Magistrala olejowa silnika BIZON Z056
 

Magistrala olejowa silnika BIZON Z056

  • 5758 wyświetleń

Przerobiona rurka 2 stopnia z pompy olejowej na stalową z rurki bez szwa o grubości ścianki 2.3mm+kolanka hamburskie, oryginalne miedziane strzelają przy przegrzaniu silnika, te wytrzymują przy testach ok 100bar, bo nie ma sensu pakować więcej, w silniku na tej rurce jest do 8bar, dodam że miedziane wytrzymują do ok 27bar w 100*C


Informacje o zdjęciu Magistrala olejowa silnika BIZON Z056


Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • andrejus
  • 158 956

Robiłem w tym roku silnik. Pęknięta była rurka od smoka do pompy. oba smoki luźne, pompa też luźna.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bobytempelton
  • 161 2481

Skąd wziąłeś rurki? są one praktycznie niedostępne nowe, jedynie szroty, i w dodatku te rurki są tylko w bizonowskich silnikach, w innych jest jeden smok i pompa.


Jakieś 5 lat temu w bardzo dobrym sklepie branżowym w Mielcu były te rurki nowe, ale jak je zobaczyłem to się uśmiechnołem, były też miedziane, ale były lutowane...cyną!!!!!

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sadek
  • 1123 9680

Jeżeli dobrze myślę to 1 pompa tłoczy do zbiornika (rezerwowy) zaś 2 zaciąga z zbiornika i tłoczy na silnik.


Silnik taki przystosowany jest do pracy na pochyłościach?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bobytempelton
  • 161 2481

Tak w pochyłościach bocznych, to prowizoryczny układ z suchą miską olejową, ze zbiornikiem oleju w układzie zasysania oleju.


Pisałem o tych dziadoskich rurkach w temacie silnika bizona, i jeszcze raz radze, jeżeli nie macie dużych gór wywalajcie to w cholere, a zakładajcie normalną pompę oleju jednostopniową jak w autosanie ładowarce itp. kosztuje ok 380zł, i zero problemów, nalać zamiast 13-15L oleju 20 i nic się nie stanie na pagórkach, ta pompa do bizona to koszt 550zł i problem z dostępem, są 2 rodzaje, płetwa i kwadrat, i następne problemy typu strzelające rurki, i odkręcające się rurki jak kolega wyżej, czy rozkręcający się ten zbiornik oleju, i silnik zatarty niewiadomo kiedy... naprawdę dobrzę radze.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Sadek
  • 1123 9680

Osobiście mam jednostopniową, o takim rozwiązaniu tylko słyszałem nigdy nie widziałem jak to wygląda w rzeczywistości. Więc dzięki za cenne zdjęcie które ukazało mi ten układ w rzeczywistości.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj