bizonsuperzo56

Wymiana pasa młocarni bizon Z056

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Bizon

WITAM przymierzam się do wymiany pasa młocarni bo mam już nie za tęgi a mam jeszcze parę ha do skoszenia  jaki byście mi polecili ??? co myślicie o Sanok czerwony ząbkowany czy lepiej  pełny ?? powiem szczerze ze jeszcze nie zakładałem tego ząbkowanego i chce poznać wasze opinie ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W tym zastosowaniu akurat jest bez znaczenia czy ząbkowany czy nie, bo koła mają stosunkowo dużą średnicę. Ja na żółtym Stomil-u skosiłem 1000 ha zanim pękł, czerwony powinien wytrzymać dłużej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtezecik    19

zakładaj polski żółty za 200 zł i masz po problemie . ps sprawdź łożyska od odrzutnika słomy i inne pasy bo dużo roboty dwa razy rozbierać .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

 

pytam was porostu bo słyszałem ze ten ząbkowany ma lepsza przyczepność a czy to prawda to nie wiem bo zawsze zakładałem te standardowe ...i doradzam się was ...

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Katalogowo moment przenosi ten sam, a teoretycznie powierzchnię ma mniejszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scoffer    1142

Zajechałem w życiu kilka pasów . Od 3 lat mam czerwony ząbkowany . Nie zdarzyło mi się na nim zapchać młocarni , a na innych owszem .

Nie wiem czy to kwestia przypadku , ale jeśli nawet , wydatek dodatkowych 100 zł jest nie aż tak istotny .

Gdyby zaś miał on wpływ na mniejszą częstotliwość zapychania młocarni , to jest to najlepiej zainwestowane 100 zl.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przecież napisałem, że przyczepność ma mniejszą, ze względu na mniejszą powierzchnię styku z kołami. Ale moment przenosi taki sam, więc bez znaczenia jest jaki zamontujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Przyczepność zależy też od (a może głównie)  mieszanki gumowej a nie tylko powierzchni styku. To raz, po drugie pas ząbkowany ma dłuższą żywotność od zwykłego, jak zakładałeś  "zawsze te standardowe" to znaczy że ich już kilka zużyłeś i może warto założyć o dłuższej żywotności?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damiandg    10

Ten czerwony jest dobry do pierwszego złapania młocarni a jak już złapie to sto razy szybciej się pali od żółtego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Znajomemu założyłem ten ząbkowany wq tym roku ciagnie o wiele lepiej niż na zwykłym ale to i tak nie ma polotu do optibela co założyłem do fortschritta. A 2 sprawa koła pasowe jeżeli będzie porypane to żaden pas nie wytrzyma. Przykład jak w 2x Fortschritt 514 ok 100 ha do skoszenia w jednym 2 pasy rocznie lecą a w innym raz na 4 lata do wymiany? No to też widać ma coś do siebie, ale pas wentylowany wg mnie dłuzej wytrzyma   


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

No... jest taka teoria że ząbki robią dodatkowy wiatr. Akurat się z tym nie zgadzam, bo ząbki mają inny cel, mianowicie zabezpieczają pas przed pękaniem/łamaniem, przez co zwiększa się żywotność.

Co do optibelta (co prawda robią różne gatunki pasów) to ja akurat miałem z bardzo miękkiej mieszanki który miał bardzo dobrą przyczepność ale niestety szybko się zdarł, co prawda winne były koła (chropowate) na wariatorze motowideł. Fakt jest taki że im twardszy pas to szybciej łapie poślizg ale dłużej potrzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

 

http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/monthly_06_2012/post-15661-0-97267500-1340950071.jpg

 

Co powiecie o takim patencie - mnie sie wydaje to rozwiązanie całkiem niezłe - ja koszę zboża w granicach prędkości bębna od 910 - 950 obr/min i jest ok. W praktyce przy młuceniu różnych rodzajów zbóż to ustawień prędkości bębna nie zmieniam, chyba że na rzepak. Przenica lubi się łupić w upalne dni - nie powiem, ale można rozplanować że w godzinach największego upału młucimy np jeczmień - no ale wiadomo nie zawsze jest tak jak sie chce.

Poniekąd w moim przypadku rozwiązanie powinno się sprawdzić

 

Pytanie takie - jaki zakład wykonuje takie rozwiązanie, i czy ma ktoś zdjęcia jak to wszysto wygląda w pełnej gotowości do żniw - wiadomo - odrzutnik z tej strony nie tylko młocarnię napędza

 

Jestem z Wiekopolski - okolice Konina

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolnik32    2

Mam pytanie czy  przy wymianie pasa napędu młocarni wystarczy tylko  popuścić  koło pasowe i pas się włoży ,czy trzeba całe koło z łożyskami wyjąć???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Theagro3p
      Witam?
      Przyszedł czas na przygotowania do żniw.Wychodzę z zapytaniem jak wymienić filtr oleju w Bizonie Z056?
    • Przez dawidursus323
      Witajcie. W tym roku pierwszy raz posiałem życice wielokwiatową. Jak ustawić bizona super do młócenia takiej trawy bez znaczących strat? Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
      Ps. Zbiór jednofazowy.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Mam problem. A dokładniej chodzi mi o tylny wózek.
      Kiedz kieruje, to w prawo skręca sie bez problemów, ale w lewo tylko do pewnego momentu. jaka może być tego przyczyna???
    • Przez divio
      jaki oryginalnie numer ral farby żółtej miał bizon?
    • Przez benyk123
      witam wszystkich  Mam  pytanie odnośnie silnika do Bizona Z056.W te zniwa padł nam silnik. Potrzebuje dobrej rady od was.
      Czy robic samemu remont czy oddac do mechanika  Chodzi mi o kapitalny remont zeby to chodzilo
      Moze znacie dobrego mechanika z woj.lubelskiego ktory da gwarancje i porządnie zrobi nam silnik lub jakis namiar na wymiane na po remoncie tez z gwarancją. Z gory dziekuje
      Pozdrawiam licze na wasza pomoc.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.