Tc56

Members
  • Ilość treści

    534
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutral

O Tc56

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 06/26/1987

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Okolice Torunia
  • Zainteresowania
    Maszny rolnicze, uprawa ziemii.

Ostatnio na profilu byli

14229 wyświetleń profilu
  1. Tc56

    Rauch AXIS 30.2 W

    macko ja nie wiem jak jest w modelach z wagą. Ja podnoszę rozsiewacz do wysokości roboczej i gaszę ciągnik następnie taruję ( tak pisze w instrukcji), włączam komputer i wsypuję nawóz i w pole. Jak jest z wagą to nie wiem musiał bym poczytać w książce. Zadzwoń do serwisu to Ci pomogą jak nie to Kunh Polska. Ja też mam w swoim wagę ale ona jest tylko aby pokazywać ile nawozu mi zostało w rozsiewaczu.
  2. Tc56

    Rauch AXIS 30.2 W

    Miałem 30.1 bez wagi teraz mam 20.2 z EMC, w 30.1 tylko dwa razy zrobiłem kalibrację i nic nie pasowało. Współczynnik sam ustalałem i było najlepiej, np. saletrzak ustalałem na 1, saletrę włocławską na 1,21 nic się nie zgadzało z tabelami. Teraz w 20.2 mam EMC i sam ustala i niby się zgadza współczynnik ale i tak sieję za dużo ponieważ prędkość bierze z czujnika na kole i nie uwzględnia poślizgu. Kalibrowałem już parę razy czujnik, odsuwałem tarcz od koła i tak między prędkością z rozsiewacza a prędkości pokazywaną przez ciągnik przy uwzględnieniu radaru jest 1 kilometr różnicy. W 20. 2 mam problem z szerokością rozrzutu, na tarczach S4 miał problem z wysiewem na 24 metry, założyłem S6 i też szału nie ma niby ciągnik ma 550 na wałku EMC też pokazuje tyle a ciężko mu dorzucić na te 24m- 30.1 chodził na tych samych ustawieniach tych samym ciągnikiem i siał spokojnie na 24m a ten ma problemy.
  3. Tc56

    New Holland TC56

    Każdy ma swój politykę. Ja tu bardziej pisałem o ich zasadach na jakimi się kierują- po prostu są inne niż gdy się sprzedaje zwykłemu rolnikowi ( tak sprzedawałem poprzednie kombajny). Nie handluję maszynami zawodowo tylko sprzedaję gdy wymieniam coś w gospodarstwie i dla mnie postępowali ich po prostu było dziwnie. Drugie malując miejsca wytarte farbą to nie ukrywam stanu zużycia maszyny tylko ją konserwuję- bo robię to co roku po prostu nie lubię rdzy, spalonych olejów lub ropy jak inni robią. U nas w okolicy to normalne tak samo malowanie pługa po sezonie czy elementów maszyn uprawowych. Jak by nie oni to ktoś inny by kupił tylko prawda jest taka że stymulują cenę na rynku, są okresy gdy nie kupują to ceny TC spadają o około 40 tys. Polak albo musi znać już TC albo kupi bo tańszy- bo już sporo się na słuchałem że co pan Fiata do Mercedesa porównuje ( porównując TC do Mediona który w tedy był w ofercie Claas) itp. tylko jakie są parametry pracy jednego i drugiego...
  4. Tc56

    New Holland TC56

    Poszedł na kraj. Turek wstępnie dawał 20 tys. więcej niż na kraj ale handel z nimi to masakra i też koszty są z wysyłką związane. Jak już się nie mogłem od nich odegnać ( po 10 telefonów dziennie) to jeden przyjechał i stwierdził że silnik przekładany itp.- nawet go nie zapalił nie otworzył osłon. Nie chcieli mojego bo bali się że na wschodzie im nie pójdzie w takiej cenie- ja co roku malowałem ślimak i motowidła farbą gdzie się wytarła farba- a im to nie leżało. Co telefon to tylko się pytali czy malowany- dla niech im gorszy stan tym lepiej- paranoja. No i też mają ciekawe zagrywki kupują go przez telefon za tyle i tyle i przyjadą go obejrzeć ale usuń ogłoszenie a potem na miejscu zbijamy cenę bo już jest zdjęty z ogłoszenia. Trochę się o ich sztuczkach dowiedziałem od dealera bo z nimi współpracuje. Cały tydzień się broniłem żeby mi żaden na podwórze nie przyjechał to w sobotę Polaka mi podstawili do telefonu żeby adres wyciągnąć. Ogólnie to gorsi od Turków są Pakistańczycy. Sprzedałeś go Turką czy handlarzowi polskiemu z którym współpracują? Kombajn jedzie pod firanką bo koszty- tu przywożą dywany a z powrotem kombajny biorą, wiozą to do Turcji lub Iraku a później na kołach kombajn jedzie do Pakistanu. Turek wykupuje połowę produkcji Płockiej fabryki i sami narzekają że współpraca z nimi jest bardzo ciężka sam się przekonałem i nie polecam.
  5. W październiku za CX 5.80 chcieli 515, golas by był za 500 może wiec myślę że goły 6.80 za 530- 540 szło wyciągnąć- cena bez hederu oczywiście oraz bez opcji, no chyba że chcesz iść na minimalizację ceny całkiem to można w tedy jeszcze urwać tylko czy jest sens, bo później taką maszynę nawet będzie ciężko sprzedać. To co dealerzy w Polsce mają w standardzie wyposażenia idzie jeszcze zmniejszyć- np. katalog części to jest 300-500 złotych zależy od marki.
  6. Cena to już sprawa handlu z resztą mało co pomie ponieważ kombajn jest z placu- w wrześniu w Polsce były jeszcze dostępne dwie sztuki nowych CX 6080. Wyposażenie to heder vario 6m, wózek 3 kołowy, rozrzutnik plew, wilgotnościomierz, sita na pochyłości, system zmiany prędkości wialni na wzniesieniach, zaczep automatyczny, koła 800 a tak to chyba standard. W 2018 szło kupić cx 5.80 w okrojonym wyposażeniu za 550 tys. Laserowe prowadzenie kombajnu kosztuje 24 tys. W maju ma ruszyć produkcja CX w Płocku. 5 klawiszy może zrobić 20 ton ale wszystko zależy od systemu młócącego i sit. W 540 ma tylko jeden bęben i ciężko to zrobić co innego T550 gdzie bębnów jest znacznie więcej. Separatory mają znaczenie z moich porównań TC z separatorem spokojnie zebrał 2 tony pszenicy więcej od tego z jednym bębnem- choć teorie są różne( ostatnio słyszałem że separator to tylko bajer i później jest problem bo trzeba łożyska w nim wymieniać albo teks sprzedawcy aby zbić cenę" separator jest na górzyste tereny, na Mazowszu jest zbyteczny"
  7. RSM to dobra maszyna i wydajna. Na dużych polach te 40 ton jest w stanie zrobić, problem był z rozdzielaczami łanu- bardzo lipne, obsługa kombajnu jest prosta i jest dużo miejsca wszędzie. Kabina jest bardzo duża ale głośniejsza niż w JD i gorsza jest widoczność na heder. Opony przednie od razu trzeba brać 900 bo 800 są za małe do tej masy. Cena w sierpniu na kombajn z wózkiem 3 kołowym wynosiła ok. 180 tys euro. Ceny w NH CX 5.80 średnio skompletowany we wrześniu kosztował 515 tys. do oddania bez hedera. Zwykły heder w NH to koszt ok 50 tys, Vario kosztuje 100 tys. tylko w tym drugim wózek też jest droższy -3 kołowy kosztuje ok 18 tys. Rozrzutnik plew koszt 18 tys. czujnik wilgotności 4 tys. czujnik przepływu strat na podajniku w standardzie, ogrzewanie 2 tys., tylnie koło 460 z tego co pamiętam aby były większe to trzeba zamówić od razu rozsuwaną tylnią oś a to już spory koszt- dodatkowo plus koła 900 zamiast 800 to łączny kosz katalogowo wynosił 30 tys. Sterowanie elektryczne kierownicami szarpacza to 4,5 tys., kamera cofania oryginał 800 zł, dodatkowy monitor do kamer lub GPS to 8 tys. Mały CX w standardowej kompletacji nie będzie mógł młócić kukurydzy nigdy( na prawie bo przeróbka jest bardzo droga)- nie ma wyjścia napędu z prawej strony na gardzieli i pas napędzający heder nie jest trzy rzędowy tylko dwu rzędowy, tak samo trzeba skompletować kombajn do hederu Vario- standardowo ma tylko 3 wyjścia hydrauliczne na heder. Kabina jest już fajna owszem gorsza niż w zielonym ale ok tylko tej jojstik- masakra. No widzicie jak to jest z tymi handlami- gdy już miałem kombajn wybrany to Claas chciał mi zaproponować Tucano 440 za 670 tys.(ciekawe co za kompletacja by tam była albo czego by tam nie było). Ja już wybrałem kupiłem CX 6080.
  8. Kombajn handlowany we wrześniu i październiku. Ceny NH TC dealer nie chciał w ogóle wyliczyć- stara konstrukcja, powoli wygaszają produkcję, wycofali najbardziej chodliwy model i brak możliwości segmentowania klepiska oraz nie zmieniony pas na młocarni (taki sam jak w moim TC56- jest za mały przez 13 sezonów zajechałem 4 a znam ludzi którzy wymieniają co sezon) ale wstępnie mówili o cenie za dobrze wyposażony na poziomie 500 tys. Większość produkcji TC idzie na Turcję, zapotrzebowanie na tego typu kombajny w Europie spadło znacząco. JD W 540 cena we wrześniu to 670tys. za dobrze wyposażony bez rolnictwa precyzyjnego do tego stół tucholskiego 15 tys. z kosami mechanicznymi i wózek 3 kołowy około 7 tys., heder 618 od tego trzeba odliczyć rabat przedsezonowy 30 tys. Ostateczna cena po wizytach JD Polska 650tys z tucholskim stołem kosami elektrycznymi i wózkiem w dość bogatej specyfikacji ale trzeba go było wykupić u dealera z danego regionu. Na tle innych marek mają bardzo korzystne finansowanie maszyn bez haczyków. Podaję ceny(netto) wyposażenia może komuś się przyda: wilgotnościomierz 15 tys., dopłata miedzy hederem 616 a 618 to 7 tys. szarpacz premium 7 tys. dopłaty, lepsze sita 6 tys. lodówka 7 tys., sita elektryczne 9 tys. Zbiornik ziarna powiększony do 10000l 27 tys. rozrzutnik plew 24 tys, kopiowanie hederu 15 tys. czujnik niedomłotów 4 tys. oświetlenie serwisowe 3 tys. listwa domłacająca do jęczmienia 2,5 tys. dwu zakresowa młocarnia 10 tys. podnośniki wyległego łanu 1400zł, oświetlenie led 7 tys. stół do rzepaku tucholski z kosami elektrycznymi 20 tys., hydrauliczne 22 tys. Miałem go na testach i komfort pracy super ale ciężko nim zrobić te 20 ton jak mówi, ma tylko jeden bęben młocący(choć większy niż konkurencja i szerszy niż inne 5 klawiszowe), heder Vario dostępny dopiero od 22 stup, deflektor hederu dostępny tylko w szerszych hederach. Porównując z żółtkiem jest lepiej wykonany ma dużo więcej bajerów do wyboru i to przydatnych komfort w kabinie lepszy ale ma DPF, napędy przez przekładnie kątowe, klawisze na klepkach i innego typu podsiewacz. Dopłata do T550 to co najmniej 150-180 tys. tak mnie zapewniali. Testowałem też Rostelmash RSM 161 ale nie wiem czy można w tym temacie pisać tyle o testach, cena taka jak podaje Korbanek w ogłoszeniach.
  9. Tc56

    New Holland TC56

    Oj ta folia ludzi koli- po prostu w sezonie na siedzeniu leży duży ręcznik i na nim siedzę bo nie lubię jak się siedzenie materiałowe ubrudzi- zatkana młocarnia i już mamy brud w kabinie. Umowa kupna sprzedaży. Kombajn kolejny na 90% to żółtek.
  10. Tc56

    New Holland TC56

    https://www.olx.pl/oferta/new-holland-tc56-CID757-IDvY8t1.html#28d31903fc Tu wszystko pisze.
  11. Tc56

    New Holland TC56

    12 ton ziarna pszenicy, mam porównanie do kombajnów bez separatora i różnica wynosi około 2 ton na godzinę.
  12. Tc56

    New Holland TC56

    Dawno mnie nie było, maszyna cały czas garażowana -nawet w żniwa. Awarie przez tyle lat jakieś się były ale nie duże- największa to pęknięte ślimaki w koszu sitowym(wersja na Polskę miała je słabsze niż na Niemcy- obecnie są już założone wzmocnione). Aktualnie szuka nowego właściciela. Lubię mieć zadbane maszyny. W sezonie młóciłem swoje 120-150 ha, a w godzinę około 12 ton przy wysypywaniu w biegu.
  13. Tc56

    New Holland TC56

    13 sezon za nim i nadal się błyszczy.
  14. Po to jest ta regulacja aby dobrze ustawić miejsca podcięcia pod talerzami- aby się nie pokrywały. Patent skopiowany chyba od Vaderstad- bo tam już ponad 10 lat występuje.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj