Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja mam agregat uprawowo siewny 3m. ja pod cebule uprawiam to to siewnik odczepiam i jade nim na pole, jak zrobie to podczepiam znowu do siewnika. mam explorer3 100 (gs)

 

ile mieliście mtg za nim ruszyliście w orke?? z jakim pługiem

Opublikowano

Mamy Agrofarma 100, i musze stwierdzić ze u mnie tez rewers wylatuje, mechaniczny jest, pali mało, kopa ma, wentylacja zaglusza radio, strasznie marnie z turem sie jedzie, ale mysle ze to dobry ciagnik. Aktualnie ma 497 mth. W pole poszedł odrazu z rozrzutnikiem, no i co wywiuzł to musiał przyorac, Metaltech zrywalny 4*35. IV klasa ziemi, to nic dla niego nie było wiec chyba nie dostał za bardzo. Teraz ora UG ibisem lS 3+1 na 42 ustawionym i lata jak szalony. Nie dochodzi do 12 l/ha nawet.

Opublikowano

Ile dokładnie oleju wchodzi do silnika w tym ciągniku? według instrukcji 9silnik + 1 l filter ale na pierwszym przeglądzie naleli mi z 11 l a ile teraz wlać, bo na bagnecie jest jakoś tak dziwnie że na gorącym silniku jest stan na max a jak silnik ostygnie to jest więcej i to dużo więcej, więc pytanko czy sprawdzamy olej na zimnym silniku czy na ciepłym?

Opublikowano

olej najlepiej sprawdzać wg jednej szkoły na zimnym, wg drugiej na gorącym silniku, po odczekaniu 5-15 min, ale na pewno nie powinno być go powyżej poziomu maksymalnego na miarce

Opublikowano

Może ktoś miał na przeglądzie po 200mtg zmieniany filtr hydrauliki? podobno się zmienia (albo sobie serwis wymyślił) filtr kosztuje 120zł ale który to z tych 3 wkręcanych od spodu, może ktoś akurat to miał zmieniane w 85tce to niech napisze czy patrząc od tyłu to lewy prawy czy środkowy, oraz jakby ktoś miał zmieniony to byłbym wdzięczny gdyby ktoś nr kat. z filtra spisał oraz czy nie trzeba było upuszczać oleju od wymiany tego filtra?

Opublikowano

mam takie putanie do właścicieli agrofarmów, exploerów, r3. ja mam explorer3 100 gs i pali średnio 9-10 l na mtg niezależnie od pracy.

 

ile pala wasze deutze?? z jaka prędkością oracie i na jakich ziemiach?? ja mam 3,4 klase i musze orać na 3(żółw+ półbieg).niektórzy mówią że agrofarmami orają 1(zając).orałem na 35cm. myślałem że to gleba jest taka.zbiera sie woda na spodzie gleby i gdy oram gdzie niegdzie dolna ziemia to poprostu beton. wczoraj orałem 6 klase ziemi i musiałem jechać 7km/h na 4 (żółw). dzwoniłem do dilera i powiedział że on pali 8-12l na mtg i zmoim 3*40 akpilem powinien iśc 6-7km/h. to prawda??

podobno moze być uszkodzona pompa paliwowa.

 

druga sprawa: nie moge utrzymać ciśnienia na prasie i to na starej sipmie z pierwszego wydania. co to może być??

Opublikowano

Mój JD 5720 chodzi w pługu 4x35 UG na resorze czyli w porównaniu z Twoim jest to już kawał klamota-a na 5 czy 6 klasie ziemi może wyciągnąć tak ok.10 km/h (oczywiście orzę wolniej) więc zakładam że prawie 100 konny ciągnik nie powinien mieć z takim 3x40 żadnego problemu.

Opublikowano

Miałem "przyjemnosć" orać na 4tej klasie w dolinie ziemie typu beton i na 3jce na żółwiu nie było że nie szedł dostawał ostro w doope ale na 3 żółw w 4x30 tylko gwizdał (nie wiem czy bardziej koła czy turbo he he no ale na 4 żółw aż buczaj i zdychał a na 3 szedł) ale jak mój 82km idzie to tym bardziej Twój powinien, tym bardziej na 6tej kl to na 1 zając nie robi sobie nic ciągnik, na 5 żółw próbowałem ale nie chce go przeciążać (podorywki na 5 zółw robie), ba nawet na 2 zając szedł ale szybko spadał z obr no ale szedł, więc coś masz chyba nie tak ze swoim agroformem, a te spalanie 8-10 neizależnie od pracy jest kosmicznie duże, na bank masz coś nie tak!!! ja zawsze staram się orać na 27-30cm, a w lekkiej pracy te ciagniki palą 4-5l/godz na max, ktoś już na af miał taki sam problem i winna była pompa paliwowa :)

Opublikowano

ja na Twoim miejscu solidnie bym przycisna dilera niech robi co chce ale niech ciagnik wykonuje konkretna robote bo jak piszesz to szalu nie robi a kosztowal naprawde solidna kase

 

nie ma sie co zbytnio konsultowac z dilerem tylko wyslij do niego pismo z wyszczegolnieniem usterek i niedomagan ciagniak jesli beda cos robic to tez niech wpisuja wszystko do ksiazki serwisowej (podstawowa zasada wszystko na pismie)poprostu mozesz wykonac uprawnienia przyslugujace ci z tytulu rekojmi i gwarancji (art od 556 do 582 kodeksu cywilnego)szczegolnie polecam artykuly 556 ,560(rekojmia) i 577 581

 

radze cos z tym zrobic bo naprawde ten ciagnik z tego co piszesz jest jakis slaby a sam za swoja kase nie chcialbym z tym walczyc na twoim miejscu

Opublikowano

czyli według was mam uszkodzony ciagnik?? ja oram na 35cm głębokości.gadałem z dwoma gosciami: jeden miał proxime 80 orał 3 skibowym obrotkiem z uni grudz. na piatej klasie orał 7km/h. tyle że na 25cm głębokości. drugi miał exploera 85 pług taki sam jak ja i 5 klase, jechał na 25cm głęb.orke wykonywał na 3 biegu żółw.

