Błędy John Deere 6r
 



Rekomendowane komentarze

  • Użytkownik
  • uzytkowniq
  • 5 51

Usterka zgłoszona do serwisu, czekam na ich przyjazd i ocene sytuacji.

Ciągnik produkcji 2016 kupiony wiosną 2017 godzin ma całe 900

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 734 5240
21 godzin temu, Camel_2159 napisał:

jaki to model erki? ile ma godzin? Zastanawiam się czy odłączenie ekologi i zaworu EGR zapobieglo by takim problemom?

Raczej nie ale pojawiło by się więcej błędów na pewno.

Rozrzut błędów, tj każdy z czymś innym związany wskazuje na jakąś usterkę być może w instalacji elektrycznej. Trzeba by przejrzeć wiązkę na silniku. Być może kable urządzenia uruchamiającego i aktuatora biegną w jednej wiązce z którą jest problem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Ursusc385
  • 936 5476

Czemu niby po wywaleniu ekologii miałoby pojawić się więcej błędów? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 734 5240

Przecież od tego są czujniki. Odłączenie jakiego kolwiek systemu to kolejne błędy. Można oczywiście wy programować. Tylko to jest rzeźba i wcale nie gwarantuje powodzenia.  Te błędy, które są nie są raczej powiązane z systemami ekologicznymi. Więc na pewno by nie znikły.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Ursusc385
  • 936 5476

Przeciez zawsze odłączając ekologię zmienia się program, nie można po prostu iść odłączyć od tak sobie czujników, to jest chyba oczywiste. Jak weźmiesz papraka to powodzenia nie bedzie.. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • johniy861
  • 75 716

Znam napewno 2 firmy które są w stanie odłączyć egr,dpf,scr i po takim zabiegu błedów nie ma. Wyciągają fizycznie część z silnika albo go zaślepiają , wgrywają nowy program i już mamy zdrowo oddychający silnik. Co do jd to tam chyba ładują turbiny borgwarnera które już od serii 6030 premium są wadliwe. Druga sprawa, że aktuator zmiennej geometrii jest chłodzony płynem chłodniczym z silnika a w jd temp silnika często oscyluje w okolicach 95 stopni co mocno wpływa na żywotność aktuatora. Odłączenie i zaślepienie egr pozwala zbić temperaturę nawet do 10 stopni C. A wycięcie dpf wydłuża wytrzymałośc uszczelnień praktycznie całego silnika a tym i rdzenia turbiny. @uzytkowniq sprawdź czy twój jd łapie się na jakieś akcje serwisowe wymiany turbo czy coś. Bo dilerzy o tym mało chętnie mówią

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Ursusc385
  • 936 5476

6120m ma dwie turbiny ale za to nie ma już aktuatora, ciekawe jak to będzie chodzić... 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 734 5240

Generalnie co by nie pisać usunięcie tgz ekologii nie spowoduje, że powyższe błędy znikną. Zbicie temperatury do 10 st C czy jak podejrzewam miało być o 10 st C przez zaślepienie egr to oczywista bzdura. Być może wciskana ludziom przez firmy świadczące te usługi. Bo przecież o temperaturę silnika i cieczy w układzie dba termostat a nie egr. Kolejna bzdura to wycięcie dpf i jego wpływ na uszczelnienia silnika i turbo. Zwłaszcza w jd gdzie paliwo do wypalania dpf wtryskiwane jest prosto do filtra a nie poprzez silnik i układ wydechowy w tym turbo. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • johniy861
  • 75 716

@hubertuss nie piszę o teori tylko praktyce. Moze warto poczytać albo przeanalizować parę różnych konstrukcj silników różnych marek. Sam w jd zaślepiłem chłodnice egr i z automatu temp robocza z powyżej 90 stopni utrzymuje sie max 85 stopni. Czyli co? magia? Gorące spaliny nie przleatują przez chłodnice spalin a co za tym idzie nie oddają ciepła do układu. A co do dpf to chodziło mi o to że porównując silnik z dpf i bez dpf to silnik bez dpf ma dużo mniejsze ciśnienie spalin już na samym wylocie z turbo. Bo jakby nie zajrzeć dpf jest to filtr czyli całość spalin musi być przez niego przepchnięta co powoduje wzrost ciśnienia na wydechu a to powoduje np jednoczesny wzrost ciśnienia w układzie korobowym( większe przedmuchy na pierścieniach) a co za tym idzie cierpią na tym np uszczelnienia. Dlatego jd wprowadził filtr na odmie bo inaczej cały czas stała by kałuża oleju pod ciagnikiem ( ciśnienie ze skrzyni korbowej miesza się z mgiełką olejowa i przez odmę następuje ujście ciśnienia). Popytaj serwisantów ciągników w których montuje się dpf to może uwierzysz

    • Like 3

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Mikruss
  • 354 3635

i ta nieszczesna odma czy to ciagnik czy auto pada, tak samo te badziewne chlodnice spalin itp itd....

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sadek
  • 725 7949
7 godzin temu, hubertuss napisał:

Przecież od tego są czujniki. Odłączenie jakiego kolwiek systemu to kolejne błędy. Można oczywiście wy programować. Tylko to jest rzeźba i wcale nie gwarantuje powodzenia.  Te błędy, które są nie są raczej powiązane z systemami ekologicznymi. Więc na pewno by nie znikły.

Nie mam dużej wiedzy z ciągnikami ale w ciężarówkach odłączenie adblue nie generuje żadnych błędów a są nawet układy które po zrobieniu pewnej procedury kasują błędy.

Ale w ciężarówkach trend się zmienił jak kilka lat temu się odcinało tak teraz się przywraca układ do działania. To samo będzie z maszynami rolniczymi za kilka lat.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • peugeot
  • 55 399

W ciężarówkach to zakładają emulatory lub zmieniają program w sterowniku silnika . Samo fizyczne odłączenie generuje błędy i prowadzi do trybu awaryjnego .

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sadek
  • 725 7949

Jak napisałem, teraz zaczynają w ciężarówkach uruchamiać to co kilka lat temu sprawne wyłączali. Taką była moda.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • uzytkowniq
  • 5 51

Ciężarówka to trochę inny temat jeśli chodzi o zanieczyszczenie środowiska, ciągniki rolnicze powinny być jak najprostsze, euro 2 i nic więcej.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 734 5240
20 godzin temu, johniy861 napisał:

@hubertuss nie piszę o teori tylko praktyce. Moze warto poczytać albo przeanalizować parę różnych konstrukcj silników różnych marek. Sam w jd zaślepiłem chłodnice egr i z automatu temp robocza z powyżej 90 stopni utrzymuje sie max 85 stopni. Czyli co? magia? Gorące spaliny nie przleatują przez chłodnice spalin a co za tym idzie nie oddają ciepła do układu. A co do dpf to chodziło mi o to że porównując silnik z dpf i bez dpf to silnik bez dpf ma dużo mniejsze ciśnienie spalin już na samym wylocie z turbo. Bo jakby nie zajrzeć dpf jest to filtr czyli całość spalin musi być przez niego przepchnięta co powoduje wzrost ciśnienia na wydechu a to powoduje np jednoczesny wzrost ciśnienia w układzie korobowym( większe przedmuchy na pierścieniach) a co za tym idzie cierpią na tym np uszczelnienia. Dlatego jd wprowadził filtr na odmie bo inaczej cały czas stała by kałuża oleju pod ciagnikiem ( ciśnienie ze skrzyni korbowej miesza się z mgiełką olejowa i przez odmę następuje ujście ciśnienia). Popytaj serwisantów ciągników w których montuje się dpf to może uwierzysz

Co do tej temperatury nie będę się kłócił. Zastanawia mnie jedynie co robi termostat w tym ciągniku skoro nie ma wpływu na temperaturę silnika. Nawet jeśli spaliny oddają ciepło do układu to układ powinien sobie z tym ciepłem radzić. Z drugiej strony jeśli termostat jest zaplanowany na 95 st C bo tak też może być to z egr czy bez powinien tą temperaturę utrzymać.

Natomiast jeśli chodzi o dpf to tutaj już nie masz żadnego pojęcia  o tym co piszesz. Jakieś wzrosty ciśnienia to bajki. Poczytaj sobie fora motoryzacyjne. Tam są przypadki wycięcia dpf a i wy programowania go wraz z pomiarem mocy przed i po. Wycięcie i wy programowanie dpf a nie powoduje żadnych zmian mocy. A gdyby było tak jak piszesz, ze dpf tak blokuje układ i powstają tam takie ciśnienia samo pozbycie się go dodawało by mocy.  Oczywiście mówimy tu o sprawnym dpf ie.

Co do filtra na odmie podejrzewam, ze chodzi o zwykły separator montowany już w silnikach na długo zanim pojawił się dpf.  Miałem kiedyś zetora forterre z silnikiem same i tam tez był separator na odmie a nie było dpf czy nawet egr. CO ciekawe układ chłodzenia tego ciągnika był ustawiony na 106 st C. W instrukcji i na chłodnicy było napisane, ze nie można używać wody.

15 godzin temu, Sadek napisał:

Nie mam dużej wiedzy z ciągnikami ale w ciężarówkach odłączenie adblue nie generuje żadnych błędów a są nawet układy które po zrobieniu pewnej procedury kasują błędy.

Ale w ciężarówkach trend się zmienił jak kilka lat temu się odcinało tak teraz się przywraca układ do działania. To samo będzie z maszynami rolniczymi za kilka lat.

