timo 824 Opublikowano 4 Czerwca 2022 Pytałeś może, z czego ten most? Wygląda na Daihatsu Feroza, ewentualnie Kia Sportage pierwszej generacji. Odnośnik do komentarza
Genius9872 414 Opublikowano 6 Czerwca 2022 timo napisał: Pytałeś może, z czego ten most? Wygląda na Daihatsu Feroza, ewentualnie Kia Sportage pierwszej generacji. Nie mam pojęcia 😐 Słyszałem tylko, że świetnie sobie radzi w górskim terenie 😉 Odnośnik do komentarza
Kaszlak79 753 Opublikowano 6 Czerwca 2022 Na pusto być może i sobie radzi. Ale smutna prawda jest taka że C-360 ma tragicznie słabą trakcję w porównaniu do mocy już na tylnej osi napędowej, tak że dokładanie przodu pomaga tak sobie. Odnośnik do komentarza
Genius9872 414 Opublikowano 6 Czerwca 2022 Kaszlak79 napisał:Na pusto być może i sobie radzi. Ale smutna prawda jest taka że C-360 ma tragicznie słabą trakcję w porównaniu do mocy już na tylnej osi napędowej, tak że dokładanie przodu pomaga tak sobie.To jest C-335 😊 1 Odnośnik do komentarza
bratrolnika 29003 Opublikowano 7 Czerwca 2022 dzięki temu zielsku rosnącemu z przodu dostał normę Euro 6, jest proekologiczny😁 Odnośnik do komentarza
wojtal24 3738 Opublikowano 7 Czerwca 2022 to chyba silnik od 28 bo ma filtr typu Bąk Odnośnik do komentarza
Genius9872 414 Opublikowano 7 Czerwca 2022 wojtal24 napisał:to chyba silnik od 28 bo ma filtr typu BąkFaktycznie, masz rację, dopiero zauważyłem, kurcze to jest nie zły składak, ale tylny most i podnośnik w 100% jest od C-335 Odnośnik do komentarza
witejus 8981 Opublikowano 7 Czerwca 2022 2 godziny temu, wojtal24 napisał: to chyba silnik od 28 bo ma filtr typu Bąk A nie mógł ktoś założyć bąka zamiast puszkowego?choćby po to by zaoszczędzić na filtrach Odnośnik do komentarza
hubertb 4009 Opublikowano 7 Czerwca 2022 Miałem 330 z filtrem typu bąk. Była z 67roku. Bardzo chwaliłem sobie to rozwiązanie, filtr czyściło się dość często olej przy zlewaniu nie był tak czarny. Odnośnik do komentarza
magerC4011 22 Opublikowano 8 Czerwca 2022 18 godzin temu, wojtal24 napisał: to chyba silnik od 28 bo ma filtr typu Bąk pierwsze 30dziestki miały normalnie bąka tylko nwm dokładnie do którego roku Odnośnik do komentarza
wojtal24 3738 Opublikowano 8 Czerwca 2022 witejus napisał: 2 godziny temu, wojtal24 napisał: to chyba silnik od 28 bo ma filtr typu Bąk A nie mógł ktoś założyć bąka zamiast puszkowego?choćby po to by zaoszczędzić na filtrach oczywiscie ze mogl ktos taz zrobi jak mowisz raczej w dzisiejszych czasach dziala to w druga strone i wiekszosc mechanikow zaklada fitry wymienne filtr typu bak sa ok ale zeby sie krecily oslabiaja cisnienie smarowania Odnośnik do komentarza
Kaszlak79 753 Opublikowano 8 Czerwca 2022 hubertb napisał: Miałem 330 z filtrem typu bąk. Była z 67roku. Bardzo chwaliłem sobie to rozwiązanie, filtr czyściło się dość często olej przy zlewaniu nie był tak czarny. Ja miałem to cudo w Zetorze 8011, ciśnienie na tym było padaka. Silnik nie wiem jaką ma "historię" ale po wymianie na filtry podwójne wkręcane i zaślepieniu w nich kanału obejściowego wzrosło z praktycznie zera na wolnych do 1.2 bara. Na wysokich mam teraz 4 bary, było 2.3. Oczywiście silnik mocno rozgrzany. Odnośnik do komentarza
Pigmei 1963 Opublikowano 8 Czerwca 2022 Bąk sprawny to świetne rozwiązanie było i co więcej początkowo wszystko było wyliczone pod nie a co niektórzy na forum stawiają znak równości między ciśnieniem a stanem zużycia silnika 😄 a to zapewnia zmiana na puszkowe, inaczej pisząc ciśnienie sie trochę zwiększy ale stanu wypracowania nie zmieni 1 Odnośnik do komentarza
