Zetor 9540
 

Zetor 9540

  • 1593 wyświetleń

Witam. Mam problem z zetorem, ostatnio bardzo często ścina mi oringi na zaworze bezpieczenstwa ,czy mial ktoś taka przypadłość?


Informacje o zdjęciu Zetor 9540

Zrobione z samsung SM-A217F

  • 4.6 mm
  • 1/1466
  • f f/2.0
  • ISO 20

Rekomendowane komentarze

  • Użytkownik
  • ostry45
  • 5 74

Pod kabina z lewej strony są filtry hydrauliki, pompa i obok niej zawor bezpieczenstwa tej pompy. Jest na nim oring i bardzo szybko go ścina. Kiedyś przez parę lat był spokój, teraz trzeba go zmieniać codziennie bo praktycznie nie chce podnosić tura.

Wrzucam zdjęcie z katalogu, nr 32 to ten zawor.

20231013_155318.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • notkiz
  • 40 307

Mam zetora 8540 od 2014 roku i nigdy nie miałem z tym problemu. Ciągnik pracuje również w ładowaczu. 

Problem z kolei który pojawił sie u mnie to wzmacniacz momentu stanął i nie idzie go ruszyć. Może ktos ma pomysł?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • ostry45
  • 5 74

Ja mam swojego zetora około 8 lat i przez pierwsze kilka lat był spokój a teraz co rusz muszę tam zaglądać.

Co do wzmacniacza to rozbierz podłogę w kabinie i tam zobaczysz te wszystkie dźwignie od wzmacniacza i walka. Ruszaj wszystkim czym się da i patrz czy dźwignie gdzieś nie są zablokowane. Jeśli tak WD 40 i jazda.

Natomiast jest zablokowało się cis w skrzyni biegów to nie pomogę, tam nigdy nie zaglądałem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • ostry45
  • 5 74

Jeśli założe za gruby to przy montażu zaworu czuć że wchodzi na siłę i ścina go. Jak wezmę trochę cieńszy to wchodzi dobrze, lekko się montuje i wydaje się być wszystko dobrze. Jednak po chwili pracy używając hydrauliki w ciągniku robi się to samo.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • malinalbe
  • 120 1342

napisze ci tak miałem kiedyś taki problem w ursusie 1002 to jest bardzo podobna budowa jak twojego zetora . umnie był problem taki ze ten zawór był przytkany brudem i później się okazało że sprężyna była pęknięta w środku. wymiana uszczelek ci nic nie da wyciągnij zawór zobacz co się dzieje w zaworze. i jak stosujesz uszczelki w hydraulice polecam aluminiowe wszystkie co wymieniałem uszczelki orginalnie w 70 % w hydraulice były aluminiowe

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • ostry45
  • 5 74

A jak rozkręcę ten zawor to on się nie rozreguluje? Jest ustawiony na 16 MPa jeśli dobrze pamiętam. Nigdy nie rozkręcałem czegoś takiego dlatego pytam żeby nie narobić sobie biedy 😉

Ta sprężynę ze środka wymieniłeś czy kupiłeś cały zawor nowy ?

A jeśli chodzi o uszczelki to mówisz o tych podkładkach miedzianych co się stosuje ? Zamiast nich żeby dawać aluminiowe ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • malinalbe
  • 120 1342

podkladki zamiast miedzi aluminium. wymieniałem sprężynę . jak rozkręcałem to liczylem obroty i tak samo złożyłem. jeśli nieczujesz się ze to zrobisz sam Idź do jakiegoś mechanika to ci to zrobi od ręki chyba że to coś innego.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • ostry45
  • 5 74

O to dzięki. Jutro będę się za to zabierać, skoro to nic skomplikowanego i nie trzeba do tego żadnych przyżądów. Jak rozbiorę to zobaczę co tam jest i dam znać czy coś znalazłem.

A taka sprężynę to dostałeś od ręki w sklepie rolniczym ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • malinalbe
  • 120 1342

że sprężynką to nie pamiętam skąd miałem. może kogoś się zapytaj co tam u ciebie jest bo nie jest wykluczone że jest zupełnie inaczej jak u mnie. ten zawór też nie kosztuje niewiadomo ile chyba ze teraz podrożało.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • ostry45
  • 5 74

Jakiej uszczelki ?

Co do zaworu bezpieczenstwa to jeszcze się za to nie zabrałem przez brak czasu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • ostry45
  • 5 74

Zawor miałem cały rozkręcony i w środku było wszystko w porządku. Ceny nowego zaczynały się od 1300 zł więc zawiozłem go do gościa, który zęby zjadł na hydraulice. Okazało się, że ten oring, który miałem był źle dobrany. Dodatkowo w rowku powinien być oring I plastikowy pierscien, który wszystko usztywnia. Przy składaniu zawor wyszedł na swoje miejsce fajnie sztywno i po pierwszych testach tur chodzi bardzo szybko. Jeśli tak zostanie i się nie popsuje to uszczelnienie to będzie super.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj