Skocz do zawartości

Ursus 1014


SardynaTV

Po wymianie przednich opon na szersze radialne bkt 360/70r24
  • Like 3



Rekomendowane komentarze

Chyba najbardziej sensowny ciągnik z ciężkiej serii z tamtych lat. O mało takiego nie kupiłem ze znaczkiem Zetora jako główny 2 lata temu.

Odnośnik do komentarza
MarcinKa napisał:

Opona to jak ładne okno w domu.

Dodaje "uroku".

Radial to radial.

Całkiem inny komfort podczas jazdy . nie ten ciągnik 😁

Odnośnik do komentarza

Nie miałem nigdy z nim do czynienia Nie ma ich w okolicy Gdy byłem młodszy chciałem takiego ale były drogie Dzisiaj za stare ale gdybym miał kupić takiego to mierzył bym w bliźniaczego zetora

Odnośnik do komentarza

Zetor czy Ursus z tych lat serii UR 2 to tylko kosmetyka w różnicach.

2 godziny temu, Strongman napisał:

Raczej najbardziej mało awaryjny i każdy kto miał to chwalił.

Czy mniej awaryjny - nie wiem. Sam mam Zetora 8011 jako pomocniczy i względem Renault 103 54 który pracuje jako główny to jakość ma się jak dzień do nocy na korzyść Francuza. Inne materiały, silnik MWM. Choć idealnie nie jest bo maszyna już po 32 sezonach.

1 godzinę temu, malinalbe napisał:

Jak poszanujesz ursusa chodzi wiele lat

Pewnie, to nie tak że tam się psuje coś cały czas notorycznie. Jak dla mnie czwórka z turbiną to najlepszy ciągnik z serii UR 2. Ale jakość materiałów, precyzja obróbki i montaż jest gorszy niż zachodnich maszyn z tym samych lat.

Odnośnik do komentarza

Ja mam takiego z 98roku z grubym dachem na oponach bezdentkowych prawie od nowosci umnie i nic nie robione jak by się psuł to bym sprzedał ale się nie psuje to trzymam.

Odnośnik do komentarza
Kaszlak79 napisał:

Chyba najbardziej sensowny ciągnik z ciężkiej serii z tamtych lat. O mało takiego nie kupiłem ze znaczkiem Zetora jako główny 2 lata temu.

100 konny to już ciężka seria ? zawsze myślałem że ciężka zaczyna się od 1204 czyli 6 cylindrów.

Odnośnik do komentarza

Od 82km to ciężka seria,tylko co parę lat byli modernizację, taki z lat 80 a z konca lat 90 to całkiem inne oprzyządowanie.Silnik skrzynia to samo ale peryferia co raz to inna,z turbo ogólnie mają większe chłodnice i dodatkowe zbiorniki paliwa,i wzmaczniane głowice czy zawory coś tam wzmacniane jest.

A zetor czy ursus to prawie to samo inna kabina,umnie na skrzyni pisze zetor,kiedyś te zakłady współpracowali,  tak jak grupa wag czy skoda czy wv seat czy audi te same ceśći 

 

Edytowane przez Strongman
Odnośnik do komentarza

Do końca produkcji nie wpadli na pomysł żeby jakąś tapicerkę dać w kabinie tylko gołe blachy na błotnikach..

Odnośnik do komentarza

Tapicerka i ładniejsza kabina pewnie były ale w zetorze po Polacy już od lat byli oszukiwani 

Odnośnik do komentarza

A dlamnie pasuje ze niema tapicerki przynajmniej nie rdzewieje pod nią,gumę z podłogi tez wywaliłem bo była guma i gąbka pod nią i jak myje się wodą z węża to na maka i rdzewieje podłoga z blachy.

Edytowane przez Strongman
Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, PolandOnion napisał:

100 konny to już ciężka seria ? zawsze myślałem że ciężka zaczyna się od 1204 czyli 6 cylindrów.

Ciężka seria to ogólne określenie na tę serię ciągników począwszy już od "osiemdziesiątki", czyli od 76KM, kończąc na "szesnastce" 155KM. Później doszły jeszcze modele 1734,1934 itp. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, PolandOnion napisał:

 

15 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

 

Chyba najbardziej sensowny ciągnik z ciężkiej serii z tamtych lat. O mało takiego nie kupiłem ze znaczkiem Zetora jako główny 2 lata temu.

 

100 konny to już ciężka seria ? zawsze myślałem że ciężka zaczyna się od 1204 czyli 6 cylindrów.

