damian19321

Kubota M110GX -Szarpanie biegów

Polecane posty

damian19321    10

Witam, otóż pracuje na Kubocie m110gx-II i podczas zmieniania biegów, biegi strasznie mocno szarpią że ciągnik prawie że skacze ;/ , co jest bardzo uciążliwe i nie przyjemnie, czy to jest wina tej serii i to we wszystkich tak szarpie czy to jest wina mojego modelu i tylko mi tak szarpie jak głupi. czy będzie konieczność wezwania serwisu ? Ciągnik jak narazie pracuje z kosiarką bijakową do poboczy samasz 160 i oprócz kosiarki nic innego nie jest czepiane do ciągnika.

Czy to moja wina że nie poprawnie zmieniam  biegi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cris10    96

Może trzeba zrobić kalibrację skrzyni , najlepiej wezwać serwis innej rady chyba na takie coś nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro89    1

Też tak mi się wydaje, że troszkę powinien się dotrzeć min z 50h (nie mylić z mth- kubota liczy godziny) 

 

Musisz wezwać serwis, zrobią Ci kalibracje  i powinno być wszystko OK, co jakieś 500-700h będziesz musiał powtarzać kalibracje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrjelon8420    4

Jeśli chodzi o docieranie to w tym wypadku nie ma to nic do rzeczy. Współcześnie ciągniki po hamowni gotowe są do pełnej pracy. Różne są ku temu opinie. Ale ciągnik po zakupie powinien odznaczać się pełną sprawnością jeśli chodzi o ruszanie zmianę biegów. Twierdzenie że szarpanie wynika z niskiego przebiegu jest tu niedorzeczne. Jeśli podnośnik nie będzie pracował poprawnie to również powiemy sobie musi się dotrzeć? :P  Jeśli chodzi o serie GX, okryta jest sławą problemów z rewersem- o dziwo była prowadzona nawet jakaś akcja serwisowa. Zdarzają się problemy z włączaniem przedniego napędu czy urywanie lewarka zmiany biegów. Awarie przy niskim przebiegu w przypadku Kuboty w ogóle mnie nie dziwią. Obserwuj uważnie swój sprzęt. I dokumentuj wszystko bo może Cie czekać prawdziwa szarpanka o uznanie gwarancji przez miśki z kuboty. Zwróć uwagę na instalację elektryczną czy nie będzie się sypać. Ostatnio w kosiarce G26 poza kilkukrotnej wymianie czujnika zamknięcia kosza i włącznika klaksonu, prawdopodobnie elektromagnes przy pompie paliwa padł i do jej zgaszenia pozostało tylko odciąć dopływ paliwa. To są atrakcje z użytkowania Kubotowego bubla.  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIRK80    12

mrjelon8420 jak zwykle błysnął wiedzą ;) Jeśli dobrze pamiętam, to lewarek urwałeś w M60, a nie w GX, temat sprzęgieł rewersu, jak pisano na tym forum, dotyczył niektórych modeli serii M40 z początków produkcji, a nie GX, a na szarpiące biegi, tak jak pisał kolega #cris10 i #jaro89, tylko kalibracja. Na zimnym oleju może lekko szarpać. Na twoim miejscu odczekał bym do przebiegu 150-200h i wezwał serwis na kalibrację, chyba że faktycznie jest to bardzo mocno odczuwalne nawet po rozgrzaniu. w takim wypadku dzwoń do dilera od razu :)

Edytowano przez KIRK80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrjelon8420    4

mrjelon8420 jak zwykle błysnął wiedzą ;) Jeśli dobrze pamiętam, to lewarek urwałeś w M60, a nie w GX, temat sprzęgieł rewersu, jak pisano na tym forum, dotyczył niektórych modeli serii M40 z początków produkcji, a nie GX, a na szarpiące biegi, tak jak pisał kolega #cris10 i #jaro89, tylko kalibracja. Na zimnym oleju może lekko szarpać. Na twoim miejscu odczekał bym do przebiegu 150-200h i wezwał serwis na kalibrację, chyba że faktycznie jest to bardzo mocno odczuwalne nawet po rozgrzaniu. w takim wypadku dzwoń do dilera od razu :)

Potwierdzam że w moim przypadku w m60 urwał się lewarek, ;) tyle że gdy badałem dokładnie sprawę to okazywało się że nie tylko ja miałem ten przypadek lecz inni i nie tylko w modelu m60. A propo  cyt.: "jak zwykle błysnął wiedzą" uznam jako komplement. Moje uwagi brane są z własnych obserwacji a nie co u nie których rozwiązanie problemu ściera się o kaznodziejstwo. A jeśli była przytoczona opinia że się nie rozgrzał to radzę pod nim ognisko rozpalić to może przestanie szarpać. :P  Znowu w  przypadku gdy coś będzie pukało włączyć radio i po problemie. Tego typu rozwiązania powinny być zawarte na pierwszej stronie instrukcji obsługi ciągnika z pod znaku K. 

 

A teraz poważnie. Sam jestem ciekaw jak sytuacja dalej się rozwinie ale po dotarciu czy rozgrzaniu nie ma mowy o zagrzebaniu problemu. -_- 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian19321    10

Odczuwalnie jest cały czas, nawet po  7 godzinnej pracy, niedługo będzie wzywany serwis na 50h na wymiane olejów więc wspomnie im o kalibracji 

Edytowano przez damian19321

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Urwać "lewarek" biegów a raczej grup biegów w serii GX czyli serii w której biegi przełącza się guzikami a nie "lewarkiem" to trzeba być "uzdolnionym inaczej"...a co do szarpania to oczywiście kalibracja...tylko czy serwisanci to zrobią a jeśli tak to jaki będzie efekt to już inna sprawa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez kubaguzik
      co myslicie o marce kubota wasze wrazenia plusy i minusy tych ciagników
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj