Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Dragonek

kirowiec 150

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Kirowiec
Dragonek    0

Witam użytkowników kirowców, prosił bym o poradę na temat wymiany łożyska wałka połączonego z krzyżakiem i wałem pędnym napędzającego tylny most

z tego co widzę na zewnątrz to wałek który wychodzi z skrzyni biegów ma flanszę pod którą widać dekiel przykręcony na śrubach i pod nim jest to nieszczęsne łożysko co ma luz i na dodatek wycieka olej, moje pytanie-czy jest możliwość wymiany tego łożyska bez rozwalania prawie całego kirka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

musze cie zmartwic nie da sie tego zrobic bez przynajmniej odsuniacia skrzyni z silnikiem do przodu ja wymieniłem to łozysko oraz kilkadziesiat pozostałych ale wyciagnałem skrzynie była rozebrana na atomy zostały tylko puste obudowy


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dragonek    0

musze cie zmartwic nie da sie tego zrobic bez przynajmniej odsuniacia skrzyni z silnikiem do przodu ja wymieniłem to łozysko oraz kilkadziesiat pozostałych ale wyciagnałem skrzynie była rozebrana na atomy zostały tylko puste obudowy

 

Co daje przesunięcie silnika z skrzynią do przodu, według mnie -nic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ZetorPower    0

jak przesuniesz skrzynie i silnik do przodu to masz miejsce zeby wejsc miedzy reduktor a skret


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dragonek    0

Z tego co wiem to rzecz cała polega na odkręceniu kilku śrubek mocujących dekiel z uszczelniaczem 4-5 szt.do których jest dostęp od strony wały napędowego i da się je odkręcić, gorzej z wyjęciem całego wałka napędzającego wał pędny,prawdopodobnie po odkręceniu dolnej pokrywy skrzyni biegów tej co na niej jest korek spustowy oleju można się jakoś dostać do tego wałka problem w tym co się stanie :(gdy jakimś cudem uda się wyciągnąć ten wałek ): -z kołami zębatymi podkładkami , łożyskami bo myślę że jakieś tam są i jak to się wszystko rozleci to może być problem z poskładaniem tego na swoje miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

jak dobrze pamietam jezeli bys to odkrecił i wybił z łozyska bo chyba jest w obudowie to spadł by tryb ktory jest na tym własnie wałku tam jest tylko jeden try kurde nie pamietam dokładnie porobiłem zdjecia skrzyni w proszku i po odkreceniu dekli gornych ale nie moge sobie przypomniec jak to siedziało wszystko


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dragonek    0

Witam, dalej nic konkretnego, z ostatnich informacji jakie uzyskałem wychodzi na to że ten wałek z drugiej strony jest zabezpieczony nakrętką i w takim przypadku nie ma szans na jego wyjęcie. W tym miejscu konstruktor się nie popisał , nie przewidział możliwości wymiany łożyska i uszczelniacza od zewnątrz a wystarczyło założyć flanszę na wieloklin i zabezpieczyć nakrętką a nie robić jednolity wałek razem z flanszą wrrrr.:(

Edytowano przez Dragonek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez marek9988
      Witam,
      chcę zakupić ciągnik Ford 8240 z 1994 r . za 46 tys zł. Chciałbym się od Was dowiedzieć, czy jest on wart zakupu i to za taką cenę?
      Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi
      Pozdrawiam
    • Przez jozef_111
      Witam,
      Jestem posiadaczem ciągnika LTZ 55A. Mój problem polega na tym, że nie mogę wrzucić żadnego biegu na obrotach powyżej 1000. Na mniejszych obrotach biegi dają się włączyć, ale zgrzytają. Na zgaszonym silniku skrzynia pracuje bez zarzutów.
      Jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o radę. Z góry dziękuję.
      Pozdrawiam
    • Przez marysrybak
      Gdy silnik jest zimny odpala dobrze, gdy sie rozgrzeje rozrusznik mocno kreci silnikiem ale nie mozliwe jest zeby zapalil. Postoi 15 minut troche ostygnie i zapala. Jakies pomysły?
    • Przez Blusik
      Witam 

      Silnik po remoncie i dotarty na zimny silniku pokazuje 3-4 bary a po rozgrzaniu na wolnych z 0.5-1 bar na obrotach max z 1-1.5 bara olej 15w40 z jasola. 
      Na wiosnę będę wymienić. Czemu takie slabe ciśnienie? Wystarczy doregulowac zawór czy co. 
       
    • Przez spuzon
      Witam kupiłem forda 8210 92rok mam z nim następujący problem na wyświetlaczu wyświetla się komunikat (OPEN) rpm. Wiec najprawodobniej jest coś nie tak z czujnikiem obrotów. Czy ten ciagnik ma obroty z alternatora czy gdzieś jest jakiś czujnik zamontowany.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.