająca. Kontrolka też nie świeci. Po jakimś czasie kontrolka od zająca zaczyna losowo zapalać się lub gasnąć. Jak zaczyna migać znów lewarek zaczyna się blokować. Ale jak już się na stałe zapali zając to skrzynia zaczyna działać normalnie tzn. zmiana żółw zając i wszystkie biegi wchodzą normalnie. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu znowu zaczyna losowo gasnąć i zapalać się zając ale trwa to krótko i potem wszytko działa normalnie. Najgorzej po nocy bo zanim się wszystko unormuje to mija dużo czasu. Dodam że napęd, blokada, półbiegi, wom, ehr działają bez problemu. Ktoś nakieruje gdzie szukać awarii?
  13. Udało ci się coś ustalić w kwestii tej awarii. Bo mam ten sam problem tylko w 6180. Mam te same objawy tylko u mnie nie idzie przełączyć na zająca i nie świeci kontrolka. Po jakimś czasie sam zapala kontrolkę zająca i wtedy wszystko wraca do normy. PS. U mnie awarii uległ sterownik
  14. Do liczenia przejazdów przyda się licznik impulsów Np. taki tani od chińczyka https://allegro.pl/oferta/cyfrowy-licznik-impulsow-csk5-nkw-5-cyfr-lekki-16296029818
  15. slajders25

    Ziemniaki

    Dlatego nikt nie chce już tak pracować. I dlatego też cena na rynku za kg 2.5-3zł.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v