Opublikowano

ziemia ziemi nie równa, podajesz tylko przykłady w orce, a napisz moze jak się sprawuje oraz ile dokładnie pali w transporcie, lekkich pracach, kosiarce, prasie itp i wogóle jakie inne prace które wykonywałeś i mierzyłeś spalanie i jakie były wyniki?

Opublikowano

No to chyba faktycznie kolega ma coś nie tak z silnikiem bo ja moim NH TD 5020(72KM) oram na ziemi 5,6 klasy (głębokość 25-30cm) pługiem lemken opal RCG 3 skibowy obrotowy rozstawiony na 1,2 metra i ten smerf idzie na 3 biegu w drugim zakresie a więc z prędkością 8,5-9,5km/h (1800-2000obr/min)a na 3,4 klasie ziemi na 2 biegu w drugim zakresie i jest to około 7km/h.Tak więc radzę ci zgłosić to do srewisu jeśli masz gwarancje bo wkońcu coś ci się należy za tą kasę.Jak nie będą chcieli przyjąć zgłoszenia to powiedz im że za dwa dni mają stojeć go na placu i niech zwracaja pieniądze. Ja tak zrobiłem z prasą i odrazu diler poprawił w niej obwiązywacz na siatkę. Pozdro.

Opublikowano

wczoraj orałem 1,5 ha. przycze były troche męczące zajmowaly troszke czasu. spalił ponad 40 l.orka zajeła mi 3mtg. droga na pole wynosiła 1.5km. próbowałem orac na 4 żółw ale spadał z obrotów.

 

jechałem agregatem 3m po poorany aby rozwalic bryły. pole miało 2,3ha i bez problemu jechał 10km/h.

pole zrobiłem w ciągu niecałej mtg, ale wskażnik paliwa zeszedł o jakieś 8-10 l

 

a Wasze ciągniki ile palą konkretnie??

Opublikowano

Jeśli faktycznie było ciężko a obr silnika około 2300 obr to jest realne spalanie, w dodatku masz wersję gs i konkretnie dociążoną i masz obrotowe pługi tak? i robisz na 35cm to może i faktycznie tak wychodzi, dziwi mnie tylko to co napisałeś wyżej że niezależnie od pracy pali 9l/mtg ten ciągnik w lekkich pracach powinien palić nawet mniej niż 5l/mtg sprawdz go jeszcze dokładnie w lekkich pracach.

ps. jak mierzysz spalanie? zalewasz do pełna pod korek a potem uzupełniasz ile spalił?

Opublikowano

Hej KrzychuM na twoim miejcu nie przejmowałbym się tymi strasznymi opiniami kolegów powyżej. Mam taki ciągnik (Agrofarm 100) ale skrzynia 15/15, orze na na 3 żółw, trójką obrotową, głębokość ok. 30cm, spalanie podobne do Twojego.

Orzesz bardzo głęboko, może wcześniej nie orałeś innym ciągnikiem aż tak głęboko i z tąd tak duże opory. Jeśli tak jest to za rok na tych samych polach powinno iść lżej.

Moim zdaniem wszystko jest ok.

Opublikowano

Może i tak, jak z 3x30 zapuściłem pług po rame to na 4 zółw zaczoł się kopać :) he jak chcesz więcej mocy zatankuj verwy lub lotos dynamic, dużo daje he he, a jak już szukamy przyczyny przejżyj jeszcze przewody paliwowe, w moim pekł ten co biegnie od filtra do popowtrysków i też lekko sączyło się paliwo i był słabszy :)

Opublikowano

Na stronie Deutz Fahr Polska, w opisie Agrofarma jest napisane:

"Wysoki moment obrotowy i stała moc.

Silniki charakteryzują się wysokim momentem obrotowym i niskimi prędkościami obrotowymi. Ciągnik Agrofarm 100 osiąga maksymalny moment obrotowy już przy 1250 obr/min i utrzymuje stałą wartość momentu do osiągnięcia prędkości obrotowej 1700 obr/min. Kierowca zyskuje pełną kontrolę nad pracą maszyny i nie jest zmuszony do częstego przełączania biegów. Silnik osiąga maksymalną moc już przy 2000 obr/min. Wysokie momenty obrotowe przy ruszaniu, dochodzące do 124% znamionowego momentu obrotowego, gwarantują płynny początek jazdy, również przy bardzo dużym obciążeniu i dużych pochyłościach terenu."

adres strony: http://www.deutz-fahr.com/POLSKA/pl-PL/agrofarmpl.html?identitytypecustomfields=DESCR_ENGINES&idproduct=54

 

Przy 2000obr/min mamy maksymalną moc. Przekraczając tą "magiczną granicę" tylko przepalamy niepotrzebnie paliwo.

Z praw fizyki wynika, że opory rosną do kwadratu wraz z wzrostem prędkości. Orka na 35cm to dość głęboko. Sam mam 2-3 miejscami 4klasę gleb. Przeważnie glina. Agroplus 80 z pługiem 3x35 na 28cm głębokości czasem potrafi w miejscu stanąć i spalić tyle co agrofarm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v