MTZ 82
 

MTZ 82

  • 10779 wyświetleń

Tylko mi się nie śmiać  z tej ściągi :) Dopiero jak miałem to pod ręką to okazało się że ta skrzynia choć dosyć skomplikowana dla laika  po kilku godzinach już wcale nie była taka straszna...co więcej "wajchowanie" szło już bardzo przyzwoicie :)

Nie wiem czy zegar od temp. trochę za mało nie pokazuje...niby zimno jest ostatnio ale jak bym mu w palnik nie dał to i tak nie pójdzie dalej jak na początek zielonego pola..wyjęty termostat? 

Ciśnienie trzyma...Jak zimny to idzie prawie pod 4 a jak rozgrzany to spada odrobinkę pod 3 

Kolejny zegar to wskaźnik poziomu paliwa...dziś poświęciłem mu trochę czasu ale nic nie wskórałem..cały czas czy prąd wlączony czy wyłączę masę to na wskaźniku jest ponad full.Dobrałem się do pływaka i jak plusem dotknę masy to widać ruch wskazówki ale tylko do fulla do końca wskaźnika (w prawo) miał ktoś taki problem? 

Wskaźnik ładowania na wolnych obrotach wiele nie wskazuje..ale jak przygazuje to idzie poza skale :)

I ostatni największy "zegar" obrotomierz... Jak go oglądałem to chodził ale w drodze powrotnej nagle odmówił posłuszeństwa :) gdzie szukać przyczyny? 

Po południu zaczęło lać w polu nie było co robić więc uruchomiłem część świateł i wentylatory nagrzewnicy....wieje konkretnie tylko nie mam pojęcia gdzie powinna być  wpięta ta nagrzewnica...Węży od silnika nie widać...jedyne co to węże wychodzą  lewego i prawego głównego słupka kabiny...ale kończą się one zaworami i nic dalej nie idzie...Podpowie ktoś gdzie przy silniku jest podłączona nagrzewnica I czy te zawory przy słupkach to zasilanie i powrót czy nie ? 



Z albumu:

Sezon 2017

  • 39 zdjęć
  • 0 komentarzy
  • 363 komentarzy obrazka




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • zbyszekbrzuze
  • 297 4590

A co do przewodów nagrzewnicy, to te zawory to są kraniki spustowe .

Od lewego słupka przewód ma być podłączony z tyłu bloku silnika do tego kranu, a prawy idzie albo za filtrem oleju i alternatorem, albo górą silnika (w zależności od wersji) do króćca pompy wodnej.

Zegarem paliwa nie ma co się przejmować, patyk najpewniejszy.

Temperatura zupełnie w normie, też nie ma co się przejmować.

Koniecznie zajrzyj do filtra oleju czy są wszystkie elementy, czy np ktoś nie wywalił sitka albo podkładki.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • LTZ55a
  • 118 2001

A myślałem, że z problemem wskaźnika paliwa zostałem sam. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

jednak się myliłem faktycznie linka idzie do silnika od strony chłodnicy/alternatora :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • sebe1033
  • 397 7148

co do obrotomierza mnie tam raz nie działała bo się rozsypał napęd wypad nie ślimak tylko to drugie ślimacznica chyba ,

co do luzów jak jest kolumna to lubi się popuścić wąs , najszybciej to wjechac jednym kołem na coś (np pieńka ) i dokręcić

Drugie miejsce to specjalne z góry w okolicach korka (na kolumnie) jest śruba chyba na 27 klucz (albo 24) i nakrętka kontrująca to należy ją dokręcić do oporu i popuścić pół obrotu

 

Biegi są proste tylko skomplikowane bo trochę ich jest i trzeba redukować jedną wajchą coś jak w 330

A jeszcze przedni napęd powinien mieć 3 pozycje dół- wyłączony , środek tylko do przodu działą , na górze na stałe

A blokadę ogarnąłeś takiej to chyba nawet fendt nie ma , jak ją załączysz tak z 5cm i przekręcisz (wyciągasz taką małą gałkę w okolicach bezpieczników ) to działa tylko na prostych kołach jak skręcasz to rozłączasz ,  a żyby cały czas działała to wyciągasz ją do końca i trzymasz

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Rolnik z zamiłowania :)
  • pawlus224
  • 2624 15608

Teraz wiem dlaczego MTZ tow nie kradną :D 

 

Planujesz go kiedys polerowac lub malowac ? 

Jak Ci sie podoba praca z kierownica nie po srodku ?

Czekamy na jakis filmik :)

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 825 12074

He he bo przeciętny kierowca nie umie nim ruszyć :)

Kierownica jest przesunięta około 10 cm w normalnej eksploatacji jest to niezauważalne.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

sebe1033 u mnie są tylko 2 pozycje napędu, na dole wyłączony a do góry włączony :D co ciekawe nie wiem czemu ale na wstecznym nie działa mi przedni napęd :P

a kierownica jest tyle przesunięta, że serio nawet podczas pracy nie zauważalne :P

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 825 12074

To masz albo coś skopane, albo rozregulowane.  Musi być jeszcze jedna pozycja ciągnąc wyżej napęd załączony na stałe. Działa też do tyłu.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

do przodu mam napęd na stałe. na wstecznym w ogóle go nie ma.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • kitowiak
  • 520 4896
a wajcha do końca do góry bez jej zakładania, to jest hamowanie przednim mostem czyli bedzie 3 pozycja

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • seweryn20
  • 825 12074

No właśnie...napęd automatyczny ciągnie tylko do przodu przez sprzęgło jednokierunkowe i to ono ci się załącza... tylko. A wajcha ma iść jeszcze w górę i załączyć napęd stały .

Podnieś przednie prawe koło do góry, odepnij cięgno od załączania napędu, pociąg wajchę przy samej przystawce w górę na maxa  i zakręć przednim kołem. Jeśli nie kręci się ani w przód ani w tył dopasuj długość cięgna idącego do kabiny tak by na ostatnim ząbku ciągnąć w górę zapięty właśnie ten stały napęd.

A ogólnie przyszłości rozbierz przystawkę i wywal rolki od automatu. To najbardziej niewydarzony patent jaki może być. Wtedy napęd stały będzie ci się  załączał elegancko.

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • prorok
  • 2079 11821

@Songo

W końcu po to jest żeby z niego korzystać...ale są i takie sytuacje że "zwolnienie"danego biegu jest potrzebne przez dłuższy czas :) Tym reduktorem jestem pozytywnie zaskoczony bo chodzi lekko i bez zgrzytów myślałem ze będzie bardziej topornie :)

W 60 było bez wskaźnika i jakoś było ale tutaj jak już jest to fajnie by było jak by działał...Jak będzie czas i chęci to będę się z tym bawił...jak nie to mniej więcej patyk i też się można rozeznać :)

@Czesio200

Tylko Wszyscy się strasznie tego boją...z resztą ja z samego początku też...jak mi poprzedni właściciel zaczął tłumaczyć to za cholerę nie szło się połapać i myślałem że końca z tym nie dojdę ale wydrukowałem sobie ten schemat i pojechałem na najmniejszy kawałek :) potem z każdą kolejną godziną lepiej mi to zaczęło wychodzić..wiadomo jeszcze by trochę poćwiczyć żeby sprawnie redukować i operować biegami na drodze ale do roboty w polu już jest ok :)

@Skoczek1994

Dobra sprawa nie trzeba wajchować biegami tylko przerzucasz lewo/prawo i jedziesz dalej  :) 

@BoskiElwaro

Faktycznie jest spory przeskok pomiędzy tymi biegami...

@Seweryn20

Dzięki muszę tam zajrzeć...czy wszystko jest na miejscu ;)

Z tym wskaźnikiem to zobaczę jak to będzie będzie czas to się będzie można nad tym mocniej zastanowić ;)

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale zmieniając z zółwia na zająca trzeba wciskać sprzęgło dwa razy? 

@Uziu92

Dzisiaj wszystko jest możliwe :);)

@Zbyszekbrzuze

Czyli pod te króćce (zawory) podłączam węże potem wpinam tylko do układu chłodzenia i powinno śmigać ? 

Jak będę zmieniał olej to sprawdzę  :)Czyli tutaj filtr oleju silnikowego nie jest wymienny? Tylko się myje ten co jest czy jak to wygląda? 

@Ltz55a

Jak widać jest to raczej powszechny problem ;)

@Songo

Każdy może się pomylić :)

@Seba1033

U mnie z kierowaniem póki co nie ma problemu idzie jak po sznurku tyle że ja mam orbitrol ;)

Nawet nie wiedziałem że są 3 pozycje :) Ja ciągnę dźwignię do samej góry i widać jak napęd ciągnie i do przodu i do tyłu..

U mnie blokada jest przerobiona na pneumatyczną..ale jak to działa to jeszcze nie miałem okazji spróbować :)

@Pawlus224

Nom jak ktoś pierwszy raz siada to ciężko to ogarnąć:) Z resztą kto by chciał Mtz kraść:) 

Malowania nie planuję..polerowania raczej też nie...jak już to konkretne mycie i muszę go troszkę w środku ogarnąć  :) Póki co wygląd zewnętrzny nie jest dla mnie jakoś specjalnie ważny..moim zdaniem wcale tak źle nie wygląda a oryginał to zawsze oryginał :)

Szczerze to to przesunięcie w niczym nie przeszkadza i szczerze to ja na to specjalnie uwagi nie zwracam...dopiero jak się wejdzie do kabiny i popatrzy z "boku" to widać że fotel i kierownica jest przesunięta w prawo...ale podczas pracy wcale się na to uwagi nie zwraca :)

Jak tylko będzie miał kto nagrać to coś nagramy..

 

@Seweryn20

Dokładnie :)

@Songo

U mnie ciągnie i do przodu i do tyłu a załącza się dosyć lekko :) Całkiem inne cofanie przez bruzdy czy pod jakąś górkę jak przedni napęd jest włączony :)

@Kitowiak

@Seweryn20

Co rusz to się czegoś nowego o rusku dowiaduję :)

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • witejus
  • 8521 10900

a klimatyzowany fotel elektryczne lusterka i domykanie szyb z pilota ma ?:D

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Gość

kurcze dziwne, ogólnie to już wyżej nie umiem tej wajchy podnieść, ale zobaczę jeszcze, może faktycznie załącza mi się automat, dlatego na wstecznym nie mam, ale znowu napęd mi działa, czy jadę do przodu czy skręcam.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mani51
  • 373 3991

Co do wskaźnika poziomu paliwa to ja dałem na trójnikach przezroczysty wężyk przy wlewie i już widać ile paliwa jest. Wcześniej właśnie patykiem było sprawdzane tylko u mnie był otwór po czujniku zaślepiony dekielkiem z rurką która wystawała w kabinie pod siedzeniem i tamtędy się wkładało "miarkę". Tylko oczywiście jak było do pełna zalane to w czasie orki przelewało się tamtędy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj