witolo1

drgania renault ceres 95x

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
witolo1    0

Witam,

Mam problem z drganiami na 3 4 biegu przy jeździe po drodze z pozycji kierowcy wygląda że drży kabina, panel koło kierownicy, maska, zbiornik paliwa reszty traktora nie potrafię określić. droga to świeży asfalt, ale drżało też na drodze z miękkiego piasku. biegi wchodzą dobrze - nie słyszałem żadnych zgrzytów itp przedni napęd włącza i wyłącza się prawidłowo drgania są z przedni napędem i bez. na 3 robiłem w polu na biegach polowych z obrotami 2000 - 2500 i nie drżał. Po włączeniu biegów terenowych po szosie przy wolnej jeździe ma się wrażenie jakby traktor bujał się na lewe i prawe koło, po załączeniu szosowych bujanie zmienia się na drgania. Ciężko jechać gdziekolwiek drogą 

Co może być przyczyną - coś w skrzyni? Czy pracować dalej żeby czegoś nie zniszczyć? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozob    1

wg opisu drgania pojawiają się przy pokryciu się pewnej prędkości z obrotami. mówisz o przechylaniu na prawe, lewe kolo w jakim staniw sa opiny? gdy zaczynaja się drgania zmień szybko obroty w górę lub w dół jesli drgania znikną to niczym się nie przejmuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Jeśli "buja" ciągnikiem to wina leży po stronie opon. Obydwie opony lub choć jedna mają w pewnym miejscu inną strukturę, wkład wewnątrz, mało widoczny guz lub inne uszkodzenie. Można z tym żyć, ale może przyczynić się do niektórych awarii ciągnika.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    404

owszem, mógł postać i się odkszyałciły opony ale również może mieć poluzowane skręcane felgi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witolo1    0

opony tył ok 30% widać na nich odkształcenia jak od przegród na wodę, ciśnienie 1,5 . Największe drgania stwierdziłem przy 1500 - 1700 obrotach po dodaniu lub odjęciu gazu maleją. Felgi już skręcałem bo zdążyłem zgubić jedną nakrętkę z tylnych kół - sprzedawca na moje życzenie trochę je odnowił i "zapomniał" dokręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witolo1    0

ostatnio podjechał mechanik i przetestował traktor i stwierdził że drgania są od przednich kół, że za duże ciśnienie- ma być 1 i luzy na końcówkach ( ok 1 cm na każdym kole) - może mieć rację? czy wydam 7 stów a drgania nie znikną?

 

jak się spuszcza płyn chłodniczy z silnika ile jest upustów i gdzie są umiejscowione?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Jeśli są takie duże luzy ciągnik nie powinien przejść przeglądu technicznego i nie powinien poruszać się po drogach publicznych ze względu na stwarzanie niebezpieczeństwa w ruchu lądowym - luzy trzeba usunąć natychmiast.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BIZULEK    7

Tu wystarczy ściągnąć przewód z chłodnicy , np. ten cienki po prawej stronie przy otwartym zaworze nagrzewnicy oraz śrubę w bloku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witolo1    0

mam jeszcze pytanie o blokadę mechanizmu różnicowego - u mnie gałka załączania mechanizmu jest wduszona, żeby ją wyciągnąć trzeba wcisnąć hamulec. Po jej puszczeniu sama spada na dół. Czy takie działanie jest poprawne, jeśli nie to jak powinno to działać?

 

wibracje są ciągle występują nowy pomysł to skrzywiony lub zwichrowany wał do przedniego napędu lub jego mocowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas2909    4

No to zdemontuj wał i się przekonasz, ale osobiście obstawiłbym opony, u mnie też w pewnym zakresie obrotów na 4 i 5 po asfalcie jedzie to lekko drży. Sprawdź może są jakieś luzy w przednim moście, a propos przy ostatnim przeglądzie mojego ceresa zauważyłem luzy na krzyżakach w lewym przednim kole i tutaj moje pytanie jako, że sam chce podjąć się wymiany czy jak wyciągnę półoś to nic tam się nie rozsypie w środku i nie narobię sobie gorszego problemu? I dodatkowo jakim olejem zalać most i przednie koła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Wszystko, o co pytasz było już opisane kilkakrotnie w tematach traktujących o marce Renault - wystarczy poszukać.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witolo1    0

pod koniec lipca zamontowałem przednią oś z zregenerowanymi końcówką ataku ( kiepski stan fryzów ) końcówką wału i łącznikiem, wymienione łożyska i usunięte luzy. Wibracje występują nadal, została wymiana tylnych opon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez mario17_1989
      Witam!! mam maly problem z ogrzewaniem,mianowicie  nie dziala  mi wentylator.
      Do tej pory sprawdzone bezpieczniki i nic.Kumpel cos mowil o jakis przekaznikach,ze to one sa uszkodzone.Przed demontazem wszystkiego chcialem sie zapytac gdzie one sie znajduja.I czy faktycznie za brak nawiewu one sa odpowiedzialne. Nawiewu nie mialem mozliwosci przetestowac bo zawsze obywalo sie bez i bylo ok,ale teraz przy niskich temp w dwie osoby to szyby zaraz sa zaszronione.Z gory dzieki za pomoc.
       
    • Przez krzysztofgru1
      Witam, mam problem z moją renią, otóż po zapaleniu ciągnik działa prawidłowo ale po około 20-30 minutach pracy przestają działać półbiegi, żółw-zając, wom oraz blokada mostu, działa tylko przedni napęd. Skrzynia blokuje się na zółwiu lub zającu - zależy na którym zakresie akurat jadę a półbiegi przełanczają się same na 1lub4 (czasami na 2lub3 ale zdecydowanie rzadziej). Komputer (autotronic 2) właśnie odebrałem z naprawy - podobno na 100%sprawny, filtry nowe, olej jest ok zawór trójdrożny rozebrany wyczyszczony i złożony . Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną lub co jeszcze sprawdzic? 
    • Przez Domek96
      Cześć mam pytanie czy w renault 75.14 z 84r trzeba wciskać pedał sprzęgła, żeby włączyć i wyłączyć dźwignią wałek wom
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.