wodnik_1974

Volvo 830-Montaż hedera

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
extrabyk    5593

Instrukcji nie miałem i nie mam ale kosiłem tym kombajnen 7 sezonów więc coś tak pewnie jeszcze wiem i pamiętam. Więc jak masz jakieś konkretne pytania to wal śmiało. Możesz tu lub na priv. Mam też jeszcze trochę części z rozbiórki tego sprzętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodnik_1974    0

ok dzieki za podpowiedzi bede pamieał


a jakieś katalogi części?

 

 


w tym tygodniu kuiłem ten kabajn i juz mam perwszy głupi poblem. Jest jakiś myk na montaz hedra bo sprężyna go odpycha...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Masz zdjęty ten heder i chcesz zamontować czy chcesz go zdjąć ? Ta sprężyna jest do odciążania hederu i musi tam być. Operacja zdejmowani i zakładania jest dość skomplikowania bo przy tej szerokości hederów żaden producent w tamtych latach nie myślał o tym, że ktoś to będzie rozbierał...no chyba,że do jakiegoś remontu ale to robiło się w takich maszynach po 20 latach lub więcej. Ja swój zdjąłem do rozbiórki i poszło bardzo łatwo ale odwrotnie to już raczej tak łatwo nie jest. Potzebny jest ciągnik z ładowaczem, jakaś ładowarka lub wózek widłowy. Podnosisz heder na maxa do góry ale nie hydrauliką kombajnu tylko ciągnikiem ale najpierw odkręć przewód olejowy od siłownika. Potem wybijasz bolce i wyjmujesz siłownik. Następnie odkręcasz heder z w gniazdach przy kombajnie...trochę jest z tym zabawy i trochę nerwów ale się da :) Jak masz wszystko odkręcone (pamiętaj o łańcuchu i przewodzie hydraulicznym do siłowników nagarniacza) odjeżdżasz z hederem do tyłu i po sprawie. Zamontowanie to to samo tylko odwrotnie ale trzeba większej precyzji żeby trawić w gniazda na kombajnie no i oczywiście niczego nie pogiąć. Generalnie bardzo prosta maszyna a co najważniejsze poskręcana śrubami bardzo dobrej jakości...dziś już się tak nie robi maszyn. Mój stał pod chmórką praktycznie 7 lat a wszystkie śruby i śróbki jak nowe i odkręcały się  jak by je ktoś dzień wcześniej zakręcał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodnik_1974    0

Jest przywieziony z rozmontowanym hedrem bo do transportu . i chcialem zlozyc zeby sprawdzic jak wszystko razem dziala no i troche zabraklo czasu bo ciemno sie zrobilo. myslalem ze to male piec minut .jak na poczatku nie moglem zlozyc tloka z sprezyna bo ciezko ja scisnac to jak wpadlem na pomysl ze zloze bez sprezyny tylko skrece w gniazdach podniose tlokiem max podloze klocki i wyjmne tlok zeby go zlozyc wtedy jak powinien byc to okazalo sie ze przykrecenie srob gniazda od strony paska napedzajacego heder jest nielada sztuka dla dloni niemowlaka a co jeszcze dokrecenie kluczem i sie poddalem. a bede musial rozpinac bo caly do garazu nie wejdzie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Czyli dostałeś rozmontowany siłownik ze sprężyną oddzielnie czy coś żle zrozumiałem ? Jeśli tak to trochę się pomęczysz.

