Mazurowa

Members
  • Ilość treści

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutral

O Mazurowa

  • Ranga
    Nowicjusz

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dzień dobry! Otrzymałam pismo aby zrobić korektę wniosku i biznesplanu (woj. dolnośląskie). Mam kilka pytań: - chcę wprowadzić zmiany w biznesplanie polegające tylko na zmianie typu urządzenia i jego ilości ale zmieni sie także cena, czyli planowane koszty, ktore ma pokryć premia. Nie wypłynie to w ogóle na rodzaj i typ działalności, nie zmieniają sie przychody w biznesplanie. Czy mogę to zrobić? czy i gdzie mam uargumentować swoją zmianę? - prosze o podpowiedź, o co chodzi w załączniku "Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu sie o pomoc de minimis" - część C punkt 6 - rozdzielność rachunkowa działalności. co tu trzeba wpisać - jak zapewnia sie taka rozdzielność rachunkową? Im więcej czytam instrukcji tym mniej rozumiem... - osoba starająca sie o premię za 5 lat osiągnie wiek emerytalny - czy może to wpłynąć na decyzję? (oprócz tego, że nie otrzyma punktu za wiek :) ) Dziękuję!
  2. Panowie, czy zużycie materiałow/surowców w tabelce w biznesplanie to amortyzacja?
  3. Co wpisujecie w: II.1.2 Koszty innych środków związanych z pozarolniczą działalnością gospodarczą II.1.3 Koszty szkoleń, usług doradczych, lub innych przedsięwzięć wymaganych do rozwoju pozarolniczej działalności gospodarczej II.1.4 Koszty towarzyszące (niezbędne do realizacji operacji – zakres towarzyszący) gdzie wpisujecie koszty związane z KRusem/Zusem, ubezpieczeniem, serwisem sprzętu itd?
  4. Dzień dobry, Wy, Forumowicze, wiecie wszystko więc zwracam sie do Was z pewnymi pytaniami: - nr PKD - wiem, że wybiera sie 3 numery, ale rejestrując firmę można wpisać więcej? oczywiście z tej listy. Bo to trudno poprowadzić firmę na tych 3 PKD biorąc pod uwagę, że lepiej aby przychody pochodziły z różnych źródeł / z różnych PKD. ale biznesplan i wydatki premii przeznaczone będą tylko na te 3 nr PKD. - oferty - czy trzeba wraz z wnioskiem przedstawić oferty kupna środka trwałego, czy wpisujemy po prostu kwotę i Agencja sama weryfikuje wpisaną cenę? ale ceny mogą ulec zmianie, np. w przyszłym roku mogą być wyższe lub niższe na dany produkt, albo można dostać super promocję/zniżkę, więc co w sytuacji gdy za tą cenę podaną w biznesplanie w przyszłym roku można kupić lepszy sprzęt o lepszej mocy? wtedy muszę wprowadzać zmiany do biznesplanu? - w biznesplanie (punkt I.2.1) w miejscu posiadane grunty, budynki, maszyny wpisuje sie te, które posiadamy, czy tylko te, które posiadamy, ale będą użyteczne/przeznaczone na wykonywanie działalności? - biznesplan (punkt II.1.2) koszty innych środków - to znaczy tu można wrzucić KRUS/ZUS, ubezpieczenia, obsługa księgowości - czy to wchodzi w koszty towarzyszące (punkt II.1.4)? - biznesplan (punkt IV.4.1) prognoza wpływów - czyli tu wpisujemy nazwę usługi lub nazwę sprzedanego towaru, ich liczbę, którą możemy sprzedać w ciągu roku i tak przeliczamy przewidywany zysk - prawda? Dziękuję
  5. Też jestem ciekawa. Ktoś z Was ma jakieś informacje lub doświadczenie w tym temacie? np. możliwość założenia działalności na kod 35.11.Z wytwarzanie energii elektrycznej.
  6. Im więcej czytam to rozporządzenie, tym mniej wiem wg tego fragmentu poniżej - za samozatrudnienie nie ma punktu? bo wg punktu a) to jest tu mowa o 1,5 etatu? " (...) jeżeli biznesplan przewiduje, uwzględniając osobę fizyczną ubiegającą się o pomoc, która podejmuje we własnym imieniu działalność pozarolniczą, utworzenie: a) więcej niż 1 i mniej niż 2 miejsca pracy - przyznaje się 5 punktów, b) co najmniej 2 i mniej niż 3 miejsca pracy - przyznaje się 6 punktów, c) co najmniej 3 miejsca pracy - przyznaje się 7 punktów; (...)"
  7. Rozumiem, że konieczne były wszelkie pozwolenia na remont ze strony starostwa plus wszelkie odbiory np. przez kominiarza, straż pożarną, sanepid etc.? o to mniej więcej chodziło?
  8. Pozwolicie, że zmienię temat. Czy ktoś z Was składał wniosek z kodem PKD 55.20.Z czyli Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania? Mam dom na wsi, stary, do wyremontowania (porządnego remontu) i zastanawiam sie, jak i do czego go wykorzystać. Macie jakieś doświadczenia z takim rodzajem działalności? wiem, że agroturystyka nie wchodzi w grę, ale wynajem całego domku... Należałoby przeprowadzić remont i przystosować dom do wynajmu.
  9. Mam kilka pytań dotyczących programu: 1. rejon składania wniosku - liczy sie gmina, w której jest większa część gruntów rolnych, nie adres zamieszkania czy zameldowania? czyli ziemia i miejsce prowadzenia działalności/zarejestrowania działalności ma być gminą wiejską do iluś tam tys mieszkańców? 2. czy wniosek należy złożyć osobiście czy można wysłać pocztą? 3. czy do wniosku należy dołączyć jakieś dokumenty z urzędów np. z urzedu gminy, z KRUSu, ze skarbówki? 4. czy jeżeli wybiera sie numer PKD związany z wynajmem sprzętu to trzeba kupić nowy sprzęt czy może być używany? 5. o co chodzi z tym podwójnym Krusem? bo na ZUS można przejśc przed złożeniem wniosku o wypłatę drugiej częśći kwoty, czyli wcześniej można być na Krusie nadal? ile wynosi miesięcznie ten podwójny KRUS? 6. czy można wybrać ZUS ulga na start a po tych 6 miesiacach przejść na ZUS dla małych firm na 24 miesiące? można to łączyć? Dziekuję!
  10. Witam, prosze o informację, czy przy działalności: sprzedaż maszyn i urządzeń rolniczych używanych możliwe jest kupno samochodu dostawczego do przewożenia tych maszyn? Z góry dziękuję za pomoc!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj