Skocz do zawartości

Deutz-Fahr 6150 - wyłączenie AdBlue


AchimR

Końcówka żniw, a problemów nie ubywa. Deutz-Fahr 6150 z usterką układu SCR miał spory spadek mocy. Szybka interwencja w drodze do pieczarkarni - jak widać laweta pełna balotów nawet nie była odczepiana.


Rekomendowane komentarze

1 godzinę temu, AchimR napisał:

Pompa AdBlue miała dość

Obstawiam że tania nie była.

A wiadomo co było przyczyną jej strajku ?😊

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, pp1208 napisał:

słyszałem o przypadku gdzie gość zapłacił nie mało za jazdę ciągnikiem z wyłączonym adblue...

Jeśli coś takiego udowodnisz to jak najbardziej można karę finansową nałożyć. Nie wiem jak z SCR ale np z DPF podobno jest tak że jeśli silnik jest w 100% sprawny to bez filtra normy by spełniał. 

Odnośnik do komentarza
Dnia 25.08.2018 o 19:54, Halun125 napisał:

Jeśli coś takiego udowodnisz to jak najbardziej można karę finansową nałożyć. Nie wiem jak z SCR ale np z DPF podobno jest tak że jeśli silnik jest w 100% sprawny to bez filtra normy by spełniał.  

Zdrowy silnik spełnia normy emisji na biegu jałowym jeżeli usunięty jest sam DPF (układ z DPF ma też katalizator - ten drugi należy zostawić). Z SCR tym bardziej spełnia normy ponieważ SCR dotryskiwany jest tylko pod dużym obciążeniem, gdy silnik generuje dużą moc (duża dawka paliwa).

Na dzień dzisiejszy niebiescy nie są w stanie sprawdzić czy SCR jest wyłączony czy nie! Krokodyle też nie. Sprawdzenie w przypadku krokodyli polega na włączeniu zapłony i obserwacji deski rozdzielczej, czy zapala się kontrolka błędu SCR czy nie. Jeżeli błędów nie ma wtedy jest OK. Nie polemizujcie tu ze mną - mieszkam 10km od Ciężkowic (krajówka 45) gdzie jest jedna z niewielu cukrowni, a 800m dalej krokodyle stoją codziennie. Poza tym sezon na buraka już się zaczął i ciężarówki śmigają na okrągło, a spora część z nich na Adblue OFF.

W chwili obecnej tylko lotny patrol ADAC ma możliwość sprawdzić działanie SCR, wygląda to tak, że 2 patrole rozstawiają się w odległości około 10-12km od siebie, na pierwszym do pojazdu montowana jest sonda do wydechu i "kontroler" jedzie z kierowcą do punktu numer 2. Jeżeli emisja spalin pod obciążeniem nie spełnia Euro 6, a powinno wg. specyfikacji, no to jest PROBLEM ... całe szczęście to dotyczy zachodnich sąsiadów i ich autostrad.

Dnia 25.08.2018 o 10:32, Halun125 napisał:

Obstawiam że tania nie była.

A wiadomo co było przyczyną jej strajku ?😊

Czas...
To sa rzeczy skonstruowane tak by działały 3-5lat

Odnośnik do komentarza
Dnia 18.10.2018 o 21:09, same110 napisał:

co ci tak farba schodzi z blotnika,?

Nówka sztuka Deutz oryginał ... po JEDNYM myciu.

Brak słów....

Odnośnik do komentarza
krokodyle nie mam prawa kontrolować ciągników rolniczych. dobry myk to kupno fasttracka i wózka doli. Na trasy w okół komina lepsze rozwiązanie od ciężarówki. brak tacho, uprawnień (oprócz T) i krokodyle nie sprawdzają. w ciągniku to tylko na stacji diagnostycznej ale nie wiem kto jeździ z czymś wiecej niż dowodem
Odnośnik do komentarza
13 minut temu, lukaschels napisał:

. w ciągniku to tylko na stacji diagnostycznej ale nie wiem kto jeździ z czymś wiecej niż dowodem

Chyba żyjesz w kraju trzeciego świata.

Odnośnik do komentarza

Achim mam do Raciborza ok 60km i pare dobrych lat taki proceder już nie istnieje. Sam mam kurwice jak widze te 60tki bez świateł..

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, lukaschels napisał:

krokodyle nie mam prawa kontrolować ciągników rolniczych

Jest jakaś ustawa która im zabrania kontroli ciągników rolniczych?

Odnośnik do komentarza

Itd moze przeprowadzać normalne kontrolę ruchu drogowego. Jak najbardziej mogą kontrolować ciągniki. Rolnicy nie łapią się pod ustawę o transporcie, ale już nic nie stoi na przeszkodzie żeby z prd Cie skontrolowali. 

Edytowane przez daron64
Odnośnik do komentarza

"Na podstawie tego, uznać należy, iż ciągnik rolniczy nie spełnia definicji pojazdu samochodowego, w związku z czym przewozy drogowe wykonywane za pomocą tego typu pojazdów nie podlegają pod przepisy Ustawy o transporcie drogowym z dnia 6 września 2001 r." - podkreśla Wydział Komunikacji i Promocji Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.

 

https://www.agrofoto.pl/aktualnosci/polska/krokodyle-rozliczaja-tez-rolnikow-sypia-sie-mandaty,3437.html

Artykuł niby z 2017, nie wiem w sumie czy potem stan prawny się jakoś zmienił w tym temacie. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v