Skocz do zawartości

Mtz 82



 

Dzisiaj kupiłem manometr i zrobiłem test...Tak to  u mnie wygląda...chyba nie jest za ciekawie...Na ciepłym oleju (ciągnik trochę pochodził...podnosiłem i opuszczałem maszynę bo na razie na prace w polu nie ma szans)  bije max 150 barów z gazem w podłodze ale jak tylko zdejmę nogę z gazu to  wskazówka od razu leci...na średnich obrotach ok 70 barów a na wolnych pokazuje praktycznie 0.... Chyba jednak trzeba się będzie szykować na wymianę pompy...Chyba że macie może jeszcze jakieś sugestie? Za wszystkie serdecznie dziękuję ;) 




Rekomendowane komentarze

Kiedyś w JUMZ-ie miałem tak samo to okazało się że sprężyna na  zaworze pompy smarowania silnika była popękana na 5 kawałki , ale zanim to zobaczyłem to zrobiłem kapitalkę silnika:)

Właściwie pompę to warto spróbować  i tak wymienić bo to koszt nie taki wielki a efekt może być , no i olej polecam fusch 15W 40

Edytowane przez Marecki2922

Czyli mówicie Panowie żeby na razie nie panikować i przepatrzec zawory? Bezpieczeństwa jest na górze odkrecilem pokrywkę i tam mam wkręt na płaski śrubokręt tylko ciężko to przekręcić. Na ile go ustawić? W książce jest 160 barów te 200 to nie będzie za dużo? To ciśnienie to ma być na małych obrotach od razu? Ten zawór przelewowy jest też z lewej strony tylko u dołu rozdzielacza? Pod taką pokrywką na 4 śruby?nie trzeba spuszczać oleju żeby się tam dostać? 

a ja miałem takie same objawy i pompa byla padnieta . cisnienie ustaw osbie tym zaworem na górze na srubokret 180 bar chyba ze aż tyle nie potrzebujesz to mozna i 150 a te pompy spokojnie wytrzymuja i 250. A i nie wkrecaj ruska na takie obr bo wir w baku i korba bokiem moze wyskoczyc. ja staram nie przekraczac 1600
cisnienie ma dawac takie samo na wolnych i wysokch obrotach

Adi96 napisał:

Jakie korba wyskoczyć co ty za głupoty gadasz,brawo 1600 na granicy momentu silnik dusisz.Duszenie silnika jeszcze gorsze niż katowanie,jeszcze bardziej obciąża korbowód co się przenosi na wał 

co mi tam duś se do oporu rusacza a nawet na pompie podkręc tylko przewody z baku pozmieniaj na grubsze bo nie nadąży paliwo za silnikiem mtz moc znamionowa osiaga chyba przy 2080 obr i wedlug mnie więcej nie powinno sie z niego dusci Prorok widze zabierasz sie do ruskiej chydrauliki tak samo jak ja po pol roku meczarni dopiero go uzdrowilem

37 minut temu, robi57362 napisał:

 

co mi tam duś se do oporu rusacza a nawet na pompie podkręc tylko przewody z baku pozmieniaj na grubsze bo nie nadąży paliwo za silnikiem mtz moc znamionowa osiaga chyba przy 2080 obr i wedlug mnie więcej nie powinno sie z niego dusci Prorok widze zabierasz sie do ruskiej chydrauliki tak samo jak ja po pol roku meczarni dopiero go uzdrowilem

Ja swojego do 2800 chyba jeszcze nigdy nie wkręciłem :) Chyba kolego masz na myśli 1800 bo to jest najlepszy zakres obrotów, i spalanie przy nich jest na zadowalającym poziomie.

Pewnie oznacza obroty wałka Wom.

@kitowiak Każdy ciągnik zazwyczaj do 2 tyś mało pali więc trzymać na 1800 też jest w porządku.Od kiedy 60 trzeba piłować? 1800 w sam raz może miałeś na myśli 3P.Ja nigdy nie daje obrotów takich że dopiero ma swój moment zawsze lepiej dawać 200 300 więcej w razie gdyby silnik słabł pod górę.Śmieszy mnie że korba wyskoczy od takich obrotów  od 3 tyś bym się zgodził i tak to jest rzadki przypadek.

Edytowane przez Adi96

Przeglądałem dziś zawory...bezpieczeństwa podkrecilem..niby wszystko jest ok..wyciągnąłem filtr oleju i tak jak by ciśnienie było lepsze. ..tylko co dziwne jeszcze przed grzebaniem jakiś czas temu wymieniłem filtr i Stary był tak jak by wyciągnięty..dziś po miesiącu patrzeć jest podobnie....może nie tak mocno ale jednak wyciągnięty.podlaczylem siłownik od tuz  pod wyjścia hydrauliczne z przodu.,jutro zaslepie ten regulator pod siedzeniem i zobaczę co i jak.

 

 

Co do obrotów silnika to normalnie w czasie pracy nigfy go tak nie krece...tutaj chciałem tylko pokazać ile na Max jest ciśnienie.

Na spalanie w ruskim nigdy nie narzekalem z resztą jak widać co mogę robię ruskim jak by dużo palił to bym tak nie szalał: )(

Jak ktoś wyżej napisał  - najlepsze obroty dla MTZ to 1800, tak ale dla serii 52/552 itp. Natomiast dla 82 itp. najlepsze to 2200. To właśnie oznacza ta kropka . Proroku, powinieneś się zorientować, czy masz poprzykręcane na wale przeciwwagi, jeśli masz na bloku tabliczkę D-242.

O możliwości urwania korbowodu w MTZ serii 5xx dużo się mówi, ale mało słyszy i tak naprawdę osobiście też nie słyszałem. Optymalne prędkości WOM w MTZ są oznaczone tajemniczym napisem BOM.

 

mtzy tabela.png


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v