Skocz do zawartości
witolo1

drgania renault ceres 95x

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
witolo1    0

Witam,

Mam problem z drganiami na 3 4 biegu przy jeździe po drodze z pozycji kierowcy wygląda że drży kabina, panel koło kierownicy, maska, zbiornik paliwa reszty traktora nie potrafię określić. droga to świeży asfalt, ale drżało też na drodze z miękkiego piasku. biegi wchodzą dobrze - nie słyszałem żadnych zgrzytów itp przedni napęd włącza i wyłącza się prawidłowo drgania są z przedni napędem i bez. na 3 robiłem w polu na biegach polowych z obrotami 2000 - 2500 i nie drżał. Po włączeniu biegów terenowych po szosie przy wolnej jeździe ma się wrażenie jakby traktor bujał się na lewe i prawe koło, po załączeniu szosowych bujanie zmienia się na drgania. Ciężko jechać gdziekolwiek drogą 

Co może być przyczyną - coś w skrzyni? Czy pracować dalej żeby czegoś nie zniszczyć? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozob    0

wg opisu drgania pojawiają się przy pokryciu się pewnej prędkości z obrotami. mówisz o przechylaniu na prawe, lewe kolo w jakim staniw sa opiny? gdy zaczynaja się drgania zmień szybko obroty w górę lub w dół jesli drgania znikną to niczym się nie przejmuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4096

Jeśli "buja" ciągnikiem to wina leży po stronie opon. Obydwie opony lub choć jedna mają w pewnym miejscu inną strukturę, wkład wewnątrz, mało widoczny guz lub inne uszkodzenie. Można z tym żyć, ale może przyczynić się do niektórych awarii ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    150

owszem, mógł postać i się odkszyałciły opony ale również może mieć poluzowane skręcane felgi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witolo1    0

opony tył ok 30% widać na nich odkształcenia jak od przegród na wodę, ciśnienie 1,5 . Największe drgania stwierdziłem przy 1500 - 1700 obrotach po dodaniu lub odjęciu gazu maleją. Felgi już skręcałem bo zdążyłem zgubić jedną nakrętkę z tylnych kół - sprzedawca na moje życzenie trochę je odnowił i "zapomniał" dokręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witolo1    0

ostatnio podjechał mechanik i przetestował traktor i stwierdził że drgania są od przednich kół, że za duże ciśnienie- ma być 1 i luzy na końcówkach ( ok 1 cm na każdym kole) - może mieć rację? czy wydam 7 stów a drgania nie znikną?

 

jak się spuszcza płyn chłodniczy z silnika ile jest upustów i gdzie są umiejscowione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4096

Jeśli są takie duże luzy ciągnik nie powinien przejść przeglądu technicznego i nie powinien poruszać się po drogach publicznych ze względu na stwarzanie niebezpieczeństwa w ruchu lądowym - luzy trzeba usunąć natychmiast.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    7

Tu wystarczy ściągnąć przewód z chłodnicy , np. ten cienki po prawej stronie przy otwartym zaworze nagrzewnicy oraz śrubę w bloku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witolo1    0

mam jeszcze pytanie o blokadę mechanizmu różnicowego - u mnie gałka załączania mechanizmu jest wduszona, żeby ją wyciągnąć trzeba wcisnąć hamulec. Po jej puszczeniu sama spada na dół. Czy takie działanie jest poprawne, jeśli nie to jak powinno to działać?

 

wibracje są ciągle występują nowy pomysł to skrzywiony lub zwichrowany wał do przedniego napędu lub jego mocowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas2909    4

No to zdemontuj wał i się przekonasz, ale osobiście obstawiłbym opony, u mnie też w pewnym zakresie obrotów na 4 i 5 po asfalcie jedzie to lekko drży. Sprawdź może są jakieś luzy w przednim moście, a propos przy ostatnim przeglądzie mojego ceresa zauważyłem luzy na krzyżakach w lewym przednim kole i tutaj moje pytanie jako, że sam chce podjąć się wymiany czy jak wyciągnę półoś to nic tam się nie rozsypie w środku i nie narobię sobie gorszego problemu? I dodatkowo jakim olejem zalać most i przednie koła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4096

Wszystko, o co pytasz było już opisane kilkakrotnie w tematach traktujących o marce Renault - wystarczy poszukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witolo1    0

pod koniec lipca zamontowałem przednią oś z zregenerowanymi końcówką ataku ( kiepski stan fryzów ) końcówką wału i łącznikiem, wymienione łożyska i usunięte luzy. Wibracje występują nadal, została wymiana tylnych opon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
×