Kaszlak79 753 Opublikowano 8 Czerwca 2022 Nikt nie mówi że mi to zapewniło mniejszy stan wypracowania silnika. Umożliwiło jedynie ten w jakimś tam już stopniu zużyty silnik dalej bezpiecznie używać. Dawniej oleje też były inne, lało się do wszystkiego Supreol a dziś byle jaki 15W/50 potrafi podnieść ciśnienie do bezpiecznego w starej maszynie. Ciśnienie oleju jest jednym z wyznaczników zużycia silnika, min. luzu panewek wału korbowego. Odnośnik do komentarza
hubertb 4009 Opublikowano 8 Czerwca 2022 2 godziny temu, Kaszlak79 napisał: Ciśnienie oleju jest jednym z wyznaczników zużycia silnika, min. luzu panewek wału korbowego. Mierzone na końcu magistrali a nie jak większość ma zegar wpięty przed filtrem. Odnośnik do komentarza
Kaszlak79 753 Opublikowano 8 Czerwca 2022 Dlatego większość silników ma ten czujnik przed filtrem żeby sobie ot tak coś pokazywał. Przekonałeś mnie 😉. Odnośnik do komentarza
Pigmei 1963 Opublikowano 8 Czerwca 2022 4 godziny temu, Kaszlak79 napisał: Umożliwiło jedynie ten w jakimś tam już stopniu zużyty silnik dalej bezpiecznie używać. Dawniej oleje też były inne, lało się do wszystkiego Supreol a dziś byle jaki 15W/50 potrafi podnieść ciśnienie do bezpiecznego w starej maszynie. Ciśnienie oleju jest jednym z wyznaczników zużycia silnika, min. luzu panewek wału korbowego. Czy takie to bezpieczne to wątpię, zbyt duży luz na panewce to ryzyko wybicia i obrócenia się tejże panewki mimo podniesionego ciśnienia oraz ryzyko robienia najbliższego szlifu o więcej niż jeden wymiar naprawczy. Jak komu warto to proszę, ja nie polecam . Odnośnik do komentarza
Kaszlak79 753 Opublikowano 8 Czerwca 2022 Bezpieczniejsze niż ciśnienie 0 bar na niskich obrotach 😉. Odnośnik do komentarza
Pigmei 1963 Opublikowano 8 Czerwca 2022 (edytowane) Tu remont jest wskazany a nie jak syfa pudrem 😁 No chyba ze później ma iść na złom, to pracuj ile się tylko da. Edytowane 8 Czerwca 2022 przez Pigmei 1 Odnośnik do komentarza
hubertb 4009 Opublikowano 9 Czerwca 2022 8 godzin temu, Kaszlak79 napisał: Dlatego większość silników ma ten czujnik przed filtrem żeby sobie ot tak coś pokazywał. Przekonałeś mnie 😉. To jest czujnik zaniku smarowania, próg załączania dla takiej 30 to 0,3 bara. To jest tak jak byś miał manometr w opryskiwaczu miał przed głównym zaworem to przecież głupota. 7 godzin temu, Pigmei napisał: Czy takie to bezpieczne to wątpię, zbyt duży luz na panewce to ryzyko wybicia i obrócenia się tejże panewki mimo podniesionego ciśnienia oraz ryzyko robienia najbliższego szlifu o więcej niż jeden wymiar naprawczy. Jak komu warto to proszę, ja nie polecam . Pełna zgoda, nie ma znaczenia ciśnienie skoro luz jest zbyt duży. 1 Odnośnik do komentarza
Kaszlak79 753 Opublikowano 9 Czerwca 2022 Z tym że w ciągnikach bez manometru dopiero poniżej tego ciśnienia trzeba reagować. Przeciętny użytkownik nie zna się na budowie silnika i patrzy na wskaźniki.Pigmei napisał: Tu remont jest wskazany a nie jak syfa pudrem 😁 No chyba ze później ma iść na złom, to pracuj ile się tylko da. Tu na AF jest temat o ciśnieniu oleju w silniku Z8001 i jego pochodnych, wynika że ludzie na takim sobie ciśnieniu użytkują te maszyny latami. Ja mam ten ciągnik do lekkich prac, nie uśmiecha mi się ładować w niego pieniędzy Bóg wie jakich tylko po to, żeby kiedyś przy ewentualnej sprzedaży był płacz że za starego parcha nikt mi 30 tys. zł dać nie chce. Bez odbioru - nudne się to robi 😉. Odnośnik do komentarza
hubertb 4009 Opublikowano 9 Czerwca 2022 (edytowane) Ale co innego jeśli uszkodzony bąk powoduje spadek ciśnienia a co innego gdy gęstszym olejem musimy "kasować" luz. Zresztą remont tego silnika to ile 5 tys zł? Edytowane 9 Czerwca 2022 przez hubertb 1 Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się