Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Dragonek

kirowiec 150

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Kirowiec
Dragonek    0

Witam użytkowników kirowców, prosił bym o poradę na temat wymiany łożyska wałka połączonego z krzyżakiem i wałem pędnym napędzającego tylny most

z tego co widzę na zewnątrz to wałek który wychodzi z skrzyni biegów ma flanszę pod którą widać dekiel przykręcony na śrubach i pod nim jest to nieszczęsne łożysko co ma luz i na dodatek wycieka olej, moje pytanie-czy jest możliwość wymiany tego łożyska bez rozwalania prawie całego kirka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

musze cie zmartwic nie da sie tego zrobic bez przynajmniej odsuniacia skrzyni z silnikiem do przodu ja wymieniłem to łozysko oraz kilkadziesiat pozostałych ale wyciagnałem skrzynie była rozebrana na atomy zostały tylko puste obudowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dragonek    0

musze cie zmartwic nie da sie tego zrobic bez przynajmniej odsuniacia skrzyni z silnikiem do przodu ja wymieniłem to łozysko oraz kilkadziesiat pozostałych ale wyciagnałem skrzynie była rozebrana na atomy zostały tylko puste obudowy

 

Co daje przesunięcie silnika z skrzynią do przodu, według mnie -nic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Dragonek    0

Z tego co wiem to rzecz cała polega na odkręceniu kilku śrubek mocujących dekiel z uszczelniaczem 4-5 szt.do których jest dostęp od strony wały napędowego i da się je odkręcić, gorzej z wyjęciem całego wałka napędzającego wał pędny,prawdopodobnie po odkręceniu dolnej pokrywy skrzyni biegów tej co na niej jest korek spustowy oleju można się jakoś dostać do tego wałka problem w tym co się stanie :(gdy jakimś cudem uda się wyciągnąć ten wałek ): -z kołami zębatymi podkładkami , łożyskami bo myślę że jakieś tam są i jak to się wszystko rozleci to może być problem z poskładaniem tego na swoje miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

jak dobrze pamietam jezeli bys to odkrecił i wybił z łozyska bo chyba jest w obudowie to spadł by tryb ktory jest na tym własnie wałku tam jest tylko jeden try kurde nie pamietam dokładnie porobiłem zdjecia skrzyni w proszku i po odkreceniu dekli gornych ale nie moge sobie przypomniec jak to siedziało wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dragonek    0

Witam, dalej nic konkretnego, z ostatnich informacji jakie uzyskałem wychodzi na to że ten wałek z drugiej strony jest zabezpieczony nakrętką i w takim przypadku nie ma szans na jego wyjęcie. W tym miejscu konstruktor się nie popisał , nie przewidział możliwości wymiany łożyska i uszczelniacza od zewnątrz a wystarczyło założyć flanszę na wieloklin i zabezpieczyć nakrętką a nie robić jednolity wałek razem z flanszą wrrrr.:(

Edytowano przez Dragonek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×