Jeśli chodzi o te śruby od strony paska to w tym dużym kole pasowym jest otwór. Ustawiasz koło tak żeby otwór był na wprost śruby i przez ten otwór wkładasz klucz i dokręcasz. Wbrew pozorom nie jest z tym tak żle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodnik_1974    0

No tak rozmontowany jest siłownik . No właśnie z nim problem jest żeby scisnac te sprężynę . Wogole jest jakaś możliwość złożenia go i w całości ścisnięty włożyć do kombajnu. Może przez te otwory by się dało ale już ciemno się zrobiło .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Dziwne,że ktoś to rozebrał i nie wiadomo po co...no ale jak masz rozebrane to trzeba coś poradzić i złożyć. Może ktoś z Twoich znajomych ma sciągacz do sprężyn zawieszenia w samochodzie ? Możesz też dać to wszystko do jakiegoś warsztatu samochodowego i tam złożą. Możesz też sam zrobić taki ściągacz. Wystarczy spawarka, kątówka, trochę złomu i dwie mocne i długie śruby. Jak nie wiesz jak takie coś wygląda to poszukaj na Allegro w "wyposażeniu Warsztatów". Bez takiego ściągacza tego nie złożysz. Mało tego...możesz sobie krzywdę zrobić bo jak ściśniesz sprężynę czymś prowizorycznym to Ci może puścić i wystrzelić a z tym żartów nie ma bo w takiej nawet lekko napiętej sprężynie jest potężna siła. Mam ten siłownik ze sprężyną i jutro popatrze to może coś mi jeszcze przyjdzie do głowy jak to ogarnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodnik_1974    0

moze zrob foto z bliska zlozonego silownika . a jeszcze pytanie widziałem ze natym silowniku sa jakies zbiorniczki a moj tego niema jest tylko zaslepiony gwint . czy jest on potrzebny i do czego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Cześć. Wciąż nie mogę się wyrobić żeby zrobić to foto bo dzień krótki a roboty masa...ale w końcu zrobię i Ci wyślę ale podaj mi swój tel albo email na priv.

U mnie tego "zbiorniczka" też nie ma bo nie wszystkie to miały. Ten "zbiorniczek" to nic innego jak akumulator gazowohydrauliczny, który wspomaga odciążanie hedera w czasie jazdy i przy kopiowaniu terenu jak się kosi z hederem na ziemi. eneralnie przy tak lekkim hederze to sprężyna wystarcza ale pewnie za dopłatą jak ktoś chciał to dostawał z tym akumulatorem. Wydaje mi się, że w starszych Bizonach były same sprężyny (2 na heder) a w nowszych też dawali na każy siłownik taki akumulator gazowohydrauliczny. Podobne są w ładowaczach czołowych z amortyzacją i innych maszynach. Ogólnie to bardzo popularne "zbiorniczki" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wodnik_1974    0

Witam ponownie. Zdobyłem katalog części oryginalny do s830 . W katalogu są sane rysunki montarzowe , sa oznaczone elementy lecz brak jest opisów . Czy może ktoś wie jak to jest , czy była jeszcze dodatkowa książka z opisami ? Nie chodzi mi o instrukcjie obsługi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Turbina
      Witam wszystkich,koledzy spotkał się ktoś z kombajnem duńskiej firmy DRONINGDORK?????????????
      Piszcie co wiecie o tych maszynach,jak się sprawują no i czy da do tego części,pozdrawiam.........
    • Przez ARTI2019
      Witam, szukam instrukcji obsługi kombajnu massey ferguson 31xp lub dronningborg 8500 z racji ze to bliźniacze konstrukcje, nigdzie nie mogę znaleźć, liczę na moc forum agrofoto 💪 ZDU

    • Przez farmer_89
      Witam, ma ktos wiedze czy dronningborg d 4000 na pomaranczowym spodzie wychodzily orginalnie bez  kabin? czywiscie niektore egzemplarze.
    • Przez szakal911
      Witam.
       
      Przeszukałem forum i nie znalazłem nic odnośnie tych kombajnów, mogłem coś przeoczyć oczywiście.
       
      Zakupiłem niedawno sampo 580 rocznik 90. Poszukuje katalogu części oraz instrukcji użytkowania.
       
      Będę ogromnie wdzięczy za pomoc : )
    • Przez Dariusz12
      Witam moj john deere 2064 nie może się zatrzymać na hydrostacie zawsze jedzie powoli do przodu lub do tyłu co moze byc tego przyczyna ?  Jest lekki wyciek z rozdzielacza (tego od sterowania na linke ) czy to może być przyczyną?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj