tay29

kupno prasy krone vario pack pytania do wlascicieli

Polecane posty

tay29    184

po dluzszej rozmowie w domu doszlismy do wniosku ze lepiej bedzie zostawic stara sipme dla siebie a w zamian kupic ladowarke. rosnace ceny foli, paliwa i eksploatacja sprzetu doprowadzila do tego iz zmienie sposob zbierania kiszonek z bel na silos. wycinak szczekowy posiadam wiec nie bedzie problemu z tym a i uslugodawcow nie brakuje. sipma zostanie tylko do zbierania slomy (wystarczy;) wiec dzieki za odpowiedzi t

 

temat moze byc dalej rozwijany bo malo jest o tych belarkach na internecie a sa dosc ciekawe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groszek87    0

Tak poczytałem co tu wypisują to sie za głowę łapie. szczególnie o tym smarowaniu łańcuchów w komorze. Ksiązkowo należy je smarować olejem co 8h pracy i to olejem roślinnym. Nie syntetycznym. W praktyce widomo leje sie przepalony i zostaje on w większości na pierwszej beli ale zeby ciągle lać olej na łańcuchy to powodzenia z chowem krów lub opasów co to jedzą. Taka prasa to może nadawć sie tylko do słomy. Nastepna sprawa z tymi łożyskami, tak łożyszka te po 4zł pasują do tej prasy ale porównał ktoś je kiedyś z oryginałami? Nawet wymiary są inne bo orginał ma 35x70 a te chińskie 35x72 o budowie łożyska nie wspomne. Oryginał chodzi 3 lata przy robieniu 5000 rocznie podróba 1000 bel max. Co do naprawy łańcucha na zamiennikach tak zrobi się go za 2000zł ale podsłużył mi taki łańcuch jeden sezon i był wyciągnięty jak oryginał po 3 latach. A najgorsze jest to ze oryginał nie pekł mi nigdy a zamiennik pod koniec pierwszego sezonu. Łańcuch oryginalny moze i jest droższy ale nie ma nic gorszego i pracochłonnego by naprawić prase po czyms takim. Na konie powiem dla założyciela posta ze wczesniej miałem sipme z 2004 sprzedałem po 3 latach z popękaną ramą. Krone tłukę juz 5 sezonów i wiadomo części robocze sie wymienia ale wydajnoscia i siłą zgniotu dorównuje najnowszym prasom. Najważniejsze ze jest prosta i małe zapotrzebowanie na moc. I naprawdę niebo a ziemia przejść z sipmy na krone. Co do przejscia z bel na pryzmę też o tym myślę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morfi81    30

@Groszek87 jeżeli chodzi o łożyska to się niezgodzę z Tobą. Dwa milimetry różnicy w wysokości łożyska to żadna różnica i nic nieznacząca. Chińskie łożysko kosztuje ok. 8 zł a orginalne rolkołożysko ok. 150 zł. A te orginalne rolkołożyska to nic specjalnego, bo sąsiad kupił nową krone roundpack i wniej te rolkołożyska mają luz na prętach i się na nich kręcą a zakładał zwykłe łożysko to niema tego luzu i się nie obraca. Ekonomicznie bardziej się opłaca zakładać zwykłe łożyska bo rozlatują się nie od obciążenia tylko jak już nie ma w nich smaru co tak szybko nie występuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groszek87    0

Nowicjusz ja tylko pisze ile chodziły mi oryginały a ile te tanie. Ja kupowałem je po 4zł na allegro. Oryginał kosztuje bodajże 80-85zł zależy gdzie się patrzy. Łożyska w tych prasach przed każdym sezonem trzeba rozbierać i napchać tawotu lub jak mój znajomy robi strzykawką. W prasach tego typu występuje coś takiego jak uderzenia w zewnętrzną część łożyska dlatego orygnały mała grubą warstwę zewnętrzną łożyska mają małe kulki bo w tej prasie nie ma dużych oborotów na tych łożyskach a duże obciążenia. Z punktu ekonomicznego racja lepiej kupić 20łożysk niż jedno i te jedno napewno nie przechodzi tych dwudziestu tylko chodzi o to że trzeba po każdych 30 belach oglądać łańcuch i wymieniać łożyska. I dlatego myślę zmieniać na mchale stało komorową f5600 ale musze jeszcze trochę o niej poczytać. Ciekawi mnie nowe rozwiązwiązanie w krone z tymi gumowymi łańcuchami jakie to żywotne jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

@groszek tak czytam twoje posty,czy ty wiesz co piszesz.

jeśli chodzi o centralne smarowanie,po to jest żeby smarowało łańcuchy.jeśli będą dobrze smarowane to ci długo wytrzymają.jeśli ty smarujesz co 8 godzin,to wiadomo że żaden łańcuch Ci nie wytrzyma.jaką ty masz instrukcję,że pisze smarować co tyle.w mojej jest opisane że łańcuchy mają być smarowane cały czas.jeśli chodzi o olej to roślinny się nie nadaje,gdyż jest za rzadki.wklejam ci z mojej instrukcji jaki olej się stosuje.pracowali nad tym lepsi od nas.

,, Można stosować różne gatunki olejów.•

Lepkość powinna być zbliżona do 15W40

(Np. olej mineralny Fuchs Plantogear 100

- N lub Castrol Optimol Optileb GT 100)"

jeśli chodzi o łańcuchy to nie są chińczyki,wytrzymują już trzeci sezon bez awarii,a sporo tego prasuje.

dzisiejszy post powinien przejść do przebój roku.kto rozbiera łożyska,przecież tam są zamontowane kryte.jeśli to rozbierzesz to pewnie że się rozwali.jeśli tak robisz to proszę bardzo,ja tak nie robię.

u mnie centralne smarowanie działa cały czas -podaje olej.

oby tak dalej chodziła jak do tej pory.

Edytowano przez matingus

Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matingus    107

po jego postach widzę że ma prasę krone.co On nie ma centralnego smarowania łańcuchów.mam znajomych co mają prasy krone i też takie smarowanie mają.chyba że ma starego typu prasę.wydaje mi się że ma coś takiego,tylko nie zna zasady działania.

@morfi ty masz krone.


Kliknij zieloną strzałkę jeśli pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morfi81    30

Ja mam New Holland 544 cc ( prawie to samo co BR 6090 cc). Sąsiad ma nowego roundpacka ale niema smarowania łańcuchów w komorze tylko ma centralne smarowanie łańcuchów napędowych tak samo jak jest w mojej prasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Groszek87    0

Widze po swojej prasie ile tego oleju idzie do beli. Wy myślicie ze gdzie ten olej idzie? tulejki wchłaniają? Dla mnie to tam dawajcie co chcecie do karmienia. Zawsze jest coś kosztem czegoś.Zwiększamy żywotność pracy zmiejszamy jakość beli. Jak bym prasą dobrze bel nie sciskał tez by mi dłużej posłużyła. Te smarowanie łańcuchów w komorze to tak jak pisałem nadaje się do słomy. Co do @zaawanswanego jesteś raczej zacofany jeśli smarowanie łożysk tawotem to dla ciebie przebój roku. Widać twoje umiejętności skoro zaślepki nie umiesz zdjąć ze zwykłego rs-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość lks91   
Gość lks91

Witam, podpinam się pod ten post. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu prasy Krone vario pack. Jakieś wady, słabe punkty tych pras? Na co zwrócić szczególnie uwagę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil0012    2

Witam. Od niedawna posiadam prasę krone kombi pack 1500v. Chciałem ją uruchomić do zbiory siano kiszonki, ale nie potrafię otworzyć klapy. Do hydrauliki jest tylko jeden wąż. drugi do hamulcy. Mogę opuszczać i podnośić podbierak i noże jak wcisne odpowiedni przycisk na sterowniku. Za chorele nie wiem jak ją otworzyć. Jak kupowałem od gościa wszystko działało a teraz lipa. Dodam że posiada on hydraulikę pokładową i własną pompę. Podpowiedzcie coś Panowie:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1989    2

trzeba wejsc w sterowniku w reczne sterowanie przycisk reka i owijarka. Nasepnie znalesc opcje otwierania klapy i plusem otwierasz minusem zamykasz klape musi byc właczony WOM. W pracy po owinieciu beli siatka klapa sama sie otworzy i wyrzuci bele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez osamix
      Problem z kontrolka (chyba ładowanie) tylko nie wiem dlaczego jest 2 , 1 gaśnie przy odpaleniu . Foto w zalaczeniu. Na alternatorze na wyjściu jest 14v. 

    • Przez DamianJarka
      Witam. 
      Ostatnio w Fendtcie wyskoczył mi błąd i kod usterki to 1.2.01 patrzę w instrukcje obsługi i przyczyna to-,,Wejście akumulatora, napięcie akumulatora poza żądanym zakresem" sposób usunięcia wezwać serwis. 
      Co ja mam teraz zrobić? Oco wgl w tym chodzi bo nie rozumiem tej przyczyny 
    • Przez wojtekw
      Czy przy wymianie poduszek pod kabiną, a konkretnie lewej poduszki muszę wyciągać zbiornik paliwa w Vario 818? Ktoś może to robił w innym modelu z tej serii. Proszę o podpowiedz jak prawidłowo zamontować poduszki i jak się dostać do lewej strony(z prawej jest dobry dostęp). Wiem, że był podobny temat, ale nikt nie odpowiada... 
    • Przez kamil8352
      Witam. Fendt 716 vario 2002r. Po nacisnieciu przycisku nie zmienia zakresu predkości I/II. Po zmianie zakresu mechanicznie kluczem na ciagnik jeździ tak jak powinien. Nie wyswietla zadnych błędów.
    • Gość
      Przez Gość
      witam,
      pytanie jaka jest najwolniejsza jazda na TMSie ?? włączam pierwszą skrzynie i to jest najwolniej ?? a wolniej to już tylko na dżoju z wyłączonym TMS .. czy jak ??
      i do czego te pomarańczowe pokrętła ??
       
       
       

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj