uzdrowiciel

Cężko wchodzące biegi w ciągniku Renault 120.54 Nectra

Polecane posty

uzdrowiciel    0

Ten temat pojawiał się na tym forum już wielokrotnie na przestrzenim kilku lat. Jednak nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak można sobie poradzić z tym problemem. Dlatego założyłem nowy temat w nadziei, że może komuś udało się go pomyślnie rozwiązać.

Mój problem to utrudnione wkładanie biegów na postoju(silnik włączony) w skrzyni tractoshift Trzeba użyć sporej siły aby wrzucić odpowiedni bieg , jednak biegi nie zgrzytają. Podczas jazdy jest o wiele lepiej. Na postoju przy wyłączonym silniku biegi wczodzą gładko. Wygląda to jakby sprzęgło nie do końca rozłączało.Ogólnie spotkałem się z opinią, że te ciągniki tak mają... Jednak jeden z użytkowników napisał,że w jego ciągniku nie ma problemu z utrudnionym włączaniem biegów. Z tego mój wniosek, że jednak można sobie z tym poradzić.

Dodam ,że olej wymieniłem na nowy ( odpowiedni z homologacją Renault do tych ciągników)wraz z filtrami. Wymieniłem też wszystkie oringi na elektrozaworach i naprawiłem rozkręcony elektrozawór proporcjonalny, który był powodem szarpania na II półbiegu ( pomógł mi w tym kolega Macherr). Ustawiłem też ciśnienie na wyspie elektrozaworów na 23 bar poprzednio było 22 bar). Zmierzyłem również ciśnienie oleju na króćcach pomiarowych z boku "wyspy" gdzie olej jest podawany na sprzęgła. Wyniki są prawidłowe - wciśnięty pedał "0" bar, zwolniony 10 bar.  Wiem, że ten problem pojawia się nie tylko w ciągnikach Renault i wiem również ,że większość jeździ z tym. Ale uważam, że na dłuższą metę taki stan może powodować nadmierne zużywanie synchronizatorów  podobnie jak zbyt niskie ciśnienie podawane na sprzęgła powoduje się szybsze  zużywanie tarczek sprzęgieł.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCzesio123    3

Nikt tego nie rusza bo trzeba skrzynie rozbierać jak dobrze wiem bo tata mi powiedział coś na ten temat ale nie powiedział czemu się to dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uzdrowiciel    0

Znalazłem odpowiedź sam. Przyczyną okazał się zbyt niski poziom oleju w skrzyni. Według instrukcji w tych skrzyniach 24/8 traktorshift powinno być wlane 70 l (  miałem 60 l).  Do skrzyń 16/16 wystarczy 60 l. Biegi wchodzą gładko i bez problemu. Prawdopodobnie sprzęgła, które są zamontowane w górnej i przedniej części skrzyni powinny być zanurzone całkowicie w oleju. Dodając jeszcze fakt , że skrzynia jest lekko uniesiona przodem do góry  może być tym bardziej potrzebne więcej oleju.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj