Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Sprzedalem 60tke poniewarz zawiodlem sie na niej w orce palila 24L na ha, i zaczeła mnie denerwowac pompa uruchamiana wraz z WOM. Chce kupic ciągnik co by ją godnie zastąpił, myślałem nad:
MF 3065
JD 2145
Prosze o pomoc moc min 60 km do 85
Do 50 tys zloty naklepiej lata 90 te

Opublikowano

pogadaj sobie 24l ? 360 w ciężkiej orce na 1mth pali 7/8l wg katalogu :) to chyba musiała być całkiem zaje****
Mf to nie radzę tak za dużo elektorniki siedzi, przez jakiś głupi czujnik możesz z pola nie zjechać jeśli siadzie....

Opublikowano

Podstawowe pytanie na ile hektarow potrzebujesz ten ciagnik. Nie chce mi sie wierzyc ze 60 spalila 24 litry moze cos zle zrobione-ustawione po remoncie. Co do mf przy kupnie musisz uwazac zeby w jeszcze wieksze bagno nie wejsc. Sam mam mf 3070 i 3635. Ogolnie jestem zadowolony ale trzeba dobrze sprawdzic chociaz i tak nie jest sie wstanie wszystkiego wyprobowac. Przede wszystkim wystrzegaj sie roznych obejsc i dodatkowych przelacznikow omijajacych komputer. Najlepiej poczytaj na forum jest duzo tematow o tych ciagnikach.

Opublikowano (edytowane)

MF 3060 pali bardzo nie wiele wiecej w orce niz c- 360, wiem bo mialem 60tke,  I oczywiscie komfort jazdy w Mf jest nie do opisania :)

Edytowane przez Stacho1244
Opublikowano

MTZ 82 poj. 4.7
MF 3065 poj. 3.9
I MTZ pali malo ?
Szwagrowi na 4 ha poszlo 60 litry ropy
W orce ?
* w orce.

Podstawowe pytanie na ile hektarow potrzebujesz ten ciagnik. Nie chce mi sie wierzyc ze 60 spalila 24 litry moze cos zle zrobione-ustawione po remoncie. Co do mf przy kupnie musisz uwazac zeby w jeszcze wieksze bagno nie wejsc. Sam mam mf 3070 i 3635. Ogolnie jestem zadowolony ale trzeba dobrze sprawdzic chociaz i tak nie jest sie wstanie wszystkiego wyprobowac. Przede wszystkim wystrzegaj sie roznych obejsc i dodatkowych przelacznikow omijajacych komputer. Najlepiej poczytaj na forum jest duzo tematow o tych ciagnikach.

Napisalem okolo 24 l ale chuba normalne po gorach oralem 3x40
2 terenową 2 tys obr zeszlo mi sie 3 godziny
Opublikowano

Cześć.

Jestem tu nowy i od niedawna czytam porady innych użytkowników ciągników.

Ja obecnie także jak kolega powyżej noszę się z zamiarem kupna ciągnika z napędem na 4 koła o mocy 80-100 kM. Sam obecnie jeżdżę 30-ką i 3P. Zaoferowano mi min. Massey Fergusona 3070, ale niektórzy koledzy bardzo odradzają kupno tej marki ze względu na awaryjność skrzyń biegów. Z drugiej strony czytam opinie tych którzy maja takie ciągniki i o nie dbają i nie wybraliby innych. Niektórzy w rozmowach mówią ze tylko Fendt powinien być brany pod uwagę lub Deutz Fahr, no co najwyżej jeszcze JD. Bardzo zależy mi na rzetelnej ocenie tych co mają MF i na co szczególnie zwracać uwagę przy kupnie? Z drugiej strony nie upieram się że to musi być MF, ale gdyby się zdarzył to co robić? Czy nie kupować, czy dobrze sprawdzić i kupić? Zadbać o sprzęt umiem, ale nie chciałbym potem popaść w kłopoty a co najgorsze w dodatkowe koszty.

Opublikowano

Mi w przeliczeniu na hektar orki 60 spalała w orce więcej niż 100 konny Jd. Pług 3x35, a przyczyna jest prosta jak orzes głębiej to ma cieżko i następuje duży poślizg kół, a poza tym No musisz liczyć 2,5-3 godziny żeby zaorać hektar wiec nawet niech bierze 6 na godzine to i tak mamy 18 a bierze więcej w orce, jak masz mała dawkę paliwa to nie ma mocy.

Opublikowano

360 nie ma 60 km tylko 52 a 3p ma 47 wiec różnica nie wielka w koniach. Zależy jaka gleba. Kolego ja mam takie kawałki ze ciągam 100 konnym Jd 3 obrotowa Agromasz i sie nudzi w niej, ale mam tez pare ha gliny i ten sam ciągnik mimo ze w tym roku mokro to jęczał na polu a koła miały poślizg bo ziemia ciężka i jak zaraz agregatem nie przejedziesz to brył nie idzie pozniej rozbić, ale za to plon nawet w suszy daje dobry. Zależy jaka kto ma ziemie.

Opublikowano

Ciągniki MF 30xx. Dwa rodzaje skrzyń i tak jak nie chciałem tej 4 plus 4 to teraz bym chciał. Dynashift uszczelnisz, wymienisz tarczki i sterownik w cenie remontu skrzyni AB. Przy zakupie AB w pierwszej kolejności po skontrolowaniu koloru oleju i czy zmieniono filtr lub filtry załącz długą wajchę na dajmy przód, biegi zostaw na luzie i schyl się w okolicę sprz€gła i posluchaj potem wyłącz na luz i drugi raz osłuchaj. Jeżelu robi się znacznie ciszej to pogruchotany rewers. Silnik ma pracować na książkowych wolnych. Wybija w nich się wałek główny na piaście synchronizatora. Wajchy mają stosunkowo krótki skok i jak przy przełączaniu spada manszeta to jest do roboty. Zakres AB przełączany jest hydraulucznie i jak jest wszystko dobrze to ruszysz na 3 biegu A i spokojnie, bez zgrzytów przerzucisz na B. Wszelkie wyskakiwanie biegów to wskazówka do remontu. Przy obciążeniu wajchy szczególnie ta od rewersu nie może drżeć. Jest wiele czynników a części drogie - szczególnie zestaw AB bo nie jest składany. Ostatnio był nawet problem z nowym (!) kołem A...
Jak trafisz dobry egzemplarz albo włożysz kasę w remont skrzyni i hydrauliki będziesz zadowolony. Silnik ma sam w sobie wałki wyrównoważające więc musi działać na tych 700 obrotach jak zegareczek..

Opublikowano

Dzięki za informację nt tego na co zwrócić uwagę kupując MF 30XX. Są bardzo rzeczowe i na pewno mogą się przydać przy oględzinach.

Sprawdziłem też co kryje się pod nazwą MF 375-399 (informacja powyżej). Wydaje się że te modele są prostsze w budowie. Czy ktoś może użytkuje podobny?

Jeżeli tak to prosiłbym o jakieś informacje na ten temat.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v