Bajki piszesz. Już spalona żarwóka powoduje zapalenie się kontrolki a co dopiero rozbebeszenie systemów elektronicznych, których praca jest monitorowana przez sterownik.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Rolnik1973
  • 6819 9250

Wiecie

Termostat trzyma temperaturę w ryzach dotakiej jak jest zrobiony.

Jeśli jest zrobiony na 85 to taką trzyma na silniku gdy temp w chłodnicy jest poniżej 85,

Ale gdy temp wzrasta w chłodnicy pow 85 a i wentylator nie wyrabia by zbić poniżej 85 na chłodnicy to termostat przestaje pełnić funkcję.

Termostat jest poto by nie był silnik za zimny.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • johniy861
  • 75 716

@hubertuss skoro pytasz o motoryzację to mam przykład z auta marki BMW model e60 525d wysokoprężny 3.0 197 km 400 Nm Oryginalne wszystkie parametry, żadnych chipów i innego grzebania. Po wycięciu dpf moc wzrasta do 206 km a moment do bodajże 412 albo 415 Nm. Mierzone na hamowni. Czyli co nadal cuda? Z działu techniki rolniczej jd 6210R urwany zawór wydechowy 5 cylindra. Diagnoza serwisu-długofalowe zbyt wysokie ciśnienie w układzie wydechowy. Jest wiele przypadków gdzie pozbycie się dpf przedłuża życie np turbiny o czym Ty także możesz poczytać na forach motoryzacyjnych. Co do odmy ( ale takiej z wymiennym wkładem filtrującym) to porównując silnik jd bez dpf i bez filtra odmy a silnik z dpf i z filtrem odmy to ten pierwszy praktycznie wyrzuci kropelke oleju raz na ruski rok a ten drugi silnik po 1200 godzinach pracy zaczyna wyświetlać błąd zatkanego filtra odmy czyli coś musi być na rzeczy

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sadek
  • 725 7949
2 godziny temu, hubertuss napisał:

 

Bajki piszesz. Już spalona żarwóka powoduje zapalenie się kontrolki a co dopiero rozbebeszenie systemów elektronicznych, których praca jest monitorowana przez sterownik.

Taki Układ zastępuje adblue.

W części aut rezystor też łatwił sprawę tylko błędy trzeba było z komputera wykasować.

 

IMG_20191106_084225.jpg Edytowano przez Sadek

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • zetorlublin7341
  • 612 2825

zakładają spowrotem scr do ciężarówek z powodu tego że głowice wysiadały po 100tys już przebiegu podwyższona temperatura spalin i wypalało pięknie zawory i gniazda . dzisiejsze traktory są piękne ale z taką ilością głupiej i niepotrzebnej elektryki to tylko drenowanie kieszeni na ewentualne naprawy!

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sadek9
  • 123 767

Hahaha Scr w Dafie którym jeździłem był wyłączony przez prawie pół miliona i nic nie wypaliło, owszem zakładają spowrotem Scr bo ITD zaczęła za to kosic kasę a na zachodzie już nawet nie wspomnę i tylko dlatego to robią. Ludzie AdBlue czy DPF to osprzęt który jest na końcu drogi, za silnikiem myślisz że AdBlue się spala razem z paliwem w komorze cylindra czy jak?

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 1217 29746

 

Dnia 5.11.2019 o 07:53, johniy861 napisał:

Znam napewno 2 firmy które są w stanie odłączyć egr,dpf,scr i po takim zabiegu błedów nie ma. Wyciągają fizycznie część z silnika albo go zaślepiają , wgrywają nowy program i już mamy zdrowo oddychający silnik. Co do jd to tam chyba ładują turbiny borgwarnera które już od serii 6030 premium są wadliwe. Druga sprawa, że aktuator zmiennej geometrii jest chłodzony płynem chłodniczym z silnika a w jd temp silnika często oscyluje w okolicach 95 stopni co mocno wpływa na żywotność aktuatora. Odłączenie i zaślepienie egr pozwala zbić temperaturę nawet do 10 stopni C. A wycięcie dpf wydłuża wytrzymałośc uszczelnień praktycznie całego silnika a tym i rdzenia turbiny. @uzytkowniq sprawdź czy twój jd łapie się na jakieś akcje serwisowe wymiany turbo czy coś. Bo dilerzy o tym mało chętnie mówią

spotkałem się z opinią ze ten system jest na tyle nie dopracowany ze powinniśmy cały czas trzymać płyn delikatnie powyżej max. Inaczej błedy aktuatora pojawiają się szybciej i częsciej.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • johniy861
  • 75 716
@yacenty to samo powiedział mi serwisant z jd. Płyn powyżej max żeby aktuator byl w pełni zalany płynem, ponieważ jest prawie najwyżej umiejscowiony w układzie chłodzenia

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj