Skocz do zawartości

Przyczepa dwuosiowa & Mtz 82



Z tabliczki udało się odczytać że to "Karosa" czyli jakaś czeska produkcja :) Ogołocona z drewna :) Póki co zajmę się dołem ale w między czasie można zbierać materiał na górę ;) Plan jest taki żeby zrobić podwójne burty....50cm i 40 dół z otwieraniem górnym i dolnym a góra stała...przyczepa ma być tylko do zboża ;) Niby to nie wywrotka...może tyle sposobów otwierania burty w przypadku sztywnej jest zbędne ale jak robię od podstaw zabudowę to niech to już ma ręce i nogi.....




Rekomendowane komentarze

@Bartek933

Normalnie? czyli jak?  ;)

@Sznajdzik 

Też o tym myślałem ale jak coś nie wyszło jako wywrotka z fabryki to jednak kosztuje sporo kasy w materiale i robocie żeby z tego zrobić wywrotkę ta to by wyszła mega wysoka jak bym jeszcze jej dołozył drugą  ramę......Jeszcze jak bym miał na nią papiery to moze bym się i pokusił a tak jak ma to być przyczepa tylko i wyłącznie do zboża używana kilka dni w  roku to jednak chyba odpuszczę....to co wydam na siłowniki wzmocnienie tej ramy i drugą ramę ...to mam gotową zabudowę z podłogą..dwa zsypy i póki co wystarczy...Jak się kiedyś trafi gotowa wywrotka bez burt i z papierami to wtedy można by się o coś takiego pokusić..nikt nie powidział że to musi być jedyna przyczepa dwuosiowa w moim gospodarstwie :)  

Ja tak myślałem robiąc pierwszą zsyp z obu stron zrobię i będzie fajnie po jakimś czasie przestało być fajne powstała wywrotka jednoosiowa na tył i zrobiło się znów fajnie po kilku latach przestało być fajnie bo zrobiła się za mała i pojawiła się potrzeba wywrotu na bok więc zakup kolejnej do odbudowy i będzie wywrot na 3 strony image.png.d261ef3093561db8459312d2e5fcfc7b.png

  • AgroTeam

Generalnie dziś przy kosztach materiału taniej jest kupić cos gotowego niż przerabiać. Ja przeliczyłem zrobienie góry takiej jak bym chciał w jednoosiówce i wyszło że taniej jest sprzedać i kupić gotową.

A co do ilości przyczep, czasem lepiej pomyśleć o sprawnym rozładunku w żniwa niż kupowaniu kolejnej. Nie ma się co oszukiwać jak ktoś nie ma hodowli to przyczepy pracują max 5-7 dni w roku

Dobrze zrozumiałem górne burty mają być sztywne? Nie rób sobie tego bo za chwilę się okaże, że potrzebujesz coś zapakować i burta nie pozwoli. Z wywrotem wg. mnie masz rację nie jest aż tak potrzebny. Lepiej tą kasę poświęcić na kolejną przyczepę. Zamiast dokładać wspomniane wyżej 5 tyś w tą to za 7-8 jest kolejna.  Kilka dni w roku na rok czy dwa przeboleje. 

____________________

Pozdrowienia :)

Edytowane przez bandit66

Majac goła rame bez podłogi i bez burt grzechem by było nie zrobienie wywrotu chociaz na boki, mnie przerobienie d 35 na wywrot kosztowało max 1500-1800 zl. Podłoge i burty i tak musisz robic i tak , dochodzi tylko koszt ceownika na druga rame i siłownikow, zobaczysz ze bedziesz sobie pluł w brode potem. Tym bardziej ze masz dmuchawe do zboza, podjezdzasz kiprujesz i patrzysz jak leci a potem tylko z rogow podgarniasz a nie prawie cala przyczepe szuflujesz.

W tym roku majac dwie wywrotki we dwoch z tata ogarnelismy w dwa dni 12ha, łacznie ok 50 ton zboza dmuchawa taka jak twoja i łopata zrobiłem tyle co własnie z rogow przyczep, nie wyobrazam zb teraz zniw bez wywrotki. 

 

też się wyleczyłem ze sztywnych przy kapitalce przyczepy, odcinasz wsporniki, wzmacniasz ramę i robisz lub zamawiasz zabudowę. Koszt niewiele większy a czasem się wywrotka przydaje. Jednoosiówki mamy i wywrot i sztywną i już marudzę że jak wymiana blachy spodniej i burt to żeby zrobić z niej wywrotkę co ciapka.

Natomiast nie będę też specjalnie niszczył fabrycznie zrobionej przyczepy tylko dlatego że sztywna choć tę ze zdjęcia już bym ciął i robił pod wywrot.

Edytowane przez Nikita_Bennet

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v