Skocz do zawartości

Wymiana pasa młocarni bizon Z056


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WITAM przymierzam się do wymiany pasa młocarni bo mam już nie za tęgi a mam jeszcze parę ha do skoszenia  jaki byście mi polecili ??? co myślicie o Sanok czerwony ząbkowany czy lepiej  pełny ?? powiem szczerze ze jeszcze nie zakładałem tego ząbkowanego i chce poznać wasze opinie ...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W tym zastosowaniu akurat jest bez znaczenia czy ząbkowany czy nie, bo koła mają stosunkowo dużą średnicę. Ja na żółtym Stomil-u skosiłem 1000 ha zanim pękł, czerwony powinien wytrzymać dłużej.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Katalogowo moment przenosi ten sam, a teoretycznie powierzchnię ma mniejszą.

Opublikowano

Zajechałem w życiu kilka pasów . Od 3 lat mam czerwony ząbkowany . Nie zdarzyło mi się na nim zapchać młocarni , a na innych owszem .

Nie wiem czy to kwestia przypadku , ale jeśli nawet , wydatek dodatkowych 100 zł jest nie aż tak istotny .

Gdyby zaś miał on wpływ na mniejszą częstotliwość zapychania młocarni , to jest to najlepiej zainwestowane 100 zl.

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przecież napisałem, że przyczepność ma mniejszą, ze względu na mniejszą powierzchnię styku z kołami. Ale moment przenosi taki sam, więc bez znaczenia jest jaki zamontujesz.

Opublikowano

Przyczepność zależy też od (a może głównie)  mieszanki gumowej a nie tylko powierzchni styku. To raz, po drugie pas ząbkowany ma dłuższą żywotność od zwykłego, jak zakładałeś  "zawsze te standardowe" to znaczy że ich już kilka zużyłeś i może warto założyć o dłuższej żywotności?

Opublikowano

Znajomemu założyłem ten ząbkowany wq tym roku ciagnie o wiele lepiej niż na zwykłym ale to i tak nie ma polotu do optibela co założyłem do fortschritta. A 2 sprawa koła pasowe jeżeli będzie porypane to żaden pas nie wytrzyma. Przykład jak w 2x Fortschritt 514 ok 100 ha do skoszenia w jednym 2 pasy rocznie lecą a w innym raz na 4 lata do wymiany? No to też widać ma coś do siebie, ale pas wentylowany wg mnie dłuzej wytrzyma   

Opublikowano

No... jest taka teoria że ząbki robią dodatkowy wiatr. Akurat się z tym nie zgadzam, bo ząbki mają inny cel, mianowicie zabezpieczają pas przed pękaniem/łamaniem, przez co zwiększa się żywotność.

Co do optibelta (co prawda robią różne gatunki pasów) to ja akurat miałem z bardzo miękkiej mieszanki który miał bardzo dobrą przyczepność ale niestety szybko się zdarł, co prawda winne były koła (chropowate) na wariatorze motowideł. Fakt jest taki że im twardszy pas to szybciej łapie poślizg ale dłużej potrzyma.

Opublikowano

 

http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/monthly_06_2012/post-15661-0-97267500-1340950071.jpg

 

Co powiecie o takim patencie - mnie sie wydaje to rozwiązanie całkiem niezłe - ja koszę zboża w granicach prędkości bębna od 910 - 950 obr/min i jest ok. W praktyce przy młuceniu różnych rodzajów zbóż to ustawień prędkości bębna nie zmieniam, chyba że na rzepak. Przenica lubi się łupić w upalne dni - nie powiem, ale można rozplanować że w godzinach największego upału młucimy np jeczmień - no ale wiadomo nie zawsze jest tak jak sie chce.

Poniekąd w moim przypadku rozwiązanie powinno się sprawdzić

 

Pytanie takie - jaki zakład wykonuje takie rozwiązanie, i czy ma ktoś zdjęcia jak to wszysto wygląda w pełnej gotowości do żniw - wiadomo - odrzutnik z tej strony nie tylko młocarnię napędza

 

Jestem z Wiekopolski - okolice Konina

 

Opublikowano

Mam pytanie czy  przy wymianie pasa napędu młocarni wystarczy tylko  popuścić  koło pasowe i pas się włoży ,czy trzeba całe koło z łożyskami wyjąć???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v