Skocz do zawartości

Chłodnica oleju hydraulicznego



Wpadłem na pomysł i zrobiłem z rury kwaśnej chłodnice, rura 12mm w środku około 10mm więc, źle nie jest. Na budowę chłodnicy poszło 5.8m rury, zostało przyspawać nyple pod wąż 1/2 M22x1.5 i połączyć z sobą rury dla wzmocnienia. Prawdziwą chłodnicą to Nigdy nie będzie .... ale zrobiłem z czego miałem, dobre i 10 stopni jak spadnie, przy okazji dojdzie z 0.5L oleju więc, może coś z tego będzie 😊

  • Like 2



Rekomendowane komentarze

No pewnie, że można gotowca kupić, ale robią się spore koszta, nowe chłodnice to około 1000 zł, używka od bizona najtańsza 250zl, nowa 400-600 zł, a tu koszt spawania tig bardzo dobra cena 😁 no i rurka kwaśna z zasobów prywatnych, plus nyple M22x1.5 koszt 40 zł więc no, cena też gra rolę 🙂 na znanym portalu nowe chłodnice można kupić za 300zl, ale to są chłodnice do oleju silnikowego, kolejna sprawa są na małe ciśnienia, (strzelam 10bar) plus mega rzadki olej .... a tu mamy hydraulikę .... na jałowym biegu ciśnienie sięga od 15 do 20 Bar, więc już jest ryzyko z chłodnica samochodowa, a tu mamy rurę kwaśna, która wytrzyma spokojnie 100bar, dla nie wierzących , na rurce kwaśniej 8mm da radę puścić ciśnienie nawet 250bar bez problemu, wiem bo sam skręcałem i podpisałem manometr do takiej rurki 🙂 a co chodzi o wydajność to nie wiem, kilka stopni na pewno odda

Trochę Twoich postów przeczytałem przy temacie o rozbudowie hydrauliki , bezpośredniego zasilania tura z pokrywy , przejmowałeś się tam , że dawanie węża dn 10 czy  dn12 to za mało a tu zrobiłeś coś na wzór chłodnicy o małym przekroju wewnętrznym , moim zdaniem trochę bezcelowe działanie i mijające się z celem . 

  • Like 1

Widocznie źle doczytałeś coś 🙂 węże 3/8 mają średnicę dn10 dokładając końcówkę zmniejszamy przepływ do 6.5mm , kolejna sprawa wąż 1/2 ma średnicę 12mm z ogonkiem, również dokładamy końcówkę i mamy nie całe 10mm przepływu ... więc w czym popełniłem błąd ? wszystko podane na tacy masz ... kolejna sprawa chłodnica jest na powrocie z rozdzielacza. dalej chłodnica ma przelot 9.8 mam więc no 10mm jest, a nawet jeśli spadnie minimalnie przepływ na powrocie, to lepiej dla filtra oleju .... , z tego co wiem filtr pracuje maks 16bar .. także źle nie będzie 😁

  • Thanks 1
2 godziny temu, Genius9872 napisał:

No pewnie, że można gotowca kupić, ale robią się spore koszta, nowe chłodnice to około 1000 zł, używka od bizona najtańsza 250zl, nowa 400-600 zł, a tu koszt spawania tig bardzo dobra cena 😁 no i rurka kwaśna z zasobów prywatnych, plus nyple M22x1.5 koszt 40 zł więc no, cena też gra rolę 🙂 na znanym portalu nowe chłodnice można kupić za 300zl, ale to są chłodnice do oleju silnikowego, kolejna sprawa są na małe ciśnienia, (strzelam 10bar) plus mega rzadki olej .... a tu mamy hydraulikę .... na jałowym biegu ciśnienie sięga od 15 do 20 Bar, więc już jest ryzyko z chłodnica samochodowa, a tu mamy rurę kwaśna, która wytrzyma spokojnie 100bar, dla nie wierzących , na rurce kwaśniej 8mm da radę puścić ciśnienie nawet 250bar bez problemu, wiem bo sam skręcałem i podpisałem manometr do takiej rurki 🙂 a co chodzi o wydajność to nie wiem, kilka stopni na pewno odda

zrób to tego zbiornik z blachy jakiś płaski nieduży by na styk weszła i kroćce pod węże dorób ,zimny płyn z powrotu z chłodnicy na to puść co pompa wodna na silnik podaje , powinna oddać więcej ciepła w takiej konfiguracji 

  • Like 1
10 godzin temu, Genius9872 napisał:

No pewnie, że można gotowca kupić, ale robią się spore koszta, nowe chłodnice to około 1000 zł, używka od bizona najtańsza 250zl, nowa 400-600 zł, a tu koszt spawania tig bardzo dobra cena 😁 no i rurka kwaśna z zasobów prywatnych, plus nyple M22x1.5 koszt 40 zł więc no, cena też gra rolę 🙂 na znanym portalu nowe chłodnice można kupić za 300zl, ale to są chłodnice do oleju silnikowego, kolejna sprawa są na małe ciśnienia, (strzelam 10bar) plus mega rzadki olej .... a tu mamy hydraulikę .... na jałowym biegu ciśnienie sięga od 15 do 20 Bar, więc już jest ryzyko z chłodnica samochodowa, a tu mamy rurę kwaśna, która wytrzyma spokojnie 100bar, dla nie wierzących , na rurce kwaśniej 8mm da radę puścić ciśnienie nawet 250bar bez problemu, wiem bo sam skręcałem i podpisałem manometr do takiej rurki 🙂 a co chodzi o wydajność to nie wiem, kilka stopni na pewno odda

Ale bzdury. Chłodnica do wspomagania do większości osobówek/dostawczaków kosztuje 150-350 zł (nowy zamiennik dobrej firmy), a ciśnienie we wspomaganiu to ~100 bar. 

Ciekawe podsumowanie. Szkoda, że nowa moda wprowadza do mieszkań, domów grzejniki wykonane z stali Nierdzewnej, ponoć mają bardzo dobra sprawność, szybko się nagrzewają, oddają ciepło ... więc skoro moja chłodnica będzie się szybko nagrzewać, a wentylator będzie schładzał chłodnice, czyli ... to musi zdać egzamin 😁 w przeciwnym razie nikt by nie wymyślał grzejników do mieszkań z stali Nierdzewnej


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v