Skocz do zawartości

Ursus C-355 + Superol F


Gość
  • 18678 wyświetleń

No w końcu znalazł się czas na wymianę oleju, bardzo przeciągłem termin wymiany oleju, mam nadzieje, że za wiele szkód nie zrobiło to w silniku. 60tka od zawsze zalewana była superolem CC, i nigdy nic jej nie było, także znowu postawiłem na superol tylko, że na wielosezonowy 15W40 (API: CD) przy okazji wyczyściłem chłodnicę, filtr powietrza, wymieniłem olej w filtrze powietrza i filtr oleju, więc powinna teraz śmigać :D a wy co sądzicie o tym oleju? czym zalewacie swoje maszyny? :)




Rekomendowane komentarze

Kitowiak 1000mtg na jednym oleju widziałem turdusa po 450mtg był rzadki jak woda .Musiał ostro brać jak zachował gęstość .

Adi96 - to że się poci to nie wina oleju lecz nie starannie odtłuszczonej powierzchni pod uszczelkę i słabej jakości silikonu sam mam Superol F w bizonie i fakt się poci gdzie może ale ja tego silnika nie składałem 

Paspartu - nie lej Superolu F do Władka 

No jak nie od oleju,chłopie silnik przed wymianą oleju wtedy był suchy,został zalany tym szajsem i zaczęły się cuda nie widy dziać.Ojciec zlał ten olej a że znał właściciela sklepu to powiedział o co kaman i dostał zwrot pieniędzy oraz inny olej NESTE fiński 15W40 i nie było z nim problemów normalnie pracował i żadnych wycieków.Ten olej superol zrobił sie rzadki jak woda a że w 60-tce powierzchnie nie są idealnie równe to zaczęło się pocić dlatego nigdy więcej tego szajsu nie zalewam bo dzisiaj jest duży wybór z olejem a te dopłacić parę zł na rok to nie pójdę torbami.

Skoro leje Ci sie z traktora to na 100% nie jest to wina oleju tylko wydmuchanej uszczelki pod glowica ewentualnie uszkodzonej uszczelki pod pokrywa zaworow. Wiele pseudo mechanikow nie planuje glowic przy wymianie uszczelek a potem dziw ze sie leje. Ps rzadki olej nie zawsze gorzej smaruje, auta zalewa sie czesto rzadkim 0w40/5w40 i jest ok i ma lepsze smarowanie jak 15w40. Liczy sie lepkosc a nie gestosc

To było dawno 10 lat temu nic nie robiłem z uszczelnieniem tylko olej poszedł zmiany na kolejny dzień silnik został umyty i dalej suchy.Olej nie tylko ma ci smarować i trzymać lepkość  ale wygłusza pracę uszczelnia oraz chłodzi więc tam za rzadkiego nie można zalać.Sam myślałem żeby zejść do 10W40 i może spróbuję 

Ja u siebie zmieniałem oleje na różne przez tyle lat i nic się nie działo.Skoro mam takie ciśnienie i regularnie zmieniam olej to wątpię żebym miał nagar  co innego że już mój silnik wymaga remontu zalać takim nic by się nie stało ale raczej większy byłby apetyt na olej i bardziej by klepały by zawory.Zrobię w tym roku silnik to pomyślę bo zmieniłem z 20W50 na 15w40 i poprawa jest wkręcaniu sie na obrotach, więc byłoby trochę lepiej na tym 10

sae 30 to nie 10w30.onecnie 10w40 spełnia sae 30 ale to nie znaczy że wszędzie można go lać. Dla ułatwienia zrobili API czyli przeznaczenie wg paliwa i wieku konstrukcji. Chodzi o rodzaj materiałów np rodzaj mosiądzu czy skład powierzchni panewek. Nowe zasadowe oleje mogą np wypłukiwać cynk z mosiądzu. Podobnie jest z płynami do chłodnic.


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v