Skocz do zawartości

Ursus C-335 4x4


Genius9872

Napotkany w Gubałówce, ponoć świetnie sobie radzi w trudnych warunkach, ale jak w rzeczywistości tego nie wiem

Rekomendowane komentarze

Pytałeś może, z czego ten most? Wygląda na Daihatsu Feroza, ewentualnie Kia Sportage pierwszej generacji.

Odnośnik do komentarza
timo napisał:

Pytałeś może, z czego ten most? Wygląda na Daihatsu Feroza, ewentualnie Kia Sportage pierwszej generacji.

Nie mam pojęcia 😐 Słyszałem tylko, że świetnie sobie radzi w górskim terenie 😉

Odnośnik do komentarza
Na pusto być może i sobie radzi. Ale smutna prawda jest taka że C-360 ma tragicznie słabą trakcję w porównaniu do mocy już na tylnej osi napędowej, tak że dokładanie przodu pomaga tak sobie.
Odnośnik do komentarza
Kaszlak79 napisał:

Na pusto być może i sobie radzi. Ale smutna prawda jest taka że C-360 ma tragicznie słabą trakcję w porównaniu do mocy już na tylnej osi napędowej, tak że dokładanie przodu pomaga tak sobie.

To jest C-335 😊

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
wojtal24 napisał:

to chyba silnik od 28 bo ma filtr typu Bąk

Faktycznie, masz rację, dopiero zauważyłem, kurcze to jest nie zły składak, ale tylny most i podnośnik w 100% jest od C-335

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, wojtal24 napisał:

to chyba silnik od 28 bo ma filtr typu Bąk

A nie mógł ktoś założyć bąka zamiast puszkowego?choćby po to by zaoszczędzić na filtrach

Odnośnik do komentarza

Miałem 330 z filtrem typu bąk. Była z 67roku. Bardzo chwaliłem sobie to rozwiązanie, filtr czyściło się dość często olej przy zlewaniu nie był tak czarny. 

Odnośnik do komentarza
18 godzin temu, wojtal24 napisał:

to chyba silnik od 28 bo ma filtr typu Bąk

pierwsze 30dziestki miały normalnie bąka tylko nwm dokładnie do którego roku

Odnośnik do komentarza
witejus napisał:

2 godziny temu, wojtal24 napisał:

to chyba silnik od 28 bo ma filtr typu Bąk

A nie mógł ktoś założyć bąka zamiast puszkowego?choćby po to by zaoszczędzić na filtrach

oczywiscie ze mogl ktos taz zrobi jak mowisz raczej w dzisiejszych czasach dziala to w druga strone i wiekszosc mechanikow zaklada fitry wymienne filtr typu bak sa ok ale zeby sie krecily oslabiaja cisnienie smarowania

Odnośnik do komentarza
hubertb napisał:

Miałem 330 z filtrem typu bąk. Była z 67roku. Bardzo chwaliłem sobie to rozwiązanie, filtr czyściło się dość często olej przy zlewaniu nie był tak czarny. 

Ja miałem to cudo w Zetorze 8011, ciśnienie na tym było padaka. Silnik nie wiem jaką ma "historię" ale po wymianie na filtry podwójne wkręcane i zaślepieniu w nich kanału obejściowego wzrosło z praktycznie zera na wolnych do 1.2 bara. Na wysokich mam teraz 4 bary, było 2.3. Oczywiście silnik mocno rozgrzany.

Odnośnik do komentarza

Bąk sprawny to świetne rozwiązanie było i co więcej początkowo wszystko było wyliczone pod nie a  co niektórzy na forum stawiają znak równości między ciśnieniem a stanem zużycia silnika 😄 a to zapewnia zmiana na puszkowe, inaczej pisząc ciśnienie sie trochę zwiększy ale  stanu wypracowania nie zmieni :P

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Nikt nie mówi że mi to zapewniło mniejszy stan wypracowania silnika. Umożliwiło jedynie ten w jakimś tam już stopniu zużyty silnik dalej bezpiecznie używać. Dawniej oleje też były inne, lało się do wszystkiego Supreol a dziś byle jaki 15W/50 potrafi podnieść ciśnienie do bezpiecznego w starej maszynie. Ciśnienie oleju jest jednym z wyznaczników zużycia silnika, min. luzu panewek wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Kaszlak79 napisał:

Ciśnienie oleju jest jednym z wyznaczników zużycia silnika, min. luzu panewek wału korbowego.

Mierzone na końcu magistrali a nie jak większość ma zegar wpięty przed filtrem. 

Odnośnik do komentarza

Dlatego większość silników ma ten czujnik przed filtrem żeby sobie ot tak coś pokazywał. Przekonałeś mnie 😉.

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Kaszlak79 napisał:

Umożliwiło jedynie ten w jakimś tam już stopniu zużyty silnik dalej bezpiecznie używać. Dawniej oleje też były inne, lało się do wszystkiego Supreol a dziś byle jaki 15W/50 potrafi podnieść ciśnienie do bezpiecznego w starej maszynie. Ciśnienie oleju jest jednym z wyznaczników zużycia silnika, min. luzu panewek wału korbowego.

Czy takie to bezpieczne to  wątpię, zbyt duży luz na panewce to  ryzyko wybicia i obrócenia się tejże  panewki mimo  podniesionego ciśnienia oraz ryzyko  robienia najbliższego szlifu o więcej niż jeden wymiar naprawczy. Jak komu warto to proszę, ja nie polecam .

Odnośnik do komentarza

Tu remont jest  wskazany a nie jak syfa pudrem  😁 No chyba ze później ma iść na złom, to pracuj ile się  tylko da.

Edytowane przez Pigmei
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

Dlatego większość silników ma ten czujnik przed filtrem żeby sobie ot tak coś pokazywał. Przekonałeś mnie 😉.

To jest czujnik zaniku smarowania, próg załączania dla takiej 30 to 0,3 bara. To jest tak jak byś miał manometr w opryskiwaczu miał przed głównym zaworem to przecież głupota. 

 

7 godzin temu, Pigmei napisał:

Czy takie to bezpieczne to  wątpię, zbyt duży luz na panewce to  ryzyko wybicia i obrócenia się tejże  panewki mimo  podniesionego ciśnienia oraz ryzyko  robienia najbliższego szlifu o więcej niż jeden wymiar naprawczy. Jak komu warto to proszę, ja nie polecam .

Pełna zgoda, nie ma znaczenia ciśnienie skoro luz jest zbyt duży. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Z tym że w ciągnikach bez manometru dopiero poniżej tego ciśnienia trzeba reagować. Przeciętny użytkownik nie zna się na budowie silnika i patrzy na wskaźniki.

Pigmei napisał:

Tu remont jest  wskazany a nie jak syfa pudrem  😁 No chyba ze później ma iść na złom, to pracuj ile się  tylko da.

Tu na AF jest temat o ciśnieniu oleju w silniku Z8001 i jego pochodnych, wynika że ludzie na takim sobie ciśnieniu użytkują te maszyny latami. Ja mam ten ciągnik do lekkich prac, nie uśmiecha mi się ładować w niego pieniędzy Bóg wie jakich tylko po to, żeby kiedyś przy ewentualnej sprzedaży był płacz że za starego parcha nikt mi 30 tys. zł dać nie chce. Bez odbioru - nudne się to robi 😉.

Odnośnik do komentarza

Ale co innego jeśli uszkodzony bąk powoduje spadek ciśnienia a co innego gdy gęstszym olejem musimy "kasować" luz. 

Zresztą remont tego silnika to ile 5 tys zł? 

Edytowane przez hubertb
  • Like 1
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v