 

Ciężka seria to ogólnie UR 2, ciągnikiem wyjściowym był Ursus C-385/Zetor 8011, potem były opcje na 6 cylindrów, turbinę i przedni napęd.

10 godzin temu, Strongman napisał:

 

Od 82km to ciężka seria,tylko co parę lat byli modernizację, taki z lat 80 a z konca lat 90 to całkiem inne oprzyządowanie.Silnik skrzynia to samo ale peryferia co raz to inna,z turbo ogólnie mają większe chłodnice i dodatkowe zbiorniki paliwa,i wzmaczniane głowice czy zawory coś tam wzmacniane jest.

A zetor czy ursus to prawie to samo inna kabina,umnie na skrzyni pisze zetor,kiedyś te zakłady współpracowali,  tak jak grupa wag czy skoda czy wv seat czy audi te same ceśći 

 

 

Zetor dawał silnik, skrzynie pośrednią i biegów, Ursus tylni most z hamulcami, podnośnik i przednia oś bez napędu. Przednia oś napędzana była produkowaną przez kogoś z zewnątrz, chyba w Rumunii o ile dobrze pamiętam.

10 godzin temu, jaco512 napisał:

 

Do końca produkcji nie wpadli na pomysł żeby jakąś tapicerkę dać w kabinie tylko gołe blachy na błotnikach..

 

Ja myślę że tu był typowy tumiwisizm fabryki i dealera (Agroma). Po co było dawać cokolwiek ekstra nawet jako opcję i zawracać sobię tym d*pę, jak do 1989 roku schodziło wszystko co fabryka wyprodukowała na dwa lata do przodu??

Edytowane przez Kaszlak79
Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Strongman napisał:

A dlamnie pasuje ze niema tapicerki przynajmniej nie rdzewieje pod nią,gumę z podłogi tez wywaliłem bo była guma i gąbka pod nią i jak myje się wodą z węża to na maka i rdzewieje podłoga z blachy.

Mój zetorek jest z 87r i jakoś ani błotniki jeszcze nie odleciały, ani nogami o skrzynie się nie zapieram. A w porównaniu do gołej 914 wujka, to w środku bardzo dużą roznica

Edytowane przez daron64
  • Like 2
Odnośnik do komentarza

Wystarczająca a nie małą  Największą w historii to miały wersie 5211-7745 potem 3320 -7340 tam weszła cała rodzina i jeszcze by się zmieścił wózek dziecięcy Za młodu takim 5211 jeździliśmy w jedenastu 

 

Odnośnik do komentarza

No my za dzieciaka normalnie 7011, ojciec, mama, babka, ja brat, i parę kanek na mleko i na pastwisko w południe na dojenie 

Edytowane przez daron64
Odnośnik do komentarza

ja mam 1634 i jest w nim wysoka kabina tapicerki i inne bajery jeśli to tam można nazwać ale brak siedzenia pasażera. Komfort lepszy ale nie wiele. a mechanicznie skrzynia 3 polska a silnik Martin rok 1996 ale technika lat 80 tych. tylko ta kabina bardziej ogarnięta

Odnośnik do komentarza

Z całym szacunkiem dla tych maszyn, ale 3 podstawowe biegi w ciągniku o takiej (deklarowanej) mocy z lat '90-tych to smutny żart... Technika z lat '70-tych kolego, Ursus jedynie pudrował swoje wyroby. To już nawet Zetor w trudnych latach zrobił od podstaw nową serię UR 3.

PolandOnion napisał:

Ale później były chyba jakieś 1034 ? To tam już kabina fajna Tylko ich chyba bardzo mało?

Kabina miała optymalne wymiary bo z zasady ma pomieścić wygodnie jedną osobę. Wcześniej w UR 2 kabiny były wielkie, z własnego doświadczenia (Zetor 8011) dawało to tylko tyle że widoczność słaba...

daron64 napisał:

No my za dzieciaka normalnie 7011, ojciec, mama, babka, ja brat, i parę kanek na mleko i na pastwisko w południe na dojenie 

Pamiętam raz za dzieciaka do kabiny Ursusa C 4011 (tak zwana puszka) zmieścili się moi rodzice dwie osoby ja z rodzeństwem trzy osoby i moja babcia 😂. To były czasy inne niż inne.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Dnia 3.06.2024 o 07:03, kamcio15 napisał:

Ciężka seria to ogólne określenie na tę serię ciągników począwszy już od "osiemdziesiątki", czyli od 76KM, kończąc na "szesnastce" 155KM. Później doszły jeszcze modele 1734,1934 itp. 

Te 1734 i 1934 to chyba najgorsze ulepy jakie wyszły pod marką Ursus

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v