Skocz do zawartości

Koło do przyczepy



Panowie,na jaki klucz są te śruby,przyczepa to prawdopodobnie d44


Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, bratrolnika napisał:

Z jednej strony powinieneś mieć lewy gwint 

@PRIMO nie śmiej się bo to nie ściema, a fakt

23 minuty temu, bergman31 napisał:

W starych przyczepach nie ma żadnej reguły z jakiej strony jaki gwint. Przez wiele lat pewnie wiele razy były wymieniane szpilki w kołach.

Mówię na przykładzie przyczepy która jest u nas od nowości 

  • Like 1
14 godzin temu, Sadek napisał:

A widzisz ja się spotkałem, nawet LIAZ (taki czeski samochód ciężarowy) miał z jednej strony lewy gwint na szpilkach kół.

@PRIMO i , @bergman31 możecie wytłumaczyć swoje śmieszki pod postami?

 

@bergman31

W Uralu 375D też były szpilki z prawym gwintem z jednej strony pojazdu i lewym gwintem z drugiej strony samochody. Niestety nie ma się to ni jak do samoczynnego dokręcania nakrętek na szpilkach kół. Co innego jakby była tam jedna centralna nakrętka kół, jak to ma miejsce w przypadku nakrętki piasty koła.  Zresztą w większości pojazdów szpilki/śruby kół mają gwint prawy i nawet przy 300km/h koła same się nieodkręcają.

14 godzin temu, domanpower napisał:

Jest wgl szansa odkręcić to zwykłym kluczem czy pożyczyć od kumpla pneumat

W bardzo starej przyczepie gdzie koła nie były odkręcane ponad 20 lat, nakrętki odkręciłem kluczem nasadowym i przedłużki z rury długiej na 2 metry.

Edytowane przez bergman31
15 godzin temu, bratrolnika napisał:

@PRIMO nie śmiej się bo to nie ściema, a fakt

Mówię na przykładzie przyczepy która jest u nas od nowości 

Ja już w niejednej przyczepie trafiłem, że z jednej jak i drugiej strony przyczepy były szpilki z prawym jak i lewym gwintem. Po prostu, jak się szpilka uszkodził, to ludzie zakładali takie szpilki jakie akurat mieli pod ręką i nikt się tym nie przejmował, byleby rozmiar pasował. Chociaż i z rozmiarami gwintów bywa różnie, nie mówiąc już o rozmiarach zewnętrznych nakrętek.

5 minut temu, Krzysztof81 napisał:

 

Te lewe gwinty to jeszcze był ruski patent w ich kołach bliźniakach. To dopiero musiał ktoś wymyśleć będąc pod wpływem ruskiego spirytusu.

Nie jestem pewien, czy to był ruski patent, bo Rosjanie prawie wszystko kopiowali, głównie konstrukcje amerykańskie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v