Skocz do zawartości

Zetor 8011 + talerzówka 2,2m



Nowy „na”zabytek 😅
Przesiadka z C-385.
Póki co, więcej plusów niż minusów 😀

  • Like 3



Rekomendowane komentarze

31 minut temu, Luki99 napisał:

Mam pytanie czy taki ciągnik https://m.olx.pl/d/oferta/pronar-82-sa-pronar-CID757-IDX2EWM.html.    Warty tej ceny czy warto taki kupować czy lepiej coś innego 🤔

Jak nie dobry to polec cie jakiś inny. 

 W podobnej tej cenie. 

Bo obecnie mam 2 ursusy c360 a przydałby się większy z turem. 

Ciągnik może i dobry ale nie za tą cenę 

1 godzinę temu, songo napisał:

https://www.olx.pl/d/oferta/renault-106-54-100km-1995rok-ciagnik-rolniczy-CID757-IDXbdKr.html nie byłem oglądać ale na zdjęciach mega zadbany i jeżeli stan techniczny jest jak wizualny to dobra oferta

Oferta jak najbardziej sensowna i widać, że przynajmniej wizualnie ładny. Ale czy aby 6 garowy ciągnik nie za duży do ładowacza? W szególnosci przy małych obejściach. 

1 godzinę temu, songo napisał:

https://www.olx.pl/d/oferta/renault-106-54-100km-1995rok-ciagnik-rolniczy-CID757-IDXbdKr.html nie byłem oglądać ale na zdjęciach mega zadbany i jeżeli stan techniczny jest jak wizualny to dobra oferta

Zauważyliście że te 55 tys to jest netto...

Opony tylne ma fajne to duży plus. 

W środku nawet cały nie wyniszczony jest szansa że nie był u dziada albo miał 6ciu traktorzystów....

46 minut temu, Sylwekx25 napisał:

Im większy tym lepszy przy bydle... Mam tura na renówce 4 i na fergusonie 6, tym drugim o wiele lepiej się pracuje ładowaczem mimo, że większy...

No tak, ale przyjąłem tezę, że im większy traktor tym gorzej manewać w ciasnym obejściu. Poza tym więcej minusów nie widzę. No może poza spalaniem, ale to też zależy od silnika. 

 

18 minut temu, MarcinKa napisał:

Zauważyliście że te 55 tys to jest netto...

Opony tylne ma fajne to duży plus. 

W środku nawet cały nie wyniszczony jest szansa że nie był u dziada albo miał 6ciu traktorzystów....

Zauważyłem, że netto, ale mimo wszytko cena akceptowalna na dzisiejsze realia, jeżeli mechanicznie też jest ok. 

Tyfo89 napisał:

Haha 🤣 półbieg ze sprzęgłem tak myślałem że ktoś o tym wspomni. Przecież to się kłócić z samo definicją półbiegu. Półbieg ze sprzęgłem to nie półbieg. Mi służy 7 rok a nie używam go jak mówi instrukcja.😉 Jak mówi sylwek to max można nazwać reduktorem nic więcej.

ze sprzęgłem to jest polbieg. w samochodach ciężarowych w manualu w każdym jest polbieg i w każdym się używa ze sprzęgłem

jarekm411 napisał:

ze sprzęgłem to jest polbieg. w samochodach ciężarowych w manualu w każdym jest polbieg i w każdym się używa ze sprzęgłem

Racja np. w dżonach serii 6000, case 5100 też były skrzynie z takimi (półbiegami), przyłączane z użyciem sprzęgła. Ale od technicznej strony to tylko powielanie mechanicznych przełożeń. Więc trochę dziwię się że takie coś nazywa się półbiegami. Nawet w polu pod obciążeniem zanim wciśniesz sprzęgła przełożysz owy półbieg to stoisz a hydrauliczny szarpnie a nie ustanie. Dla mnie prawilne półbiegi muszą być bez użycia sprzęgła na koszach sprzęgłowych. Nawiasem mówiąc w amerykańskich ciężarówka nie występowały połówki bez sprzęgła?

Nie powiem bo sam sprzęgła praktycznie nie używam jak zbijam biegi w dół 😅. Co do tych automatów to nwm nie jeździłem różne opinie mają, mi najbardziej podoba się skrzynia powershift w ciągnikach rolniczych. Często kierowcy którzy przywożą mi pasze skarżą się na te automaty, może typowo na asfalt fajny ale zjechać gdzieś na bok to nie bardzo. Przynajmniej tak mówią kierowcy.

Edytowane przez Tyfo89
  • Like 1

Znajomi kierowcy też mówili że jak na trasy to automat ale jak z patelnia z wapnem albo z ziarnem jeździć to tylko manuał. Manualne się rozbuja i wyskoczy a automat glupieje. Sąsiadowi korę przywodzą i rozładunek na miękkim gruncie to jak przyjeżdża automat to zawsze go ktoś wyciąga a nieraz przyjeżdża magnumka na manuału to zawsze wyjeżdża sama 🤭

15 minut temu, jarekm411 napisał:

tacy kierowcy 😂. pojęcia nie mają to na automat składają winę. ciężarówka wystarczy, że się kilka centymetrów za wcześnie zatrzymasz i nie ruszysz wtedy Ci i manualna skrzynia nie pomoże gdy ciągnik z naczepa złamany trochę i wszystkie koła trzymają

W dużej firmie gdzie samochody zmieniają co 2-3 lata i jeżdżą w lesie to automat mieli jeden. Następnego już nie będą mieli, bo jest problem z jazdą w terenie. Kierowcy doświadczenie mają, tylko sprzęt nie taki. 


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v