Modyfikacja TUZ'u w Pronarze 1025
 

Modyfikacja TUZ'u w Pronarze 1025

  • 7997 wyświetleń

Oczywiście stoczone sworznie i elementy do przyspawania były wykonane pod wcześniej wybrane siłowniki. Aby nie zwiększyć drastycznie czasu unoszenia ramion nie mogły mieć one zbyt dużej średnicy (pojemności) dlatego wybór padł na typowy siłownik od Bizona stosowany w układzie kierowniczym. Siłownik został podpięty równolegle do głównego za pomocą trójników zastosowanych bezpośrednio przy głównym siłowniku. Przewody pod kabiną zostały wymienione na typowe, polskie, co wiązało się z wymianą nypli w rozdzielaczu i z wykonaniem przejściówki z hydrauliki rosyjskiej na naszą. Całość została szczelnie skręcona (wszystkie elementy nowe: nyple, redukcje, trójniki, przewody, siłowniki). Aby możliwy był montaż siłowników ramiona zostały przestawione na wieloklinie w górę o 3 ząbki. W związku z tym zwiększyła się wysokość podnoszenia TUZ'u.



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • DarekD
  • 70 1546

możesz napisać w jaki sposób przyspawałeś sworznie siłowników do ramion ? jakimi elektrodami ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • DawidM
  • 1 489

Wykorzystane tu były zwykłe elektrody grubości 4mm (typ elektrody to ER146 o różowej barwie rozpoznawczej)dostępne w każdej agromie. Chodziło o to, aby spoina była częściowo plastyczna i ewentualnie się odkształcała a nie pękała. Sworznie zostały specjalnie przygotowane przez tokarza, ich średnica w miejscu spawania miała około 55mm, dodatkowo zostały ścięte pod skosem zgodnie z kątem między ramionami, tak aby oś sworznia była prostopadła do podłużnej osi symetrii ciągnika. Ścięcie pod skosem zwiększyło powierzchnię styku sworznia do ramienia. Karb na ramieniu został delikatnie zeszlifowany aby sworzeń lepiej się układał. Po przyłożeniu sworznia do ramienia, przed przyspawaniem były szczeliny szerokości około 5-6mm między sworzniem a ramieniem. Pozwoliło to na zespawanie na większej powierzchni przekroju sworznia. Całość była spawana spawarką transformatorową dużej mocy, spawanie nie było zbyt dużym problemem. Wytrzymałość takiego rozwiązania jest prawdopodobnie wystarczająca, ponieważ nie było widać żadnych negatywnych skutków pracy (kilkadziesiąt godzin w tym sezonie). Sworznie oczywiście były wykonane z twardego materiału a miejsce ich przyspawania dobrane do zakupionych siłowników. Pozdrawiam.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj