Zaloguj się, aby obserwować  
Dragonek

kirowiec 150

Polecane posty

Dragonek    0

Witam użytkowników kirowców, prosił bym o poradę na temat wymiany łożyska wałka połączonego z krzyżakiem i wałem pędnym napędzającego tylny most

z tego co widzę na zewnątrz to wałek który wychodzi z skrzyni biegów ma flanszę pod którą widać dekiel przykręcony na śrubach i pod nim jest to nieszczęsne łożysko co ma luz i na dodatek wycieka olej, moje pytanie-czy jest możliwość wymiany tego łożyska bez rozwalania prawie całego kirka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

musze cie zmartwic nie da sie tego zrobic bez przynajmniej odsuniacia skrzyni z silnikiem do przodu ja wymieniłem to łozysko oraz kilkadziesiat pozostałych ale wyciagnałem skrzynie była rozebrana na atomy zostały tylko puste obudowy


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dragonek    0

musze cie zmartwic nie da sie tego zrobic bez przynajmniej odsuniacia skrzyni z silnikiem do przodu ja wymieniłem to łozysko oraz kilkadziesiat pozostałych ale wyciagnałem skrzynie była rozebrana na atomy zostały tylko puste obudowy

 

Co daje przesunięcie silnika z skrzynią do przodu, według mnie -nic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

jak przesuniesz skrzynie i silnik do przodu to masz miejsce zeby wejsc miedzy reduktor a skret


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dragonek    0

Z tego co wiem to rzecz cała polega na odkręceniu kilku śrubek mocujących dekiel z uszczelniaczem 4-5 szt.do których jest dostęp od strony wały napędowego i da się je odkręcić, gorzej z wyjęciem całego wałka napędzającego wał pędny,prawdopodobnie po odkręceniu dolnej pokrywy skrzyni biegów tej co na niej jest korek spustowy oleju można się jakoś dostać do tego wałka problem w tym co się stanie :(gdy jakimś cudem uda się wyciągnąć ten wałek ): -z kołami zębatymi podkładkami , łożyskami bo myślę że jakieś tam są i jak to się wszystko rozleci to może być problem z poskładaniem tego na swoje miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

jak dobrze pamietam jezeli bys to odkrecił i wybił z łozyska bo chyba jest w obudowie to spadł by tryb ktory jest na tym własnie wałku tam jest tylko jeden try kurde nie pamietam dokładnie porobiłem zdjecia skrzyni w proszku i po odkreceniu dekli gornych ale nie moge sobie przypomniec jak to siedziało wszystko


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dragonek    0

Witam, dalej nic konkretnego, z ostatnich informacji jakie uzyskałem wychodzi na to że ten wałek z drugiej strony jest zabezpieczony nakrętką i w takim przypadku nie ma szans na jego wyjęcie. W tym miejscu konstruktor się nie popisał , nie przewidział możliwości wymiany łożyska i uszczelniacza od zewnątrz a wystarczyło założyć flanszę na wieloklin i zabezpieczyć nakrętką a nie robić jednolity wałek razem z flanszą wrrrr.:(

Edytowano przez Dragonek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ROLOMAZ
      Cześć koledzy,
      Mam problem z moim Fiatagri F120 
      W tamtym roku padła pompa hydrauliczna, została wymieniona na nową.  Przez okres zimy nie był na tyle uzywany, żeby sprawdzić działanie "w pracy". Teraz zaczęły się roboty polowei jest ubytek oleju. Okazało się, że z tyłu pod rozdzielaczem przepuszczają simeringi. Ściągnęliśmy rozdzielacz i wymieniliśmy je, dodatkowo został wymieniony filtr od hydrauliki. Od tego czasu pompa "wyje" tak jakby pompowała cały czas olej, rurki na rozdzialaczu są gorące, co potwierdza jej ciągłą pracę. Przedni tuz jest nie do ruszenia, drążka nie można przesunąć. Znajomy mechanik doradził, abym sprawdził filtr olejowy, który wymieniłem. Po zdjęciu okazało się, że go zassało i był lekko zdeformowany. Zamówiłem już nowy filtr, prawdopodobnie źle dobrali mi go w sklepie. Aktualnie żeby sprawdzić założyłem filtr, który był przed usterką i na początku tuz chodził normalnie. Jedynie było słychać takie syczenie przy rozdzielaczu, gdy zacząłem ruszaj gałkami od tylnego rozdzielacza, to tuz znowu jakby zablokował się i nie można było go podnieść, ani opuścić. Gdy włączę kiper i w tym samym czasie dam opuszczanie lub podnoszenie przedniego tuza to wtedy działa normalnie i da się przeciągnąć gałkę od tuza. Co to może być za przyczyna ? Czy ktoś miał coś podobnego? 
    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj